ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    9 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    9 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    304
تعداد کل بازدید ها :
    24906091
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
بررسی نقش مدرسه در رشد
screenshot
دسته بندي : علوم تربیتی اجتماعی , روانشناسی
حجم فایل : 26.64 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 37 صفحه
تعداد بازدید : 166 مرتبه


قیمت: 1,200 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : -3

فروشنده ی فایل

maghale64
سایر فایل ها
توضیحات :

                               موضوع: بررسی نقش مدرسه در رشد

این فایل با فرمت ورد و آماده جاپ می باشد.

فهرست مطالب
مقدمه ۳
رشد بدنی ۴
رشد حرکتی و عضلانی ۶
رشد حسی ۸
وظایف معلم در پرورش حواس ۹
رشد عاطفی ۱۱
رشد عقلانی ۱۷
رشد هوش ۱۹
رشد عقلی و آموزش و پرورش ۲۲
رشد اجتماعی ۲۶
اثر آموزشگاه در رشد اجتماعی نوجوان ۳۰
رشد شخصیت ۳۳
تحول نظریات رشد از جنبه علمی ۳۵
منابع ۳۸ 
 به طوري كه مي توان گفت تقريباً 4/3 زنگي انسان در عصر حاضر در آموزشگاه سپري مي‌شود. بهترين گواه اهميت تأثير آموزشگاه در رشد و تكامل كودك، اين است كه او آنچه را در مدرسه ياد مي گيرد در زندگي به كار مي برد.
هر كودك براي اينكه ميان خود و ديگران بستگي فكري برقرار كند ناچار است لااقل خواندن و نوشتن را ياد بگيرد و در هر قدمي از زندگي از آنها استفاده كند. البته، نبايد تصور كرد كه يادگيري به آموزشگاه محدود است بلكه در تمام عمر ادامه دارد و آنچه را كه شخص ياد مي گيرد جزئي از توانايي او را براي سازگاري با محيط تشكيل مي دهد زيرا اساس و پايه زندگي بر استعداد و يادگيري مبتني است.
دانش آموزان در دوران تحصيل به خصوص در دوره دبستان و نيمه اول دبيرستان در حال رشد مي باشند و مرتباً تغييراتي در آنها ايجاد مي گردد. اين تغييرات چون نيازهايي را به دنبال مي آورد، تربيت و آموزش خاصي را ايجاب مي كند. آشنايي به اصول رشد و نيازهاي دانش آموزان در سنين مختلف مسؤلان آموزشي را در شناسايي كودكان و فهم و درك آنها كمك مي كند و موجب مي شود كه در طرح ريزي برنامه هاي آموزشي و تربيتي نيازهاي آنها را مورد نظر داشته باشند و دامنه انتظارات و توقعات خود را از كودك و نوجوان متناسب با سن و موقعيت او را محدود سازند، زيرا امر يادگيري به ميزان آمادگي ناشي از اثر بلوغ بستگي دارد.
اينك بعضي از راه هاي تأثير و نفوذ آموزشگاه در رشد و تكامل كودك را به اختصار مورد بحث قرار مي دهيم.
رشد بدني
روانشناسي جديد، رفتارها و فعاليت هاي فرد را به صورت تركيبي، كلي، و بدون تقسيم آنها به نفسانيات و بدنيات، مورد مطالعه قرار مي دهد. به همين سبب، آموزش و پرورش جديد كه مبتني بر اصول روانشناسي جديد است توجه به بدن كودكان را از مهمترين و اساسي ترين وظايف معلم و مربي مي داند. برخلاف سابق كه جز انباشتن ذهن كودكان ا معلومات گوناگون و متعدد به خاطر پرورش عقل و روان آنها، هدفي وجود نداشت. روانشناسي كودك به ما ثابت مي كند كه هرگز نبايد از رشد بدني انسان غافل شد، زيرا چگونگي رشد و نمو بدن، تأثير زيادي در چگونگي رشد و نمو عقلي و شخصيت دارد.
همچنين، تجارب روانشناسي، درستي مثل معروف «عقل سالم در بدن سالم است» را كاملاً ثابت مي كند و منظور از بدن سالم، بدني است كه تمام اعضاي آن وظايف خود را بهتر و به موقع انجام دهند. وظيفه معلم و مربي است كه رفتار كودك را از هر دو جنبه «بدني و عقلي» پرورش دهد وگرنه يكي را بيش از اندازه مورد توجه قرار داده از ديگري غافل نگردد و به اين اصل معتقد باشد كه انسان وقتي منطقي فكر مي كند و در حل مشكلات زندگي موفق مي شود كه بدن سالم داشته باشد وگرنه از شخص عليل و مريض هرگز نمي توان فكر درست انتظار داشت. لابار (La Barre) زيست شناس معروف مي گويد: «طبيعت بشري» شخص از نوع بدني كه او دارد سرچشمه مي گيرد، از اين رو هر كس كه با اشخاص مخصوصاً كودكان و نوجوانان كار مي كند، بايد نمو و تغييرات بدن انسان را بداند. بهترين فرصت براي پرورش بدني كودكان، ساعت هاي ورزش است كه از نظر تعليم و تربيت به اندازه مواد درسي ديگر ارزش دارد و از اتلاف بيهوده آن ساعت ها بايد جداً خودداري شود.
ولي بايد دانست ورزش كه در برنامه تحصيلي به عنوان وسيله پرورش تن، منظور شده است هدف اصلي، همان پرورش عقل و شخصيت كودك است. به سخن ديگر، ورزش وقتي مفيد خواهد بود كه به پرورش عقلي و بهداشت تن و روان كمك كند. در اينكه منظور از رشد بدني چيست نظريات گوناگوني اظهار شده اند، بعضي آن را تغييرات كمي بدن و گروهي تغييرات كيفي و برخي تركيب همه اين خصايص دانسته اند و با مطالعه آنها مي توان رشد بدني را چنين تعريف كرد:
مجموعه تغييرات تشريحي و فيزيولوژيك است كه در زندگي پيش از تولد و نزديكي پيري رخ مي دهند.
 
رشد حركتي و عضلاني:
رشد و تكامل كودك از لحاظ حركت يعني رشد، نيرو، سرعت و دقت او را در به كار بردن بازوها و ساق ها و عضلات ديگر، اهميت خاصي در رشد عمومي او دارد. از طرف ديگر، رشد حركتي كودك با رشد عقلي او بستگي كاملي دارد. بدين معني كه فعاليت‌هاي حركتي كودك در بيشتر رفتارهاي عقلي و هوشي او كاملاً مؤثرند زيرا با چشم و دست خود، دنياي محيطش را كشف و بررسي مي كند. رفتار حركتي كودك سبب مي شود كه با ديگران روابط اجتماعي برقرار كند و روش هاي همكاري را ياد بگيرد.


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.