ورود کاربران
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین
وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
7 نفر
اعضا :
0 نفر
مجموع :
7 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
280
تعداد کل بازدید ها :
24912815
گزارشات سایت
فايل هاي رايگان:
105 فايل
فایل های غیر رایگان :
4,490 فايل
فایل های ويژه:
220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
2,244 كاربر
مقاله کاربردهای گرافیک در تولید و پخش خبر تلویزیون
دسته بندي : پروژه و مقاله,هنر
حجم فایل : 80.82 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 224 صفحه
تعداد بازدید : 383 مرتبه
حجم فایل : 80.82 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 224 صفحه
تعداد بازدید : 383 مرتبه
قیمت:
4,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
فروشنده ی فایل
توضیحات :
عنوان : مقاله کاربردهای گرافیک در تولید و پخش خبر تلویزیون
اين فايل با فرمت word و آماده پرينت ميباشد
فهرست
1- مقدمه
2- فصل اول: خبر در تلويزيون
ماهيت خبر
تعريف خبر
عناصر خبر در تلويزيون
سبكهاي خبر نويسي
سوگيريهاي خبري
موضوعهاي خبري در تلويزيون
ويژگيهاي خبر تلويزيون
3- فصل دوم: گرافيك
هنرهاي تجسمي
تعريف گرافيك
تفاوت گرافيك و نقاشي
الفباي تصويري (خط، نقطه، سطح، حجم، بافت)
رنگ
نظريات رنگ
نظريه تشنگي رنگها
نظريه نسبي گرايي رنگها
نظريه تعامل رنگ و فرم
تركيب بندي
هارموني
4- فصل سوم: گرافيك تلويزيوني
تعريف
تاريخچه
تيتراژ
كپشن
دكور
آرم استيشن
گرافيك كليپ
تفاوت تيتراژ، كليپ و تيزر
نشانه و نامواره
5- فصل چهارم: گرافيك در توليد خبر تلويزيوني
گرافيك خبري چيست؟
اهداف و كاركرد
كپشنهاي ثابت
كپشنهاي متحرك
تيتر و سوتيتر
شناخت حروف
شيوه نمايش خلاصه خبر
آرم استيشن
استوديو مجازي
اينفوگرافيك و كاربردهاي خبري
6- فصل پنجم: گرافيك در پخش خبر تلويزيوني
اهداف و كاركردها
ويژگيهاي گرافيك در پخش خبر
هويت بصري
نشانه و نامواره
آرم استيشن
سرفصلهاي خبري
اينفوگرافيك
كپشنهاي ثابت و متحرك
پيج لي آوت (PageLayout)
صفحه آرايي
زيرنويس در پخش خبر
دكور در پخش خبر
طراحي دوباره (Redesign)
7- نتايج و پيشنهادها
8- واژه نامه اصطلاحات گرافيكي در خبر
مقدمه
پيش از اين گرافيك را در دو حوزه «هنر» و «تبليغات» ميدانستند و بالطبع افراد شاغل و فعال در آن را به «هنرمند» و يا «تبليغاتچي» ميشناختند اما امروزه با گسترده شده كاربردهاي اين تخصص، تعاريف متفاوتي هم براي آن ساخته و پرداخته شده است. وقتي اين روزها صحبت از «گرافيك خبر» در هر سه نوعاش(چاپي، تلويزيوني و سايبر) ميشود، بايستي بدانيم كه گرافيك ديگر صرفاً هنر و يا تبليغات نيست بلكه مفهوم ديگري را هم در برميگيرد و آن رسانه است. لذا گرافيك خبر تركيبي از «هنر» و «رسانه» است تركيبي كه تفكيك ناپذيراست.
در اين پژوهش در ابتدا تعاريفي از خبر و واژههاي مرتبط با آن را ارائه مي نماييم و سپس وارد مقوله گرافيك شده و آنرا در چند پلان معرفي مي كنيم: گرافيك به عنوان يكي از هنرهاي تجسمي، گرافيك در تلويزيون و گرافيك در توليد و پخش خبر تلويزيون. در انتهاي اين تحقيق پيشنهادهايي هم ارائه شده تا بتوان بر اساس آنها مشكلات موجود در گرافيك خبر را مرتفع ساخت.
مجموعهاي كه در پيش رو داريد، پاياننامهاي براي اخذ درجه كارشناسي ارتباطات با گرايش خبر راديو و تلويزيون است. عنوان اين پاياننامه «كاربردهاي گرافيك در توليد و پخش خبر تلويزيون» ميباشد. هر چند اين تحقيق خالي از اشكال و ايراد نيست اما اميداوارم گامي در جهت آشنايي بيشتر بحث گرافيك و خبر براي تمامي عزيزاني كه در بخش خبر كار ميكنند باشد.
در پايان از تمامي اساتيد دانشكده صدا و سيما و به خصوص استاد راهنماي محترم و بسيار عزيزم جناب آقاي مهدي صادقي كه در اين راه بسيار مرا ياري رساند كمال تشكر و قدرداني را دارم.
ماهيت خبر
رسانهها در عملكرد روزانه خود صحنه مناظره بينشها و ميدان منازعه كلمات و معاني هستند، برخلاف آنچه ظاهراً به نظر ميرسد، رسانهها در نقش خبري خود آينهي انعكاس رويدادها و واقعيات دنياي اجتماعي و سياسي نيستند، بلكه برعكس آفريندة واقعيتهاي اجتماعي و سياسي هستند و به تصورات ما از دنياي اطرافمان هستي ميبخشند اين فرض و پيشنهاد در آغاز عجيب مي نمايد و ممكن است ما را در شناخت محيط اطراف خود دچار ترديد كند. ليكن با اندكي انديشه ميتوان پيبرد كه خبر خود واقعيت و خود عينت جهان اطراف ما نيست، بلكه تنها حكايت و روايتي از اين واقعيت است.
اينكه آيا واقعيتي خارج از محدوده كلام وجود دارد يا نه، مورد بحث نيست، بلكه اين شناخت اساسي كه خبر ساخته و پرداخته ذهن بشر است و اين ذهن تنيده در عقايد، آداب و رسوم و هنجارهاي فرهنگي است، كليد گشايش راز خبر است. خبر به ما ميگويد كه به چه چيز خبر فكر كنيم و چگونه به آن بينديشيم.
علاوه بر اين، خبر محصول كار سازمان يافتهاي است كه سلسله مراتب، ارزشها و هنجارهاي توليدي خود را دارد. خبر از دنياي واقعي برميخيزد، بر اساس ارزشها و هنجارهاي فرهنگي و سازمان خبري واقعيت را دگرگون ميكند و به صورت روايت و داستان به دنياي واقعي باز ميگردد.
در اين فراگرد (مشاهد، بغير، روايت و اشاعه) خبر به ارزشها و هنجارهايي كه از آنها برخاسته است، حكم طبيعي و عيني ميبخشد و در گسترها خود آنها را باز توليد كند. به رغم ادعاي روشنگري، خبر از آنجا كه بايد ساده باشد و در سطح تصورات و ذهنيات مخاطبانش قرار گيرد، از آنجا كه بايد به زبان آنان سخن ميگويد از ديدگاه ايشان داراي معني باشد، نميتواند فراتر از سطح عمومي مخاطبانش حركت كند . در نتيجه خبر به صورت تأييد كننده و توصيه گر باورهاي بيشتر پرداخته مخاطبان عمل ميكند.
فصل اول :
خبر در تلويزيون
تعريف خبر
ارائه تعريفي جامع و مانع بدون تكيه بر تعاريف پيشين و مراحل تهيه و تنظيم خبر، شكل اصلي محققان، روزنامهنگاران و استادان دانشگاهها بوده است. مهمترين اشكالهايي را كه ميتوان راي تعاريف خبر بيان كرد، بدين ترتيب است.
1- بيشتر تعاريف خبر توصيفي هستند و تنها به وصف يك يا دو خبر اكتفا ميكنند، مانند:
«خبر گزارش از واقعيتهاست اما هر واقعيتي را نميتوان خبر ناميد» در اين توصيف ابعاد تازگي، مجاورت، شگفتي و … معقول مانده است.
2- بعضي تعاريف خبر تمثيلي است مانند : (اگر فردي سگي را گاز بگيرد خبر است)، اما بر عكس، اگرسگي فردي را گاز بگيرد، خبر نيست) اين خبر گر چه بعد شگفتي را در خبر روشن ميكند اما در برابر مثالي ديگر چون خبر «كشتن يك شير توسط الاغي در باغ وحش تهران) حتي در جنبه تمثيلياش، كاستيهاي فراوان دارد.
3- بعضي تعاريف خبر به صورت تك بعدي به خبر ميپردازد، پس از خود جريان غافل مانده اند، پس براي رهايي از اين گونه تعاريف محدود و شكننده لازم است به چشم اندازي كليتر از خبر پرداخت.
4- كاستي مهم ديگر تعاريف خبر، آن است كه هر يك از آنها تنها براي يك يا دو نوع از خبرها كاربرد دارند. در حاليكه در خبرنويسي دانشجويان با ابعادي از خبر آشنا ميشوند كه لازم است در تعريف خبر بيان شوند.
لذا با اين پيش زمينه به تعاريف متعددي كه توسط صاحب نظران دربارة خبر انجام شده است، ميپردازيم:
نظرات کاربران :
نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.