ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    6 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    6 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    15
تعداد کل بازدید ها :
    24903598
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
نگاهی اجمالی به اهمیت اجتماعی ورزش
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله
حجم فایل : 16.16 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 15 صفحه
تعداد بازدید : 89 مرتبه


قیمت: 1,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 5

فروشنده ی فایل

asemansorbi
سایر فایل ها
توضیحات :

موضوع

نگاهی اجمالی به اهمیت اجتماعی ورزش

این فایل با فرمت ورد و آماده پرینت می باشد.

 

 

فهرست مطالب

 

نگاهي اجمالي به اهميت اجتماعي ورزش

اهداف تربيت بدني و در جوامع گذشته و امروز

اهداف تربيت بدني در جامع اسلامي

اهداف تربيت بدني و ورزش

هدفهاي بهداشتي و تندرستي

هدفهاي پرورش و اخلاقي

هدفهاي رواني و اجتماعي

هدفهاي حركتي و مهارتي

محتواي ورزش و تربيت بدني در جامع اسلامي

مراحل فعاليتهاي ورزشي

جامعه فرهنگ و نقش ورزش در گذران اوقات فراغت

 

 

نگاهي به تاريخ نشان مي دهد كه ملل متمدن جهان همواره به نقش و اهميت ورزش توجه داشته اند و از آن در پرورش جوانان خود و آماده كردن آنها براي مشكلات فردي و اجتماعي استفاده مي كردند ارزشهاي قبول و مورد تايئد در جامعه مي تواند تعيين نوع  فعاليت ها و روشهاي اجرايي تربيت بدني باشد .

هرگاه فعاليت ها و ورزشهاي بومي و سنتي ملل و اقوام مختلف جهان را مورد مطالعه قرار دهيم ، تنوع و صور مختلفي از بيان حركتي را مشاهده خواهيم كرد .شرايط اضطراري و جنگهاي عقيدتي سياسي ملت ما با استكبار جهاني ضرورت توجه بر توسعه تربيت بدني را در بين اقشار مختلف جامعه دو چندان مي سازد تا آنان را در مقابله با ترفند هاي استكبار جهاني هرجه بيشتر مهيا و آماده سازند .

اهداف تربيت بدني و در جوامع گذشته و امروز 

مطالعه و تحليل تاريخي احوال اقوام گذشته و حال نشان مي دهد كه سعي و تلاش انسان در اين رابطه قدمت تاريخي دارد ، تا انجا كه مي توان گفت ادامه حيات اقوام ابتدايي بدون حركت و فعاليت ميسر نبوده است اجراي مهاريتهاي از قبيل زوبين اندازي ، تيراندازي با تيركمان ، كوه و غار  پيمايي ، كشتي گيري و حتي اجراي مسابقه هاي دو كه در قران كريم داستان برادران يوسف نيز از آن ذكري به ميان آمده است ، جملگي حاكي از رواج فعاليت هاي جسماني و تربيت بدني در نزد ملل و اقوام روزگاران گذشته بوده است.

در زندگي فردي و اجتماعي بسياري از جوامع و ملتهاي امروز جهان تربيت بدني و ورزش بخش مهم و جدايي ناپذير از برنامه هاي كلي و تربيت كودكان و جوانان به حساب 

مي آيد. امروز ملل مختلف براساس جهان بيني و شناخت¬كلي ازانسان به طرح و تنظيم برنامه هاي ورزشي و تربيت بدن مي پردازند. و اينگونه برنامه¬هايي را در زندگي خانودگي و آموزشگاهي نسلهاي حال و آينده خود قرار مي  دهند .

اهداف عمده تربيت بدني در تاريخ زندگي انسان عبارت است از حفظ سلامت تعميم بهداشت ، رشد و تقويت قواي جسم ، آمادگي براي فعاليت هاي دفاعي ، كسب شادابي و نشاط ، و نيل به موفقيت در وظايف حرفه  اي و شغلي بوده است اهداف فوق تا به امروز با مختصر تغييري در نزد اكثريت جوامع بشري ترغيب مي شود و بر حسب ضرورت تاريخي بر يك يا چند هدف تاكيدي بيشتري به عمل مي آيد.

در عصر حاضر ، در سايه تحولات اجتماعي و سياسي در جهان به جهان به ويژه در دنياي غرب ، مقاصد ديگري به اهداف فوق افزوده شده و مفهوم ورزش به جاي تربيت بدني رنگ و صورتي ديگر پيدا كرده است و در بيشتر موارد خدمت استعمال در آمده است و عاملي براي تخدير و سرم گرم نگه داشتن ملل مستضعف جهان گرديده است . تربيت بدني كه در آغاز پيدايش آن صورتي فردي و در نهايت كلي داشت اينك به صورت جمعي و بين الملي در آمده است تا وسيله اي براي بهره برداري مقاصد سياسي كشورهاي استعمار طلب باشد .

 

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.