ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    14 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    14 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    690
تعداد کل بازدید ها :
    24900482
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
بررسی خواص مکانیکی و ترمودینامیکی پیشرانه های پایه فلزی حاوی رزین پلی استر
screenshot
دسته بندي : شیمی
حجم فایل : 69 بايت
فرمت فايل هاي فشرده : doc
تعداد صفحات : 194 صفحه
تعداد بازدید : 184 مرتبه


قیمت: 16,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 2

فروشنده ی فایل

parsa2012
سایر فایل ها
توضیحات :
بررسی خواص مکانیکی و ترمودینامیکی پیشرانه های پایه فلزی حاوی رزین پلی استر
 
فهرست مندرجات
فصل اول: مقدمه1
فصل دوم: مروری بر منابع4
2-1- پیشرانه-ها5
2-1-1- مقدمه 5
2-1-2- انواع پیشرانه-ها5
2-1-3- پیشرانه های كامپوزيت6
2-1-4- اجزای پیشرانه های کامپوزیت 6
2-2- بایندر6
2-2-1- تعریف بایندر7
2-2-2- تاریخچه و انواع بایندر پیشرانه های کامپوزیت7
2-2-3- خواص بایندر مناسب برای پیشرانه¬های کامپوزیت7
2-2-4- وظیفه بایندر در پیشرانه های کامپوزیت7
2-2-5- رزین پلی استر به عنوان بایندر پیشرانه های کامپوزیت8
2-2-6- رقیق کننده های بایندر پلی-استر10
2-2-7- پخت بایندر پلی استر10
2-2-8- مزایای بایندر پلی استر در پیشرانه-ها14
2-2-9- معایب بایندر پلی¬استر در پیشرانه-ها15
2-2-10- کاربرد¬های بایندر پلی¬استر در پیشرانه-ها15
2-3- خواص مکانیکی پیشرانه¬های کامپوزیت15
2-3-1- تاریخچه خواص مکانیکی پیشرانه¬های کامپوزیت16
2-3-2- تعاریف و اصطلاحات خواص مکانیکی16
2-3-3- آزمون¬های اندازه¬گیری خواص مکانیکی23
2-4- بررسی نوع گرین پیشرانه¬های جامد38
2-5- هدف از انجام پروژه40
فصل سوم: روش تحقیق41
3-1- دستگاه¬ها و تجهیزات مورد استفاده42
3-2- مواد اولیه مورد استفاده42
3-2-1- خواص مواد اولیه مورد استفاده43
3-3- روش انجام کار46
3-3-1- تهیه بایندر پلی¬استر 46
3-3-2- تعیین زمان ژل شدن بایندر پلی-استر47
3-3-3- روش ساخت پیشرانه حاوی بایندر اپوکسی (نمونه مرجع)48
3-3-4- ساخت قالب دمبلی شکل48
3-3-5- روش ساخت پیشرانه حاوی بایندر پلی¬استر 50
3-3-6- بررسی اثرنوع بایندر پایه پلیمری در پیشرانه¬های کامپوزیت50
3-3-7- بررسی اثر درصد بایندر پلی¬استر در پیشرانه¬های کامپوزیت52
3-3-8- بررسی اثر زمان پخت پیشرانه¬های کامپوزیت حاوی بایندر پلی¬استر52
3-4- انجام آزمون¬های مربوط به خواص مکانیکی و ترمودینامیکی پیشرانه¬های کامپوزیت 52
3-4-1- آزمون کشش52
3-4-2- آزمون سختی55
3-4-3- آزمون اندازه¬گیری گرمای احتراق55
فصل چهارم: نتایج و بحث56
4-1- مقدمه57
4-1-1- مدول کششی (یا مدول یانگ، E)57
4-1-2- استحکام تسلیم و شکست (mσ و rσ)58
4-1-3- درصد ازدیاد طول نهایی (یا کرنش شکست، εr) 58
4-1-4- چقرمگی 58
4-1-5- ناحیه الاستیک  58
4-2- بررسی اثر نوع بایندر پایه پلیمری بر روی خواص پیشرانه¬های کامپوزیت59
4-2-1- آزمون کشش 59
4-2-2- آزمون سختی73
4-2-3- آزمون اندازه¬گیری گرمای احتراق75
4-3- بررسی اثر درصد بایندر پلی¬استر بر روی خواص پیشرانه¬های کامپوزیت76
4-3-1- آزمون کشش76
4-4- مقایسه بایندر پلی¬استر انتخاب شده با بایندر اپوکسی (بایندر مرجع)88
4-4-1- آزمون کشش88
4-4-2- آزمون سختی99
4-4-3- آزمون اندازه¬گیری گرمای احتراق100
4-5- بررسی اثر زمان پخت پیشرانه¬های کامپوزیت حاوی بایندر پلی¬استر101
4-5-1- آزمون کشش101
فصل پنجم: نتیجه¬گیری و پیشنهادات115
5-1- نتیجه¬گیری 116
5-2- پیشنهادات117
منابع و مأخذ118
علائم و اختصارات128
پیوست-ها129
چکیده انگلیسی176
 
فهرست جدول¬ها
عنوان    صفحه
جدول2-1- استانداردهاي  ASTMمربوط به خواص مکانیکی رزین پلی¬استر9
جدول3-1- مشخصات رزین¬های پلی¬استر انتخاب شده 44
جدول3-2- مشخصات عمومی متیل اتیل کتون پروکسید45
جدول3-3- مشخصات عمومی کبالت نفتنات47
جدول3-4- زمان ژل شدن رزین¬های پلی¬استر انتخاب شده48
جدول3-5- ترکیب درصد پیشرانه حاوی 16 ٪ رزین اپوکسی51
جدول3-6- ترکیب درصد پیشرانه حاوی 16 ٪ رزین پلی-استر51
جدول3-7- پیشرانه¬های حاوی درصدهای مختلفی از رزین پلی¬استر AM722UP52
جدول4-1- ابعاد نمونه پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای پلی¬استری مختلف62
جدول4-2- مدول یانگ پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای پلی¬استری مختلف63
جدول4-3- تنش وکرنش تسلیم پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای پلی¬استری مختلف65
جدول4-4- تنش و کرنش شکست پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای پلی¬استری مختلف69
جدول4-5- چقرمگی پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای پلی¬استری مختلف72
جدول4-6- آزمون کشش پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای مختلف74
جدول4-7- آزمون سختی پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای پلی¬استری مختلف74
جدول4-8- آزمون اندازه¬گیری گرمای احتراق پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای پلی¬استری مختلف75
جدول4-9- ابعاد نمونه پیشرانه¬های حاوی درصدهای مختلفی از بایندر پلی¬استرAM 722UP78
جدول4-10- مدول یانگ پیشرانه¬های حاوی درصدهای مختلفی از بایندر پلی¬استرAM 722UP78
جدول4-11- تنش و کرنش تسلیم پیشرانه¬های حاوی درصدهای مختلفی از بایندر پلی¬استر AM722UP  80
جدول4-12- تنش و کرنش شکست پیشرانه¬های حاوی درصدهای مختلفی از بایندر پلی¬استر AM722UP  83
جدول4-13- چقرمگی پیشرانه¬های حاوی درصدهای مختلفی از بایندر پلی¬استرAM 722UP87
جدول4-14- آزمون کشش پیشرانه¬های حاوی درصدهای مختلفی از بایندر پلی¬استرAM 722UP88
جدول4-15- ابعاد نمونه پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای مختلف90
جدول4-16- مدول یانگ پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای مختلف90
جدول4-17- تنش و کرنش تسلیم پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای مختلف91
جدول4-18- تنش و کرنش شکست پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای مختلف94
جدول4-19- چقرمگی پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای مختلف98
جدول4-20- آزمون کشش مربوط به پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای مختلف99
جدول4-21- آزمون سختی پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای مختلف100
جدول4-22- آزمون اندازه¬گیری گرمای احتراق پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای مختلف101
جدول4-23- ابعاد نمونه پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندر پلی¬استر AM722UP در مدت زمان¬های مختلف103
جدول4-24- مدول یانگ پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندر پلی¬استر AM722UP در مدت زمان¬های مختلف103
جدول4-25- تنش و کرنش تسلیم پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندر پلی¬استرAM722UP در مدت زمان-های مختلف105
جدول4-26- تنش و کرنش شکست پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندر پلی¬استرAM722UP در مدت زمان¬های مختلف109
جدول4-27- چقرمگی پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندر پلی¬استرAM722UP در مدت زمان¬های مختلف112
جدول4-28- آزمون کشش مربوط به پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندر پلی¬استرAM722UP در مدت زمان¬های مختلف114
 
فهرست شکل¬ها
عنوان    صفحه
شکل2-1- نمونه منحنی گرمازا برای رزین پلی-استر10
شکل2-2- منحنی¬های گرمازا برای رزین پلی¬استر پخت شده با یک درصد بنزوئیل پروکسید در دماهای مختلف11
شکل2-3- فعالیت رزین پلی¬استر کاتالیزشده با یک درصد خمیر بنزوئیل پروکسید یا متیل اتیل کتون پروکسید14
شکل2-4- تفاوت چقرمگی با استحکام19
شکل2-5- تفاوت چقرمگی با استحکام19
شکل2-6- اثر دما بر روی استحکام تسلیم پیشرانه¬های کامپوزیت21
شکل2-7- اثر آهنگ کرنش بر روی استحکام تسلیم پیشرانه¬های کامپوزیت در دمای ثابت21
شکل2-8- دو نمونه دستگاه کشش سنج25
شکل2-9- نمودار تنش-کرنش کششی برای یک نوع پیشرانه جامد کامپوزیت26
شکل2-10- ابعاد نمونه استاندارد JANAF برای کشش تک محوری پیشرانه¬های جامد26
شکل2-11- ابعاد نمونه استاندارد  NATOبرای کشش تک محوری پیشرانه¬های جامد27
شکل2-12- ابعاد نمونه استاندارد CRB برای کشش تک محوری پیشرانه¬های جامد27
شکل2-13- انواع منحنی¬های تنش-کرنش کششی28
شکل2-14- نمودار تنش-کرنش مواد کاملا الاستیک29
شکل2-15- نمودار تنش-کرنش مواد با تنش تسلیم بزرگ¬تر از تنش شکست30
شکل2-16- نمودار تنش-کرنش مواد با تنش تسلیم کوچک¬تر از تنش شکست30
شکل2-17- نمودار تنش-کرنش مواد با تنش تسلیم برابر با تنش شکست30
شکل2-18- نمودار تنش-کرنش مواد شکننده31
شکل2-19- دو نمونه دستگاه سختی سنج شر32
شکل2-20- دستگاه اندازه¬گیری سختی راکول32
شکل2-21- انواع آزمون¬های خزش33
شکل2-22- دستگاه اندازه¬گیری آزمون ضربه آیزود35
شکل2-23- رابطه بین نتایج آزمون ضربه آیزود و چارپی36
شکل2-24- دستگاه اندازه¬گیری آزمون حساسیت به اصطکاک36
شکل2-25- شماتیک ساده¬ای از یک گرین چسبیده به بدنه و یک گرین جدا از بدنه39
شکل3-1- تأثیر غلظت کبالت نفتنات در زمان ژل شدن یک رزین پلی¬استر کاتالیز شده با متیل اتیل کتون پروکسید46
شکل3-2- قالب اولیه49
شکل3-3- قالب دمبلی شکل ساخته شده طبق استاندارد NATO49
شکل3-4- نمونه پیشرانه در داخل قالب دمبلی شکل ساخته شده49
شکل3-5- نمونه پیشرانه حاوی 16 ٪ رزین اپوکسی50
شکل3-6- نمونه پیشرانه حاوی 16 ٪ رزین پلی¬استر AM722UP50
شکل3-7- نمونه پیشرانه حاوی 16 ٪ رزین پلی¬استر SB2075UP51
شکل3-8- نمونه پیشرانه حاوی 16 ٪ رزین پلی¬استر SY40-280UP51
شکل3-9- دستگاه آزمون کشش53
شکل3-10- فک¬های مخصوص نگه¬دارنده نمونه در دستگاه کشش54
شکل3-11- محل شکست نمونه پس از آزمون کشش54
شکل3-12- کولیس دیجیتالی برای اندازه¬گیری ابعاد نمونه54
شکل3-13- دستگاه اندازه¬گیری سختی شر55
شکل4-1- نمودار نیرو-جابجایی پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای مختلف61
شکل4-2- نمودار تنش-کرنش پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای مختلف61
شکل4-3- روش محاسبه مدول یانگ62
شکل4-4- تغییرات مدول یانگ پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای پلی¬استری مختلف63
شکل4-5- تغییرات ازدیاد طول در نیروی ماکزیمم پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای پلی¬استری مختلف65
شکل4-6- تغییرات نیروی ماکزیمم پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای پلی¬استری مختلف66
شکل4-7- تغییرات کرنش تسلیم پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای پلی¬استری مختلف67
شکل4-8- تغییرات تنش تسلیم پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای پلی¬استری مختلف67
شکل4-9- تغییرات ازدیاد طول در شکست پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای پلی¬استری مختلف69
شکل4-10- تغییرات کرنش شکست پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای پلی¬استری مختلف70
شکل4-11- تغییرات نیرو در شکست پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای پلی¬استری مختلف70
شکل4-12- تغییرات تنش شکست پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای پلی¬استری مختلف71
شکل4-13- تغییرات چقرمگی پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای پلی¬استری مختلف73
شکل4-14- تغییرات مقدار سختی پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای پلی¬استری مختلف75
شکل4-15- تغییرات مقدار گرمای احتراق پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای پلی¬استری مختلف76
شکل4-16- نمودار نیرو-جابجایی پیشرانه¬های حاوی درصدهای مختلفی از بایندر پلی¬استر AM722UP 77
شکل4-17- نمودار تنش-کرنش پیشرانه¬های حاوی درصدهای مختلفی از بایندر پلی¬استر AM722UP  77
شکل4-18- تغییرات مدول یانگ پیشرانه¬های حاوی درصدهای مختلفی از بایندر پلی¬استر AM722UP 79
شکل4-19- تغییرات ازدیاد طول در نیروی ماکزیمم پیشرانه¬های حاوی درصدهای مختلفی از بایندر پلی-استرAM 722UP80
شکل4-20- تغییرات کرنش تسلیم پیشرانه¬های حاوی درصدهای مختلفی از بایندر پلی¬استر AM722UP 81
شکل4-21- تغییرات نیروی ماکزیمم پیشرانه¬های حاوی درصدهای مختلفی از بایندر پلی¬استر AM722UP  81
شکل4-22- تغییرات تنش تسلیم پیشرانه¬های حاوی درصدهای مختلفی از بایندر پلی¬استر AM722UP82
شکل4-23- تغییرات ازدیاد طول در شکست پیشرانه¬های حاوی درصدهای مختلفی از بایندر پلی¬استر AM 722UP  84
شکل4-24- تغییرات کرنش شکست پیشرانه¬های حاوی درصدهای مختلفی از بایندر پلی¬استر AM722UP  84
شکل4-25- تغییرات نیرو در شکست پیشرانه¬های حاوی درصدهای مختلفی از بایندر پلی¬استر AM722UP  85
شکل4-26- تغییرات تنش شکست پیشرانه¬های حاوی درصدهای مختلفی از بایندر پلی¬استر AM722UP  86
شکل4-27- تغییرات چقرمگی پیشرانه¬های حاوی درصدهای مختلفی از بایندر پلی¬استر AM722UP  87
شکل4-28- نمودار نیرو-جابجایی پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای مختلف 89
شکل4-29- نمودار تنش-کرنش پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای مختلف 89
شکل4-30- تغییرات مدول یانگ پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای مختلف90
شکل4-31- تغییرات ازدیاد طول در نیروی ماکزیمم پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای مختلف92
شکل4-32- تغییرات نیروی ماکزیمم پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای مختلف92
شکل4-33- تغییرات کرنش تسلیم پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای مختلف93
شکل4-34- تغییرات تنش تسلیم پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای مختلف94
شکل4-35- تغییرات ازدیاد طول در شکست پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای مختلف95
شکل4-36- تغییرات کرنش شکست پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای مختلف96
شکل4-37- تغییرات نیرو در شکست پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای مختلف96
شکل4-38- تغییرات تنش شکست پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای مختلف97
شکل4-39- تغییرات چقرمگی پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای مختلف98
شکل4-40- تغییرات مقدار سختی پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای مختلف100
شکل4-41- تغییرات مقدار گرمای احتراق پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندرهای مختلف101
شکل4-42- نمودار نیرو-جابجایی پیشرانه¬های حاوی 16٪ بایندر پلی¬استرAM 722 UPدر مدت زمان¬های مختلف102
شکل4-43- نمودار تنش-کرنش پیشرانه حاوی 16٪ بایندر پلی¬استرAM 722UP در مدت زمان¬های مختلف102
شکل4-44- تغییرات مدول یانگ پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندر پلی¬استرAM 722UP در مدت زمان-های مختلف104
شکل4-45- تغییرات ازدیاد طول در نیروی ماکزیمم پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندر پلی¬استر AM722UP در مدت زمان¬های مختلف 105
شکل4-46- تغییرات کرنش تسلیم پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندر پلی¬استر AM722UP در مدت زمان-های مختلف106
شکل4-47- تغییرات نیروی ماکزیمم پیشرانه حاوی 16٪ از بایندر پلی¬استرAM 722UP در مدت زمان-های مختلف107
شکل4-48- تغییرات تنش تسلیم پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندر پلی¬استرAM 722UP در مدت زمان-های مختلف108
شکل4-49- تغییرات ازدیاد طول در شکست پیشرانه حاوی 16٪ از بایندر پلی¬استرAM 722UP در مدت زمان¬های مختلف109
شکل4-50- تغییرات کرنش شکست پیشرانه حاوی 16٪ از بایندر پلی¬استر AM722UP در مدت زمان-های مختلف110
شکل4-51- تغییرات نیرو در شکست پیشرانه حاوی 16٪ از بایندر پلی¬استرAM 722UP در مدت زمان-های مختلف111
شکل4-52- تغییرات تنش شکست پیشرانه حاوی 16٪ از بایندر پلی¬استرAM 722UP در مدت زمان¬های مختلف112
شکل4-53- تغییرات چقرمگی پیشرانه¬های حاوی 16٪ از بایندر پلی¬استر AM722UP در مدت زمان¬های مختلف113

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.