ورود کاربران
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین
وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
14 نفر
اعضا :
0 نفر
مجموع :
14 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
690
تعداد کل بازدید ها :
24900482
گزارشات سایت
فايل هاي رايگان:
105 فايل
فایل های غیر رایگان :
4,490 فايل
فایل های ويژه:
220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
2,244 كاربر
بررسی خواص مکانیکی و ترمودینامیکی پیشرانه های پایه فلزی حاوی رزین پلی استر
دسته بندي : شیمی
حجم فایل : 69 بايت
فرمت فايل هاي فشرده : doc
تعداد صفحات : 194 صفحه
تعداد بازدید : 184 مرتبه
حجم فایل : 69 بايت
فرمت فايل هاي فشرده : doc
تعداد صفحات : 194 صفحه
تعداد بازدید : 184 مرتبه
قیمت:
16,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
فروشنده ی فایل
توضیحات :
بررسی خواص مکانیکی و ترمودینامیکی پیشرانه های پایه فلزی حاوی رزین پلی استر
فهرست مندرجات
فصل اول: مقدمه1
فصل دوم: مروری بر منابع4
2-1- پیشرانه-ها5
2-1-1- مقدمه 5
2-1-2- انواع پیشرانه-ها5
2-1-3- پیشرانه های كامپوزيت6
2-1-4- اجزای پیشرانه های کامپوزیت 6
2-2- بایندر6
2-2-1- تعریف بایندر7
2-2-2- تاریخچه و انواع بایندر پیشرانه های کامپوزیت7
2-2-3- خواص بایندر مناسب برای پیشرانه¬های کامپوزیت7
2-2-4- وظیفه بایندر در پیشرانه های کامپوزیت7
2-2-5- رزین پلی استر به عنوان بایندر پیشرانه های کامپوزیت8
2-2-6- رقیق کننده های بایندر پلی-استر10
2-2-7- پخت بایندر پلی استر10
2-2-8- مزایای بایندر پلی استر در پیشرانه-ها14
2-2-9- معایب بایندر پلی¬استر در پیشرانه-ها15
2-2-10- کاربرد¬های بایندر پلی¬استر در پیشرانه-ها15
2-3- خواص مکانیکی پیشرانه¬های کامپوزیت15
2-3-1- تاریخچه خواص مکانیکی پیشرانه¬های کامپوزیت16
2-3-2- تعاریف و اصطلاحات خواص مکانیکی16
2-3-3- آزمون¬های اندازه¬گیری خواص مکانیکی23
2-4- بررسی نوع گرین پیشرانه¬های جامد38
2-5- هدف از انجام پروژه40
فصل سوم: روش تحقیق41
3-1- دستگاه¬ها و تجهیزات مورد استفاده42
3-2- مواد اولیه مورد استفاده42
3-2-1- خواص مواد اولیه مورد استفاده43
3-3- روش انجام کار46
3-3-1- تهیه بایندر پلی¬استر 46
3-3-2- تعیین زمان ژل شدن بایندر پلی-استر47
3-3-3- روش ساخت پیشرانه حاوی بایندر اپوکسی (نمونه مرجع)48
3-3-4- ساخت قالب دمبلی شکل48
3-3-5- روش ساخت پیشرانه حاوی بایندر پلی¬استر 50
3-3-6- بررسی اثرنوع بایندر پایه پلیمری در پیشرانه¬های کامپوزیت50
3-3-7- بررسی اثر درصد بایندر پلی¬استر در پیشرانه¬های کامپوزیت52
3-3-8- بررسی اثر زمان پخت پیشرانه¬های کامپوزیت حاوی بایندر پلی¬استر52
3-4- انجام آزمون¬های مربوط به خواص مکانیکی و ترمودینامیکی پیشرانه¬های کامپوزیت 52
3-4-1- آزمون کشش52
3-4-2- آزمون سختی55
3-4-3- آزمون اندازه¬گیری گرمای احتراق55
فصل چهارم: نتایج و بحث56
4-1- مقدمه57
4-1-1- مدول کششی (یا مدول یانگ، E)57
4-1-2- استحکام تسلیم و شکست (mσ و rσ)58
4-1-3- درصد ازدیاد طول نهایی (یا کرنش شکست، εr) 58
4-1-4- چقرمگی 58
4-1-5- ناحیه الاستیک 58
4-2- بررسی اثر نوع بایندر پایه پلیمری بر روی خواص پیشرانه¬های کامپوزیت59
4-2-1- آزمون کشش 59
4-2-2- آزمون سختی73
4-2-3- آزمون اندازه¬گیری گرمای احتراق75
4-3- بررسی اثر درصد بایندر پلی¬استر بر روی خواص پیشرانه¬های کامپوزیت76
4-3-1- آزمون کشش76
4-4- مقایسه بایندر پلی¬استر انتخاب شده با بایندر اپوکسی (بایندر مرجع)88
4-4-1- آزمون کشش88
4-4-2- آزمون سختی99
4-4-3- آزمون اندازه¬گیری گرمای احتراق100
4-5- بررسی اثر زمان پخت پیشرانه¬های کامپوزیت حاوی بایندر پلی¬استر101
4-5-1- آزمون کشش101
فصل پنجم: نتیجه¬گیری و پیشنهادات115
5-1- نتیجه¬گیری 116
5-2- پیشنهادات117
منابع و مأخذ118
علائم و اختصارات128
پیوست-ها129
چکیده انگلیسی176
فهرست جدول¬ها
عنوان صفحه
جدول2-1- استانداردهاي ASTMمربوط به خواص مکانیکی رزین پلی¬استر9
جدول3-1- مشخصات رزین¬های پلی¬استر انتخاب شده 44
جدول3-2- مشخصات عمومی متیل اتیل کتون پروکسید45
جدول3-3- مشخصات عمومی کبالت نفتنات47
جدول3-4- زمان ژل شدن رزین¬های پلی¬استر انتخاب شده48
جدول3-5- ترکیب درصد پیشرانه حاوی 16 ٪ رزین اپوکسی51
جدول3-6- ترکیب درصد پیشرانه حاوی 16 ٪ رزین پلی-استر51
جدول3-7- پیشرانه¬های حاوی درصدهای مختلفی از رزین پلی¬استر AM722UP52
جدول4-1- ابعاد نمونه پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای پلی¬استری مختلف62
جدول4-2- مدول یانگ پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای پلی¬استری مختلف63
جدول4-3- تنش وکرنش تسلیم پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای پلی¬استری مختلف65
جدول4-4- تنش و کرنش شکست پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای پلی¬استری مختلف69
جدول4-5- چقرمگی پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای پلی¬استری مختلف72
جدول4-6- آزمون کشش پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای مختلف74
جدول4-7- آزمون سختی پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای پلی¬استری مختلف74
جدول4-8- آزمون اندازه¬گیری گرمای احتراق پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای پلی¬استری مختلف75
جدول4-9- ابعاد نمونه پیشرانه¬های حاوی درصدهای مختلفی از بایندر پلی¬استرAM 722UP78
جدول4-10- مدول یانگ پیشرانه¬های حاوی درصدهای مختلفی از بایندر پلی¬استرAM 722UP78
جدول4-11- تنش و کرنش تسلیم پیشرانه¬های حاوی درصدهای مختلفی از بایندر پلی¬استر AM722UP 80
جدول4-12- تنش و کرنش شکست پیشرانه¬های حاوی درصدهای مختلفی از بایندر پلی¬استر AM722UP 83
جدول4-13- چقرمگی پیشرانه¬های حاوی درصدهای مختلفی از بایندر پلی¬استرAM 722UP87
جدول4-14- آزمون کشش پیشرانه¬های حاوی درصدهای مختلفی از بایندر پلی¬استرAM 722UP88
جدول4-15- ابعاد نمونه پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای مختلف90
جدول4-16- مدول یانگ پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای مختلف90
جدول4-17- تنش و کرنش تسلیم پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای مختلف91
جدول4-18- تنش و کرنش شکست پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای مختلف94
جدول4-19- چقرمگی پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای مختلف98
جدول4-20- آزمون کشش مربوط به پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای مختلف99
جدول4-21- آزمون سختی پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای مختلف100
جدول4-22- آزمون اندازه¬گیری گرمای احتراق پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای مختلف101
جدول4-23- ابعاد نمونه پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندر پلی¬استر AM722UP در مدت زمان¬های مختلف103
جدول4-24- مدول یانگ پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندر پلی¬استر AM722UP در مدت زمان¬های مختلف103
جدول4-25- تنش و کرنش تسلیم پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندر پلی¬استرAM722UP در مدت زمان-های مختلف105
جدول4-26- تنش و کرنش شکست پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندر پلی¬استرAM722UP در مدت زمان¬های مختلف109
جدول4-27- چقرمگی پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندر پلی¬استرAM722UP در مدت زمان¬های مختلف112
جدول4-28- آزمون کشش مربوط به پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندر پلی¬استرAM722UP در مدت زمان¬های مختلف114
فهرست شکل¬ها
عنوان صفحه
شکل2-1- نمونه منحنی گرمازا برای رزین پلی-استر10
شکل2-2- منحنی¬های گرمازا برای رزین پلی¬استر پخت شده با یک درصد بنزوئیل پروکسید در دماهای مختلف11
شکل2-3- فعالیت رزین پلی¬استر کاتالیزشده با یک درصد خمیر بنزوئیل پروکسید یا متیل اتیل کتون پروکسید14
شکل2-4- تفاوت چقرمگی با استحکام19
شکل2-5- تفاوت چقرمگی با استحکام19
شکل2-6- اثر دما بر روی استحکام تسلیم پیشرانه¬های کامپوزیت21
شکل2-7- اثر آهنگ کرنش بر روی استحکام تسلیم پیشرانه¬های کامپوزیت در دمای ثابت21
شکل2-8- دو نمونه دستگاه کشش سنج25
شکل2-9- نمودار تنش-کرنش کششی برای یک نوع پیشرانه جامد کامپوزیت26
شکل2-10- ابعاد نمونه استاندارد JANAF برای کشش تک محوری پیشرانه¬های جامد26
شکل2-11- ابعاد نمونه استاندارد NATOبرای کشش تک محوری پیشرانه¬های جامد27
شکل2-12- ابعاد نمونه استاندارد CRB برای کشش تک محوری پیشرانه¬های جامد27
شکل2-13- انواع منحنی¬های تنش-کرنش کششی28
شکل2-14- نمودار تنش-کرنش مواد کاملا الاستیک29
شکل2-15- نمودار تنش-کرنش مواد با تنش تسلیم بزرگ¬تر از تنش شکست30
شکل2-16- نمودار تنش-کرنش مواد با تنش تسلیم کوچک¬تر از تنش شکست30
شکل2-17- نمودار تنش-کرنش مواد با تنش تسلیم برابر با تنش شکست30
شکل2-18- نمودار تنش-کرنش مواد شکننده31
شکل2-19- دو نمونه دستگاه سختی سنج شر32
شکل2-20- دستگاه اندازه¬گیری سختی راکول32
شکل2-21- انواع آزمون¬های خزش33
شکل2-22- دستگاه اندازه¬گیری آزمون ضربه آیزود35
شکل2-23- رابطه بین نتایج آزمون ضربه آیزود و چارپی36
شکل2-24- دستگاه اندازه¬گیری آزمون حساسیت به اصطکاک36
شکل2-25- شماتیک ساده¬ای از یک گرین چسبیده به بدنه و یک گرین جدا از بدنه39
شکل3-1- تأثیر غلظت کبالت نفتنات در زمان ژل شدن یک رزین پلی¬استر کاتالیز شده با متیل اتیل کتون پروکسید46
شکل3-2- قالب اولیه49
شکل3-3- قالب دمبلی شکل ساخته شده طبق استاندارد NATO49
شکل3-4- نمونه پیشرانه در داخل قالب دمبلی شکل ساخته شده49
شکل3-5- نمونه پیشرانه حاوی 16 ٪ رزین اپوکسی50
شکل3-6- نمونه پیشرانه حاوی 16 ٪ رزین پلی¬استر AM722UP50
شکل3-7- نمونه پیشرانه حاوی 16 ٪ رزین پلی¬استر SB2075UP51
شکل3-8- نمونه پیشرانه حاوی 16 ٪ رزین پلی¬استر SY40-280UP51
شکل3-9- دستگاه آزمون کشش53
شکل3-10- فک¬های مخصوص نگه¬دارنده نمونه در دستگاه کشش54
شکل3-11- محل شکست نمونه پس از آزمون کشش54
شکل3-12- کولیس دیجیتالی برای اندازه¬گیری ابعاد نمونه54
شکل3-13- دستگاه اندازه¬گیری سختی شر55
شکل4-1- نمودار نیرو-جابجایی پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای مختلف61
شکل4-2- نمودار تنش-کرنش پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای مختلف61
شکل4-3- روش محاسبه مدول یانگ62
شکل4-4- تغییرات مدول یانگ پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای پلی¬استری مختلف63
شکل4-5- تغییرات ازدیاد طول در نیروی ماکزیمم پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای پلی¬استری مختلف65
شکل4-6- تغییرات نیروی ماکزیمم پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای پلی¬استری مختلف66
شکل4-7- تغییرات کرنش تسلیم پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای پلی¬استری مختلف67
شکل4-8- تغییرات تنش تسلیم پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای پلی¬استری مختلف67
شکل4-9- تغییرات ازدیاد طول در شکست پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای پلی¬استری مختلف69
شکل4-10- تغییرات کرنش شکست پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای پلی¬استری مختلف70
شکل4-11- تغییرات نیرو در شکست پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای پلی¬استری مختلف70
شکل4-12- تغییرات تنش شکست پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای پلی¬استری مختلف71
شکل4-13- تغییرات چقرمگی پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای پلی¬استری مختلف73
شکل4-14- تغییرات مقدار سختی پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای پلی¬استری مختلف75
شکل4-15- تغییرات مقدار گرمای احتراق پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای پلی¬استری مختلف76
شکل4-16- نمودار نیرو-جابجایی پیشرانه¬های حاوی درصدهای مختلفی از بایندر پلی¬استر AM722UP 77
شکل4-17- نمودار تنش-کرنش پیشرانه¬های حاوی درصدهای مختلفی از بایندر پلی¬استر AM722UP 77
شکل4-18- تغییرات مدول یانگ پیشرانه¬های حاوی درصدهای مختلفی از بایندر پلی¬استر AM722UP 79
شکل4-19- تغییرات ازدیاد طول در نیروی ماکزیمم پیشرانه¬های حاوی درصدهای مختلفی از بایندر پلی-استرAM 722UP80
شکل4-20- تغییرات کرنش تسلیم پیشرانه¬های حاوی درصدهای مختلفی از بایندر پلی¬استر AM722UP 81
شکل4-21- تغییرات نیروی ماکزیمم پیشرانه¬های حاوی درصدهای مختلفی از بایندر پلی¬استر AM722UP 81
شکل4-22- تغییرات تنش تسلیم پیشرانه¬های حاوی درصدهای مختلفی از بایندر پلی¬استر AM722UP82
شکل4-23- تغییرات ازدیاد طول در شکست پیشرانه¬های حاوی درصدهای مختلفی از بایندر پلی¬استر AM 722UP 84
شکل4-24- تغییرات کرنش شکست پیشرانه¬های حاوی درصدهای مختلفی از بایندر پلی¬استر AM722UP 84
شکل4-25- تغییرات نیرو در شکست پیشرانه¬های حاوی درصدهای مختلفی از بایندر پلی¬استر AM722UP 85
شکل4-26- تغییرات تنش شکست پیشرانه¬های حاوی درصدهای مختلفی از بایندر پلی¬استر AM722UP 86
شکل4-27- تغییرات چقرمگی پیشرانه¬های حاوی درصدهای مختلفی از بایندر پلی¬استر AM722UP 87
شکل4-28- نمودار نیرو-جابجایی پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای مختلف 89
شکل4-29- نمودار تنش-کرنش پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای مختلف 89
شکل4-30- تغییرات مدول یانگ پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای مختلف90
شکل4-31- تغییرات ازدیاد طول در نیروی ماکزیمم پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای مختلف92
شکل4-32- تغییرات نیروی ماکزیمم پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای مختلف92
شکل4-33- تغییرات کرنش تسلیم پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای مختلف93
شکل4-34- تغییرات تنش تسلیم پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای مختلف94
شکل4-35- تغییرات ازدیاد طول در شکست پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای مختلف95
شکل4-36- تغییرات کرنش شکست پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای مختلف96
شکل4-37- تغییرات نیرو در شکست پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای مختلف96
شکل4-38- تغییرات تنش شکست پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای مختلف97
شکل4-39- تغییرات چقرمگی پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای مختلف98
شکل4-40- تغییرات مقدار سختی پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای مختلف100
شکل4-41- تغییرات مقدار گرمای احتراق پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای مختلف101
شکل4-42- نمودار نیرو-جابجایی پیشرانه¬های حاوی 16٪ بایندر پلی¬استرAM 722 UPدر مدت زمان¬های مختلف102
شکل4-43- نمودار تنش-کرنش پیشرانه حاوی 16٪ بایندر پلی¬استرAM 722UP در مدت زمان¬های مختلف102
شکل4-44- تغییرات مدول یانگ پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندر پلی¬استرAM 722UP در مدت زمان-های مختلف104
شکل4-45- تغییرات ازدیاد طول در نیروی ماکزیمم پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندر پلی¬استر AM722UP در مدت زمان¬های مختلف 105
شکل4-46- تغییرات کرنش تسلیم پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندر پلی¬استر AM722UP در مدت زمان-های مختلف106
شکل4-47- تغییرات نیروی ماکزیمم پیشرانه حاوی 16٪ از بایندر پلی¬استرAM 722UP در مدت زمان-های مختلف107
شکل4-48- تغییرات تنش تسلیم پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندر پلی¬استرAM 722UP در مدت زمان-های مختلف108
شکل4-49- تغییرات ازدیاد طول در شکست پیشرانه حاوی 16٪ از بایندر پلی¬استرAM 722UP در مدت زمان¬های مختلف109
شکل4-50- تغییرات کرنش شکست پیشرانه حاوی 16٪ از بایندر پلی¬استر AM722UP در مدت زمان-های مختلف110
شکل4-51- تغییرات نیرو در شکست پیشرانه حاوی 16٪ از بایندر پلی¬استرAM 722UP در مدت زمان-های مختلف111
شکل4-52- تغییرات تنش شکست پیشرانه حاوی 16٪ از بایندر پلی¬استرAM 722UP در مدت زمان¬های مختلف112
شکل4-53- تغییرات چقرمگی پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندر پلی¬استر AM722UP در مدت زمان¬های مختلف113
نظرات کاربران :
نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.