ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    13 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    13 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    970
تعداد کل بازدید ها :
    24900762
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
صنعت توریسم در اصفهان
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,اقتصاد
حجم فایل : 168.68 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 38 صفحه
تعداد بازدید : 67 مرتبه


قیمت: 2,300 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 0

فروشنده ی فایل

maghale64
سایر فایل ها
توضیحات :

                                            موضوع: صنعت توریسم در اصقهان

اين فايل يا فرمت ورد و آماده پرينت مي باشد.


صنعت توريسم در اصفهان    1
هنر و معماري    1
دكتر محمدحسن افضلي نژاد    1
شاهين عرب زاده اول    1
تاريخ :25/5/82    1
مقدمه :    3
سابقه تاريخي شهر اصفهان :    3
جاذبه هاي سياحتي شهر اصفهان :    7
الف – جاذبه هاي تاريخي شهر اصفهان :    7
كاخ عالي قاپور:    7
2-كاخ چهلستون :    8
3- مسجد جامع :    9
4-مسجد امام( شاه سابق ):    11
5-مسجد شيخ لطف الله :    12
6- كليساي جلفا:    13
7-پل خواجو:    15
8-پل الهورديخان :    16
9- ميدان امام (شاه ):    16
10-سودر قيصيريه و بازار شاهي :    17
11- گردشگاه  و باغهاي چهار باغ :    18
12-منارجنبان :    19
ب – جاذبه هاي طبيعي اصفهان :    21
زاينده رود و اهميت سياحتي آن    21
گاوخوني:    22
3- غار آهكي علويجه:    22
4- غار قهرمان:    23
6- غار كوكولو:    23
7- حيات وحش قمشلو:    23
8- منطقه حفاظت شده موته:    24
9- چشم انداز دشت كوير:    24
10- قايقراني:    24
11- اصفهان داراي شكارگاههاي    25
12- اسكي:    25
پ- جاذبه هاي فرهنگي اصفهان    26
2- صنايع دستي:    27
3- بازار:    29
توريستهاي خارجي شهر اصفهان:    31
توريستهاي داخلي شهر اصفهان:    33
ناصر خسرو:    35
منابع:    38


مقدمه :
سابقه تاريخي شهر اصفهان :
 نويسندگان قديمي بناي اصفهان را به طهمورشاه سرزمين پادشاه پيشدادي ،نسبت داده اند . آنچه مسلم است بابراين شهر مد كه بوده ازامل علم و حكمت با كمال دانش و با مهارت بوده است و با دقت زياد و ملاحظة كيفيت خاك و خوبي آب و هوا و نزديكي آب به سطح زمين و دسترسي به رودخانه و ساير محاسن در اين محل بناي شهري را نموده و هيچ موضعي از اطراف دورر و نزديك جلگه اي كه شهر اصفهان در آن واقع شد متصف به اين صفات نيست . از داستانهاي بسيار مشهور ، ظهور كاوه آهنگر از اماي فريدون اصفهان و قيام او عليه صخاك ستمگر است كه به ظلم و بيداد او خاتمه داد و فريدون فرشته سيرت را بجاي او به پادشاهي نشانده است . گفته شده كه پس از اين پيروزي فريدون پادشاه از كفايت كاوه و شجاعت يارانش كه از اهالي اصفهان بوده تعريف مي نمود  و روزي در اثناي مذاكرات گفت اين شهر سپاهان است يعني اين شهر محل و جاي سپاه است و اماكن آن هم سپاهي و وليد و جنگي هستند و از آن روز به بعد نام اين شهر سامان و اسپهان گفتند شد و پس از استيلاي غرب و ظهور اسلام مغرب آن اصفهان ها واصفهان جايگزين نام اسپاهان گرديد. با مراجعه به منابع و دلايل تاريخي موجود محقق است كه كلمة اسباداران بطليموس و سامان زمان پهلوي و اصفهان غرب و اصفهان امروز يك لفظ قديمي است . پس از تسلط اعراب به ايران اصفهان نيز مانند شهرهاي ديگر جنگ اعراب افتاد .مورخين نوشته اند كه در جنگ اصفهان زد و خورد و خون ريزي بين اعراب و ايرانيان اتفاق نيفتاد و پس از يك جنگ تن به تن كه بين فرماندهان واقع شد اصفهان با عقد صلح نامه تسليم قواي عرب شد ه در زمان منصور دومين خليفة‌عباسي اصفهان مورد توجه قرار گرفت و دستور داد در اطراف شهر برج و بارويي بكشند . به هرحال اصفهان در دوره هاي مختلف و سلاطين گوناگون سخت مورد توجه و مراقبت قرار مي گرفته و در دورة‌ سلجوقيان در سال 443 بدست طغرل فتح شد و در همين وقت ناصرخسرو و جهانگرد معروف از اصفهان دين كرده مي نويسد :
اصفهان شهري است برمامون نهاده ، آب و هواي خوش دارد و هرجا كه ده گز فروبروند آب سرد و خوش بيرون مي آيد. به هر حال از اين دوره نيز آثاري از پادشاهان و بزرگان اصفهان به يادگار مانده است .اصفهان نيز مانند ساير شهرهاي ايران از حمله مغولها تا تارها مصون نماند و در سال 789، هفتاد هزار نفر از مردم اصفهان به دشت تا تارها قتل عام شدند و بدين ترتيب از شركت و عظمت اصفهان كاسته شد تا قرن 11 كه شاه عباس كبير اصفهان را پايتخت خود قرار داد و دستور ساختن قصرها و مساجد و پلهاي آن را داد ومجددا اصفهان عظمت خود را بازيافت و در اين دوره آباديهاي قديم و جديد اصفهان بهم پيوست بطوري كه در اواخر دورة‌ صفويه به نهايت درجه وسعت و زيبايي رسيده است .
اگر به تاريخ بناي اصفهان بنگريم خواهيم ديد يهوديان را كه بخت النصر از كشور اصليشان بيرون كرد، آنها اين سرزمين را مساعد و مناسب جهت وطن دوم خود و اقامت هميشگي دانسته اند و در آن شروع به احداث مساكن نمودند. سلسله هاي بعد از اسلام كه در ايران روي كار آيند همواره اصفهان را يكي از ايالات مهم كشور مي دانستند و چندين سلسله هم اصفهان راحتي پايتخت خود قرار دادند كه از آن جمله مي توان آل زيار ، ديالمه سلجوقيان را نام برد كه در اين شهر مساجد بازارها و كاروانسراها ساختند. كوچ كردن ارامنه به اصفهان كه در زمان شاه عباس كبير انجام گرفت خود عامل ديگري براي جلب سياحان مسيحي گرديد. اكنون تروكيساي وانك جلفا جنبه خليفه گيري ارامنه را در ايران بعهده دارد . چه بسيار كساني كه از سراسر ايران وجهان جهت ديدن جلفا به اصفهان مي آيند و آثار معماري و هنري اصفهان كه از ارزنده ترين صنايع دنيا بشمار مي آيند بزرگترين عامل آمدن سياحان به اين شهر است .

 

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.