ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    13 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    13 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    315
تعداد کل بازدید ها :
    24901191
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
در مورد مدار تلفن
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,برق
حجم فایل : 27.48 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 22 صفحه
تعداد بازدید : 161 مرتبه


قیمت: 2,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : -2

فروشنده ی فایل

202020
سایر فایل ها
توضیحات :
مدار تلفن
 
فهرست مطالب
مقدمه 1
نحوه عملكرد سيستم 3
توضيح قسمتها و عملكرد سيستم و قسمتهاي به كار رفته در سيستم منبع تغذيه 5
قسمت ورودي خط تلفن 6
قسمت شمردن زنگهاي تلفن 6
نشان دهنده تعداد زنگ تلفن 13
گرفتن اطلاعات خط و تبديل آن 14
تقويت جريان و رله‌هاي خروجي 18
مقايسه كننده رمز و فعال كردن خروجي 19
 
مقدمه 
مداري كه در اينجا به توضيح آن مي‌پردازيم مربوط به خط تلفن است كه با وجود اين مدار ما مي‌توانيم وسايل برقي كه با برق كار مي‌كنند و ما مي‌توانيم با قطع و وصل يك رله آنها را كنترل كنيم. از طريق اين مدار از راه دور يا نزديك با آن ارتباط برقرار كنيم و آن را از صدها كيلومتر دورتر از طريق تلفن كنترل كنيم كه با وجود اين سيستم بسياري از كارها از راه دور امكان‌پذير مي‌شود و مي‌توان بر وسايل برقي منزل كنترل از راههاي بسيار دور داشت. 
با وجود خطوط تلفن امروزه كه به صورت پيشرفته Tone ارائه مي‌شود مي‌توان به صورت بسيار دقيقي اطلاعاتي روي خط تلفن به صورت ديجيتال فرستاد و يا از خط تلفن اطلاعاتي را به صورت فركانسهاي ديجيتالي دريافت كرد. امكان خطا در خطوط تلفن امروزي به علت ديجيتالي بودن اطلاعات آن نيست. 
سيستمي كه در اينجا ارائه شده است با حالت تون شبكه كار مي‌كند و قادر به كار در شبكه قديم كه به صورت پالسي است نيست كه امروزه تمامي اطلاعات روي خط تلفن به صورت تون است و اكثر گوشي‌هاي استفاده شده در منازل و جاهاي تجاري و صنعتي به صورت تون كار مي‌كنند و اطلاعات بايد به صورت تون روي شبكه مي‌فرستند هر چند كه شبكه باز همه به صورت پالسي كار مي‌كند و در بعضي از مناطق كشور نيز هنوز سيستم بخش مخابراتي آن فقط به صورت پالس است و ديجيتالي نيست اما به زودي به علت پيشرفت و فن‌آوري‌هايي كه هر روزه در سيستم مخابرات شاهد آن هستيم سيستم پالس در خطوط اطلاع‌رساني ديگر كاربرد خواهد داشت. 
در سيستم ديجيتالي مخابرات وقتي تلفن زنگ مي‌زند شماره طرف مقابل روي تلفن نمايان مي‌شود البته در صورت مجهز بودن تلفن به سيستم CALLERID ما مي‌توانيم شماره طرف مقابل را ببينيم كه اين از امكانات سيستم مخابرات است كه به صورت ديجيتالي اين اطلاعات مربوط به شماره را روي پالسهاي زنگ تلفن سوار مي‌كند و گوشي تلفني كه ما از آن استفاده مي‌كنيم اين اطلاعات را از روي پالسهاي زنگ تلفن استخراج كند. 
در سيستم تون، اطلاعات، شماره‌گيري و ... سرعت عمل و دقت بالايي پيدا كرده است و در زمان و دقت كاربر او را ياري مي‌كند. 
ما از اين خطوط ديجيتالي استفاده كرده‌ايم و كنترل كننده وسايل منزل با استفاده از خط تلفن را طراحي كرده‌ايم كه اين سيستم اطلاعات خط تلفن را گرفته و بنا به درخواست اطلاعات عمل خاصي انجام مي‌دهد و هشت رله در خروجي آن وجود دارد كه آنها را قطع يا وصل مي‌كند. 
 
نحوه عملكرد سيستم 
اين سيستم به اين صورت عمل مي‌كند كه با اتصال به برق و خط تلفن در صورت بر نداشتن گوشي تلفن تعداد زنگي كه تلفن مي‌زند توسط اين سيستم شمرده مي‌شود كه مي‌تواند اين تعداد شمرده شده را روي سون سگمنت تعبيه شده روي جعبه اين دستگاه مشاهده كرد و بنا به تعدادي كه خود ما آن را انتخاب مي‌كنيم دستگاه عمل مي‌كند و قسمتي از سيستم را فعال مي‌كند كه خط تلفن آزاد مي‌شود «مانند اينكه كسي گو.شي تلفن را برداشته است» و ما با دادن كدي چهار رقمي كه خودمان آن را فقط مي‌دانيم و قابل تغيير است حتي از راه دور و پشت گوشي مي‌توانيم بعد از قبول كردن اين كد كه صداي بوقي روي گوشي پخش مي‌شود ما مي‌توانيم از صفر تا عدد هفت، هر شماره‌اي كه يك دفعه بزنيم رله مربوط به آن را در خروجي فعال كنيم و يا با زدن دوباره همين شماره اين رله را غيرفعال كنيم و هر بار براي فعال و غيرفعال شدن رله‌ها سيستم يا پخش تك بوقي روي گوشي شما عملكرد درست را به كاربر اطلاع مي‌دهد. 

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.