ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    20 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    20 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    912
تعداد کل بازدید ها :
    24900704
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
مقاله صنایع غذایی
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله
حجم فایل : 25.75 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 35 صفحه
تعداد بازدید : 80 مرتبه


قیمت: 2,700 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 0

فروشنده ی فایل

asemansorbi
سایر فایل ها
توضیحات :

عنوان

مقاله صنایع غذایی

این فایل با فرمت ورد و آماده پرینت می باشد.

مقدمه   ۱

تاریخچه صنایع غذایی   ۴

خصوصیات ساختمانی کارخانجات غذایی   ۸

انتخاب محل   ۸

خصوصیت ساختمانی :   ۱۰

فضای لازم   ۱۰

کف کارخانه   ۱۲

ستونها   ۱۳

فاضلاب   ۱۳

تاسیسات   ۱۴

انبارها   ۱۵

ارتفاع سقف   ۱۶

تصفیه فاضلاب   ۱۷

دفاتر و آزمایشگاهها   ۱۸

پیش بینی های بهداشتی   ۱۹

سیستم تهویه   ۱۹

نور   ۲۰

آب   ۲۱

تصفیه آب   ۲۴

کلرینه کردن   ۲۵

بخار   ۲۵

انتخاب ماشین آلات   ۲۶

ترتیب ماشین آلات و خطوط تولیدی   ۳۰

منابع و ماخذ :   ۳۲

 

 

با در نظر گرفتن اين حقيقت كه توليدات روزانه هر كارخانه غذايي هزاران و گاهي ميليونها نفر را تغذيه مي كند . يعني با سلامتي و بهداشت توده عظيمي از مردم سروكار دارد و كوچكترين غفلت ممكن است به قيمت جان هزاران نفر تمام شود ،پس به اين نتيجه مي رسيم كه توليد كنندگان فراورده هاي غذايي نمي توانند هيچ گونه غفلتي را مرتكب شوند . لذا متخصصين صنايع غذايي بايد نه تنها اطلاع كامل از كليه مواد اوليه اي كه مصرف  مي كنند داشته باشند بلكه بايد با كليه تغييراتي كه در حين تهيه بسته بندي انبارداري و پخش غذا ممكن است پيش آيد همگام باشند، اين نكات در كنار برنامه ريزي اقتصادي يك واحد توليدي ، اين واقعيت را روشن مي سازد صنايع غذايي ديگر نمي تواند تنها متكي به تجربيات سنتي باشد بلكه بايد در راستاي بهره گيري هر چه بيشتر از اين سنتها ، از كسانيكه با شيمي ، ميكروبيولژي ، تغذيه ، مهندسي غذا ، اقتصاد و مديريت اين صنعت آشنايي لازم را دارند ، استفاده كند تا يك واحد موفق و پيشرفته شكل يابد. صنايع غذايي امروزه علاوه بر اهميتي كه در اقتصاد ملل دارد ، وظيفه خطيري را در تغذيه هر ملت و بلكه جامعه بشريت به عهده دارد . لذا آشنايي با اصول تغذيه از جمله نيازهاي لازم براي حداكثر استفاده از كليه منابع غذايي مانند: فراورده هاي كشاورزي ، دامي ، دريايي تك سلولي و نيز تهيه فراورده هاي فرعي از مواد زايد ، براي تغذيه دامها مي باشد ، علاوه بر اين نبايد فراموش كرد كه بشر غذا را تنها براي رفع نيازهاي تغذيه اي خود نمي خورد بلكه لذت بردن از خوردن غذاهاي متنوع و لذيذ نيز اهميتي كمتراز تغذيه آن ندارد؛ چرا كه تلاش ما در زندگي براي لذت بردن از آن است و نه زنده بودن تنها. به همين علت امروزه انواع غذاهاي متنوعي كه در بازار قابل قابل خريدند به چندين هزار نوع مي رسد و هر روزه نيز بر تعداد آنها افزوده  مي شود و همه اين تلاشها براي تامين بهره و لذت بيشتر از غذا مي باشد. احتياج به رشته هاي متفاوت علم و صنعت در صنايع غذايي سبب شده است كه اين علم نيز مانند ساير علوم ، تخصصهاي جالبي مانند : شيمي مواد غذايي ، ميكروبيولژي مواد غذايي و مهندسي مواد غذايي را بوجود آورد و يا تخصصهاي ويژه اي مانند : صنايع لبنيات ، گوشت ، غلات ، ادويه ها و غيره را سبب مي شود.

امروزه با تمام پيشرفتهايي كه صنايع غذايي داشته است ، هنوز راهي طولاني براي رسيدن به نيازها و انتظارات بشر در پيش دارد. براي تامين اين نياز   مي توان به تهيه غذا با خواص تغذيه اي بهتر ، حفظ طعم طبيعي غذاها با روشهاي مختلف كنسرواسيون حداكثر استفاده از مواد غذايي و يا آنچه بصورت زباله تلف مي شود ، سيستمهاي بسته بندي بهتر و پخش غذا در شعاع طولاني تر و بالاخره كمك بيشتر به تغذيه همنوعان گرسنه ، و جمعيت رو به افزايش آينده و هزاران مسائل نظير اينها اشاره كرد.


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.