ورود کاربران
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین
وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
12 نفر
اعضا :
0 نفر
مجموع :
12 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
708
تعداد کل بازدید ها :
24873450
گزارشات سایت
فايل هاي رايگان:
105 فايل
فایل های غیر رایگان :
4,490 فايل
فایل های ويژه:
220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
2,241 كاربر
در مورد مناطق آزاد تجاری
دسته بندي : پروژه و مقاله,اقتصاد,علوم تربیتی اجتماعی , روانشناسی
حجم فایل : 53.69 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 54 صفحه
تعداد بازدید : 581 مرتبه
حجم فایل : 53.69 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 54 صفحه
تعداد بازدید : 581 مرتبه
قیمت:
4,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
فروشنده ی فایل
توضیحات :
مبانی نظری در رابطه با مناطق آزاد تجاری
فهرست مطالب
مباني نظري 4
در رابطه با مناطق آزاد تجاري 4
1 - تعاريف مناطق آزاد تجاري 5
تعريف ديگر 6
1 – 1- تعريف جامع از مناطق آزاد توسط بانك جهاني 7
2 پيشينه تاريخي 8
1 – 2 - آشنايي با مناطق آزاد تجاري جهان 8
2 – 2 - تاريخچه ايجاد مناطق و ينادر تجاري در ايران 11
3 -آشنايي با مناطق آزاد ايران 12
1- 3- منطقه آزاد قشم 12
2 -3- منطقه آزاد كيش 13
3 -3 -منطقه آزاد چابهار 14
4 -ويژگيهاي مناطق آزاد 15
5 –اهداف تاسيس مناطق آزاد تجاري 17
جدول (1) تركيب مالكيت صنايع در مناطق آزاد تجاري در 13 كشور در حال توسعه – 1976 م 19
6 -سرمايه گذاري و اهداف سرمايهگذاران از فعاليت در مناطق آزاد 21
1 -6 –انواع سرمايهگذاري 21
2-6-سرمايه گذاري و اجزاء آن (investment & his Components) 22
3-6-محرك انجام پروژههاي سرمايه گذاري 24
4-6-دلايل سرمايه گذاري 25
5-6-سرمايه گذاري كوتاه مدت و بلند مدت 28
6 – 6 -تصميمات سرمايهگذاري 31
7 -6 –اهميت بودجهبندي سرمايهاي 32
8 – 6 –ريسك و عوامل سرمايهگذاري (محدوديتها و مخاطرات سرمايهگذاري) 34
9-6-اهداف سرمايه گذران از فعاليت در مناطق آزاد 35
7-موانع و مشكلات صادرات كالاهاي صنعتي 36
8-تأثير صنعت بستهبندي در افزايش صادرات از مناطق آزاد 37
1-8- تعريف بستهبندي 37
2-8- تاريخچه بستهبندي (سابقه تاريخي) 38
3-8- اهداف عمده از بستهبندي كالا 39
4-8- فوايد بستهبندي 40
9- نقش صنعت بستهبندي در افزايش صادرات محصولات صنعتي از طريق مناطق آزاد 40
10- نقش كانالهاي در افزايش صادرات محصولات صنعتي از طريق مناطق آزاد 42
1-10- مقدمه و تعريف توزيع 42
2-10- سيستم بازاريابي و كانالهاي توزيع 43
3-10-كانالهاي توزيع محصولات صنعتي 43
الف) توليدكننده؛ مصرفكننده (استفاده كننده) 43
ب) توليدكننده؛ توليد كننده صنعتي؛ استفاده كننده 44
ج) توليدكننده؛ كارگزار؛ استفاده كننده 44
د) توليدكننده؛ كارگزار؛ توزيع كننده صنعتي؛ استفاده كننده 44
4-10- معيار در انتخاب كانالهاي توزيع 45
الف) منابع و اندازه شركت 45
ب) شدت رقابت 45
د) دامنه توليدات 46
5-10-توزيع فيزيكي و اهداف آن 46
11- نقش فعاليتهاي ترفيعي و تشويقي در توسعه صادرات از طريق مناطق آزاد 47
1-11-2- مقدمه و تعريف 47
2-11- روشهاي ترفيع 48
3-11- اجزاي ترفيع و تشويق (Elements of promotion) 49
4-11- ايجاد نمايشگاهها در مناطق آزاد تجاري 50
مزاياي ايجاد نمايشگاهها در مناطق آزاد به طور خلاصه عبارتند از 50
12- تحقيقات انجام گرفته در مورد مناطق آزاد 51
جامعه آماري پژوهش 53
روشهاي جمعآوري اطلاعات 54
متغيرهاي مستقل و وابسته 54
متغير وابسته 54
مباني نظري
در رابطه با مناطق آزاد تجاري
1 - تعاريف مناطق آزاد تجاري
هر منطقه اي كه بعنوان منطقه تجارت آزاد شناخته ميشود چيزي جدا از مفهوم تحول يافته تعريف قديمي بندر آزاد نيست. عباراتي كه بعنوان مترادف منطقه تجارت بكار برده ميشوند.
عبارتند از
منطقه توسعه سرمايه گذاري(IPZ)
منطقه توسعه صادرات(EPZ)
منطقه تجارت خارجي(FTZ)
ناحيه تجارت آزاد(FTA)
ناحيه تجارت آزاد ناحيه محدودي است كه طبق موافقت نام چند جانبه بين اعضاءشكل ميگيرد تا بطور متقابل حقوق و عوارض گمركي در تجارت بين اعضاء محدود يا ملغي شود. همچنين در بعضي مواقع مفهوم يكساني از دو اصطلاح (بندر آزاد) و (منطقه تجارت آزاد) گرفته ميشود در حاليكه اين سوء برداشت ناشي از آنست كه بيشتر مناطق مدرن تجارت آزاد در نزديكي بنادر قرار دارند در حاليكه بين اين دو اصطلاح نيز تفاوت ظريفي وجود دارد. يك بندر آزاد صرفا به مثابه يك مركز براي جابجائي كالا از يك وسيله حمل بوسيله ديگر و يا به مثابه يك انبار اماني گمركي كه مبادلات تجاري بين المللي را تسهيل ميكند، ميباشد در حاليكه مناطق تجارت آزاد (اگر چه اغلب در محدوده بنادر تجارت آزاد واقع شده اند)در حقيقت مناطق صنعتي و توليدي هستند كه سواحل قرار داشته و قوانين ملي بر عملكرد آنها نظارتي ندارد .اين مناطق همانند يك آهنربا سرمايهگذاريهاي خارجي را بخود جذب ميكنند كه به زبان ديگر علت وجودي آنها نيز جذب سرمايهگذاري هاي مستقيم خارجي است.
تعريف ديگر
منطقه آزاد ،منطقه ايست كه با وجود اينكه در محدوده مرزهاي سياسي يك مملكت قرار دارد، ليكن خارج از محدوديتهاي گمركي آن بوده براي اهداف مختلف مورد استفاده قرار ميگيرد و فعاليتهاي اقتصادي نسبت به ساير مناطق كشور از تسهيلات ،تشويقها و معافيتهاي بيشتري برخوردار ميگردد.
منطقه آزاد تجاري (صنعتي )عبارتست از منطقهاي محدود و مشخص و گاه محصور در يك بندر يك جزيره يا يك فرودگاه است كه مواد خام ف كالاي نيم ساخته يا محصولات ساخته شده براساس مقررات و امتيازاتي ويژه به آنجا وارد ميشود . مواد خام يا كالاي نيمه ساخته را ميتوان تبديل به كالاي ديگر كرد و به همراه كالاهاي ساخته شده ديگر طبق شرايطي مجددا صادر نمود.
1 – 1- تعريف جامع از مناطق آزاد توسط بانك جهاني
منطقه تجاري آزاد قلمرو معيني است كه غالبا در داخل يا مجاورت يك بندر واقع گرديده و در آن تجارت آزاد با ساير نقاط جهان شناخته شده است، كالاها را ميتوان بدون پرداخت حقوق و عوارض گمركي از اين منطقه به خارج يا به آن وارد نموده براي مدتي در انبار ذخيره و در صورت لزوم بسته بندي مجدد نمود .كالاهايي كه از منطقه تجاري آزاد به كشور ميزبان وارد ميشوند حقوق و عوارض گمركي مقرر را ميپردازند . ذخيره سازي آنها در انبار منطقه تجاري آزاد ، تحويل سريع سفارشات را امكان پذير مي سازد و همزمان در بهر متعلقات حقوق و عوارض گمركي صرفه جويي ميشود.
مناطق تجارت آزاد علاوه بر تسهيلات فوق ، آبنيه و خدمات مورد نياز جهت توليد (يعني تبديل مواد خام و كالاي واسطهاي وارداتي به محصولات نهايي) را با هدف صدور آنها برخي اوقات جهت فروش در بازار داخلي بشرط پرداخت حقوق و پرداخت حقوق و عوارض گمركي معمول فرا مينمايد. از اين رو منطقه آزاد تجاري ناحيهاي صنعتي ويژهاي است كه نظر فيزيكي و يا اداري خارج از مرز گمركي قرار گرفته و توليداتش جهتگيري صادراتي دارند. تسهيلات اين مناطق جهت جلب سرمايهگذاري خارجي و تسهيل استقرار آنهاست و معمولا با تشويقهاي ديگر همراه است.
نظرات کاربران :
نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.