ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    7 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    7 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    311
تعداد کل بازدید ها :
    24889819
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,243 كاربر
درباره محرم
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,الهیات
حجم فایل : 46.98 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 20 صفحه
تعداد بازدید : 243 مرتبه


قیمت: 1,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 3

فروشنده ی فایل

202020
سایر فایل ها
توضیحات :

Image result for ‫در مورد محرم‬‎

ماه محرم
 
فهرست مطالب
ماه محرم
فضیلت سیاه پوشی در ایام سوگواری اهل بیت (ع)
ماه محرم و تکالیف عزاداران
برپایی تکیه و چادرهای عزاداری
تزیینات
نظم و انضباط
رسالت زنان و دختران
مداحان و سخنرانان
اما سایر نکات
نذری و خرج دادن
تعزیه و شبیه خوانی در ماه محرم 
حفظ حرمت ها و تحریم بدعت ها بهره وری مؤثراز ماه محرم
تکاپو برای تحریف عاشورا
منطق حسین این چنین نیست
تلاش برای نفوذ تحریفات به متن جامعه
سلامت نسبی ادبیات مکتوب عاشورا در گذر تحریف
شبهه افکنی به بهانه عزاداری
تاکید بر حفظ حقیقت شعائر و مراسم دینی
عوامل تحریف از نگاه کارشناسان
علوم دینی
عزاداری حسینی فراتر از یک مراسم
اصرار دشمنان بر تغییر محتوای عزاداری ها
 
فضیلت سیاه پوشی در ایام سوگواری اهلبیت (ع) 
موضوع پوشیدن جامه سیاه كه با فرا رسیدن ایام محرم الحرام حال و هوای خاصی به خود می گیرد، از گذشته تا به امروز مطرح بوده و همیشه با دو دیدگاه با آن برخورد شده است. 
دیدگاه اول، نظر كسانی است كه با عشق و علاقه وصف ناپذیری در ایام محرم سوگواری اهلبیت(ع) خصوصاً در دو ماه محرم و صفر، لباس سیاه به تن كرده و برقه های مشكی بِیرقهای مشكی بر سردر منازل خود نصب می كنند و معتقدند كه این لباسِ اظهار حزن و همدردی با عترت پاك پیامبر اكرم(ص) است. دیدگاه دوم، نظر كسانی است كه می گویند پوشیدن لباس سیاه، مفهوم چندانی ندارد و بی خاصیت است، و به نوعی تحت تأثیر القائات و تفكرات روشنفكر مأبانه قرار گرفته و با ژستهای به اصطلاح علمی و تجددگرایانه به دیدگاه اول حمله می كنند و آنان را بدور از قافله تمدن معرفی می كنند. متأسفانه عده ای نیز به خاطر عدم آگاهی از حقیقت امر، دچار تحیر شده و در بلاتكلیفی اند كه واقعیت كدام است؟! 
 
الف) از نظر فقهی، آنچه از روایات استفاده می شود، مكروه بودن پوشیدن لباس سیاه در نماز و غیر نماز است و از حد كراهت تجاوز ننموده است. نكته ای كه قابل توجه می باشد اینكه، عده ای از فقها قائلند كه پوشیدن لباس سیاه در عزاداری امام حسین (ع) از این حكم كراهت مستثنی است و پوشیدن آن در عزاداری امام حسین (ع) كراهت ندارد، علت كراهت را اینگونه بیان كرده اند كه پوشیدن لباس سیاه در ایام وفات ائمه (ع) خصوصاً در ایام محرم و صفر، در حقیقت اظهار مودت و محبت به ساحت مقدس اهلبیت (ع) است. شیعیان و محبان آن بزرگواران با به تن كردن جامه سیاه، حزن و اندوه خود را ابراز كرده و به سفارش ائمه (ع) كه فرموده اند شیعیان در حزن ما محزونند، عمل می كنند. 
بعلاوه این سیاه پوشی، خاصیت سازنده دیگری بنام احیاء امر اهلبیت (ع) دارد كه مطلوب و محبوب آن ذوات مقدس است كه فرمودند «رحم الله من احیا امرنا» یعنی مشمول رحمت حق باد، كسی كه امر ما را احیا كند. 
بدون تردید وقتی پیر و جوان، بزرگ و خردسال، در این ایام لباس سیاه می پوشند، یادآور حزن و مصیبت جانكاهی است كه وجود مقدس حضرت سید الشهداء (ع)، رسیده است و حقیقت این است كه بقاء اسلام مرهون دو ماه محرم و صفر است. 
 
ب) از نظر تاریخ. چنانكه مورخین نوشته اند، بعد از واقعه جانسوز عاشورا، زنانِ خاندان پاك رسول الله (ص) اولین كسانی بودند كه تا یك سال لباس سیاه به تن داشتند و چنان مشغول عزاداری بودند كه امام سجاد (ع) برای آنها غذا فراهم می ساختند. در طول تاریخ نیز پوشیدن لباس سیاه در عزاداری اهلبیت (ع) به صورت یك سنت ارزشمندی در بین شیعیان و محبان رایج بوده است. بعضی از فقهای بزرگ مقید بودند در ایام سوگواری امام حسین (ع) جامه سیاه می پوشیدند و به آن تبرك می جستند و با جدیت از آن نگهداری و مراقبت می كردند و وصیت می نمودند بعد از رحلتشان به عنوان تبرك با آنها دفن شود! 
بنابراین پوشیدن لباس سیاه در ایام سوگواری ائمه (ع) خصوصاً در دو ماه محرم و صفر نه تنها كراهت ندارد بلكه از آن جهت كه اظهار همدردی با آن ذوات مقدس و احیای امر ایشان می باشد، دارای فضیلتی بس بزرگ است. «و لقد عظمت المصیبهٔ بك علینا و علی جمیع اهل الاسلام»
 
ماه محرم و تکالیف عزاداران  
در محرم سر خاصی نهفته استکه دستیابی بدان مجاهدت نفس می خواهد. عبارات تکان دهنده تقویم محرم از این قرارند حرکت کاروان - بسته شدن آب برروی اصحاب ابا عبدالله - معرکه جنگ - تشنگی و ندای العطش کودکان - تیر و نیزه و.... 

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.