ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    19 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    19 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    1092
تعداد کل بازدید ها :
    24908567
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
تجارت الکترونیک و موانع اجرایی قانون آن در ایران
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,حقوق
حجم فایل : 139.07 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 309 صفحه
تعداد بازدید : 102 مرتبه


قیمت: 8,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 2

فروشنده ی فایل

maghale64
سایر فایل ها
توضیحات :

                  موضوع: تجارت الکترونیک و موانع اجرایی قانون آن در ایران

اين فايل يا فرمت ورد و آماده پرينت مي باشد.

ابتداً بايد ياد آور شد كه با توجه به نو و جديد بودن موضوع يافتن منابع براي تكميل پروژه مهمترين مانع در راه اين پژوهش بوده است. فقدان كتب حقوقي و حتي تخصصي در زمينه تجارت الكترونيك يكي از قرائني است كه ما را به نوظهور بودن اين رشته در ايران مي‌رساند. علاوه بر آنكه بايد ياد آور شد كه قانون تجارت الكترونيكي ايران در سال 1382 به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيده است. 
با همه اين احوال تمام سعي پژوهشگر بر اين بوده كه با مراجعه به منابع اينترنتي و جستجو در مقالات اساتيد ايراني و خارجي و مراجعه به نشريات كشور چكيده‌اي‌ از آنچه در مورد تجارت الكترونيك مورد بحث اين اساتيد قرار گرفته ارائه گردد. 
در نماي نخست مقدمه‌اي در رابطه با كسب و كار الكترونيكي و تعريف آن، توجيه اقتصادي راه‌اندازي آن در ايران، رويكرد جمهوري اسلامي و سياست تجارت الكترونيكي ايران براي آينده آورده شده است. ذكر نمونه‌هايي از اقدامات انجام گرفته توسط وزارت بازرگاني در جهت توسعه اين صنعت در كشور و نيز ذكر تجارب كشورها در حمايت از تجارت الكترونيكي از ديگر مطالبي است كه در پروژه به آن پرداخته شده است. 
در رابطه با موانع توسعه و گسترش كسب و كار الكترونيكي در جمهوري اسلامي ايران و ارائه الگويي مناسب جهت استفاده از آن در ايران نيز مطالبي بيان گرديده است. 
تبيين نقش بنگاه‌ها و بانك‌ها در تجارت الكترونيكي و نيز بكارگيري اين پديده در شركت‌هاي كوچك و متوسط و چالش‌ها در پذيرش و استفاده از آن از ديگر مباحث مهم اشاره در اين پروژه تحقيقاتي مي‌باشد. 
چالش‌هاي حقوقي در  استفاده از تجارت الكترونيكي در ايران نيز در قالب فصلي جداگانه مورد بحث قرار گرفته است. در پايان نيز نتايج و استنباط‌هاي نگارنده در قالب فصل نتيجه‌گيري بيان شده است.                                             

علائم اختصاري     
فهرست مطالب     
فصل اول: مقدمه 
1-1- اهميت انتخاب    
1-2- طرح سوأل     
فصل دوم: تعريف و شناسايي تجارت الكترونيكي در ايران 
2-1- مقدمه    
2-2- تجارت الكترونيكي چيست؟     
2-3- انواع تجارت الكترونيك     
2-4- توجيه اقتصادي راه‌اندازي تجارت الكترونيكي در جمهوري اسلامي ايران 
2-4-1- منافع     
2-4-2 هزينه‌ها     
2-5- مزاياي كسب و كار الكترونيكي     
2-6- تجارت الكترونيكي چه نوع فرصت هاي درآمدي را خلق مي‌كند؟     
2-6-1- دسترسي بيشتر به مشتريان     
2-6-2- فروش بيشتر به مشتريان موجود    
2-6-3- محصولات قابل حصول و در دسترس الكترونيكي     
2-7- تجارت الكترونيكي ضرورتي براي توسعه     
2-8- نگاهي به تجارت الكترونيك از دريچه محدوديت‌هاي داخلي     
2-9- تجارت الكترونيك، مزايا و نگراني‌ها     
2-9-1- تجارت الكترونيك و مزايا    
2-9-2- تجارت الكترونيك و نگراني‌ها    
2-10- رويكرد دولت جمهوري اسلامي ايران     
2-11- سياست تجارت الكترونيكي ايران    
2-11-1- اهداف     
2-11-2- اصول     
2-12- نتيجه‌گيري    
فصل سوم: 
نمونه‌هايي از اقدامات وزارت بازرگاني در جهت تحقق تجارت الكترونيكي 
3-1- مقدمه    
3-2- طرح مطالعات امكان سنجي تجارت الكترونيكي     
3-3- طرح ايجاد مركز صدور گواهي ديجيتال     
3-4- طرح ايجاد شبكه جامعه اطلاع رساني بازرگاني كشور     
3-5- طرح استانداردسازي شماره‌گذاري كالا و خدمات و فعاليت‌ها     
3-6- نتيجه‌گيري    
 
فصل چهارم:  آينده تجارت الكترونيك 
4-1- مقدمه     
4-2- چشم انداز كسب و كار الكترونيكي     
4-3- حجم مبادلات الكترونيكي و سرعت گسترش آن     
4-4- نتيجه‌گيري    
فصل پنجم: 
تجربه بعضي از كشورها در حمايت از تجارت الكترونيكي در جهان امروز 
5-1- مقدمه     
5-2- تجربه اتحاديه اروپا     
5-3- تجربه كشورهاي آ. س. آن    
5-4- تجربه انگلستان     
5-5- تجربه يونان     
5-6- تجربه اسكاتلند    
5-7- نتيجه‌گيري    
فصل ششم: 
تجارت الكترونيك و موانع‌ گسترش آن در جمهوري اسلامي ايران 
6-1- مقدمه    
6-1- عدم زمينه‌سازي لازم براي  رشد تجارت الكترونيكي     
6-3- تجارت الكترونيك، موانع گسترش در ايران و راهكارها    
6-4- نتيجه‌گيري    
فصل هفتم:   
موانع محيطي و ارائه الگوي مناسب جهت استفاده‌ از تجارت الكترونيكي در ايران 
7-1- مقدمه    
7-2- مطالعه تحقيقي در جهت يافتن الگوي مناسب براي استفاده از داد و ستد 
الكترونيكي در ايران     
7-2-1- طرح پرسش‌ها     
7-2-2- اهداف تحقيق     
7-2-3- روش‌هاي تحقيق     
7-2-3-1- روش تطبيقي     
7-2-3-2- روش پيمايشي     
7-2-4- نتيجه‌گيري از تحقيق     
7-2-5- ارائه الگوهاي حاصل از تحقيق    
7-2-6- ارائه پيشنهادات     
7-3- نتيجه‌گيري    
فصل هشتم: بانكداري و تجارت الكترونيكي 
8-1- مقدمه     
8-2- بانكداري الكترونيكي     
8-3- بانكداري الكترونيك در ايران و موانع موجود در سر راه آن.     
8-4- پول الكترونيكي چيست؟    
8-5- ويژگي هاي كليدي پول الكترونيكي     
8-6- اثرات پول الكترونيكي بر بانك‌ها    
8-7 – جمع‌بندي و نتيجه‌گيري     
فصل نهم: تجارت الكترونيكي و بنگاه‌ها 
9-1- مقدمه     
9-2- موانع‌ توسعه تجارت الكترونيكي در بنگاه‌ها     
9-3- نتيجه‌گيري     
فصل دهم: تجارت الكترونيكي و شركت‌هاي كوچك و متوسط 
10-1 مقدمه    
10-2- بكارگيري تجارت الكترونيك در شركت‌هاي كوچك و متوسط    
10-3- مراحل بكارگيري فنآوري اطلاعات و تجارت الكترونيكي در شركت‌هاي
 كوچك و متوسط     
10-4-   چالش‌ها در پذيرش و استفاده از تجارت الكترونيكي در   
10-4-1- برخي از مزايا در استفاده از تجارت الكترونيكي در      
10-4-2- برخي از مشكلات   در پذيرش تجارت الكترونيكي از زاويه‌اي ديگر 
10-5- پيشنهادات آنكتاد براي توسعه تجارت الكترونيكي در بين شركت‌هاي كوچك
 و متوسط در كشورهاي در حال توسعه     
10-6- نتيجه‌گيري     
فصل يازدهم: چالش‌هاي حقوقي اجراي قانون تجارت الكترونيكي ايران 
11-1- مقدمه    
11-2- نتايج بررسي كلي نيازهاي سيستماتيك نظام قضايي ايران براي تحقق تجارت الكترونيكي    
11-2-1- فهرست مطالب مطروحه در قانون تجارت الكترونيكي ايران    
11-2-2- توضيحات مربوط به فهرست مطروحه در قانون تجارت الكترونيكي 
ايران    
11-2-3- فهرست قوانين لازم التصويب جهت اجراي قانون تجارت الكترونيك با توجه به موضوعات مطروحه در آن     
11-3- جدايم سايبري    
11-3-1- جعل سايبري    
11-3-2- كلاهبرداري سايبري    
11-3-3- جاسوي سايبري    
11-3-4- تطهير نامشروع سايبري    
11-4- برخي از موانع جزايي تحقق تجارت الكترونيكي    
11-5- چالشي به نام «فقدان آيين نامه‌ها»    
11-6- نتيجه‌گيري    
فصل دوازدهم: نتيجه‌گيري
منابع و مأخذ    

 

 

 


علائم اختصاري 
B2B            Business – to- Business
B2C            Business – to- Consumer
C2C            Consumer – to- Consumer
C2A            Consumer – to- Administration
ICT            Information Commerce Technology
ISP                      Internet Service provider
IT                      Information Technologh
EC                      Electronic Commerce
EB                      Electronic Business
NCCIN                  National comprehensive Commercial 
                 Information Network
                   Non- Govermental Organizations
WTO            world Trade Organization 
OECD                  Organization of Economic 
                 co-operation and Developت 
 
1-1- اهميت انتخاب:
بسم‌الله الرحمن الرحيم                 هست كليد در گنج حكيم 
فاتحه فكرت و ختم سخن             نام خودي است بر او ختم كن 
در سال‌هاي اخير عرف معمول دانشكده‌هاي حقوق اينگونه بوده است كه معمولاً دانشجويان سعي در انتخاب موضوعاتي دارند كه از نظر منبع‌ و مأخذ  تحقيقاتي دچار مشكل نباشند و اينگونه موضوعات نيز معمولاً موضوعاتي با سابقه طولاني مي‌باشند كه به قدر كافي بر روي آن تحقيق و مطالعه شده است اما نگارنده تلاش نموده است  تا با انتخاب موضوعي نو و تازه از تكرار مكررات و دور باطلي كه بعضي از دانشجويان در آن گرفتار آمده‌اند پرهيز شود. 
علاقه وافر و توصيه استاد مشاور به تحقيق در يك عرصه نو و جديد حقوقي و تذكرات به جاي ايشان درباره اهميت نقش تجارت الكترونيك در اقتصاد و لزوم شناسايي موانع آن بنده را بر آن داشت تا مقولة «تجارت الكترونيك و موانع اجرايي قانون آن در ايران» را به عنوان موضوع پروژه تحقيقاتي خود برگزينم. 
«عرصه‌هاي نوين معمولاً از قانونمندي لازم برخوردار نيستند. البته نه به اين معني كه راه همه نوع اخلال بزه هموار است. زندگي اجتماعي ايجاب مي كند كه نظم و امنيت در آن عرصه نيز حاكم و مصلحت عمومي تأمين گردد. حقوق تجارت الكترونيكي يكي از اين عرصه‌هاست. 
عرصه‌اي پر بحث و آكنده از نوآوري‌ها و شگفتي‌ها. در اين عرصه است كه امواج انقلاب اينترنتي و انفجار تجارت الكترونيكي با نظام حقوقي موجود برخورد مي‌كنند و در مفاهيم حقوق سنتي اثر مهمي مي‌گذارند. از اينرو، نظم و حقوق نويني موضوع بحث و قانونگذاري است. » 
با توجه به اينكه «تكنولوژي اطلاعات صرف نظر از موقعيت جغرافيايي در تمامي شئون زندگي وارد شده است و شركت‌ها و حكومت‌ها و افراد همگي خواهان بهره‌مندي از اين انقلاب اطلاعاتي هستند» لذا به نظر مي‌رسد جامعه ايراني و به طور اخص جامعه تجاري ايراني نيز خود را به اين نوع فن‌آوري جديد مجهز نمايد. و اين تجهيز الكترونيكي در درجه اول محتاج به معرفي به اين جامعه تجاري دارد. 
لذا در راه تكميل پروژه سعي بر آن شده تا با انتخاب و گلچين مطالبي كه به نظر پژوهشگر مي‌تواند ذهن هر خواننده‌اي را رد زمينه آشنايي با تجارت الكترونيك و نيز سرگذشت آن در ايران ياري نمايد گاهي هر چند كوچك در جهت رهايي اين تكنولوژي از گمنامي و ناشناخته بودن در ايران و براي جامعه تجاري ايران برداشته شود. 


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.