ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    21 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    21 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    773
تعداد کل بازدید ها :
    24902665
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
نقش گیاه دارچین در درمان بیماریها
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,کشاورزی
حجم فایل : 47.17 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 58 صفحه
تعداد بازدید : 87 مرتبه


قیمت: 2,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : -3

فروشنده ی فایل

asemansorbi
سایر فایل ها
توضیحات :

عنوان

نقش گیاه دارچین در درمان بیماریها

این فایل با فرمت ورد و آماده پرینت می باشد.

فهرست مطالب

مقدمه:   

معرفی گیاه دارچین (۵)   

انواع دارچین   

مشخصات گیاه دارچین   

ترکیبات شیمیایی   

روشهای مختلف کنترل های کیفی و کمی شیمیایی   

سنجش های مرغوبیت   

مصرف غذایی   

دارچین در طب سنتی   

خواص دارویی و درمانی   

خاصیت ضد میکروبی دارچین   

مختصری در مورد بیماری دیابت   

آثر آنتی دیابتیک دارچین   

صوو داروی ( ۱ و ۶ و ۱۱)   

عوارض جانبی دارچین   

عوارض پوستی و آلرژیک  

تداخلات دارویی   

باروری، بارداری شیردهی:   

قدرت جهش زایی و سرطان زایی   

فهرست  منابع فارسی   

 

 

 

فارماكوكنوزي كه معيني تحت الفظي آن داردوشناسي (علم الادويه) است، جزئي از هنر و علم پزشكي به شمار مي آيد و آغاز آن از زماني است كه بشر ب درمان بيماري‌ها پرداخته است. فارماكوكنوزي از تمدن هاي كهن، كه در آنها از اجزاي حيوانات و گياهان، محلول هاي شفا بخش وتهيه مي كردند و آنها را براي از  بردن آلام و كاستن رنج ومقابل با بيماري ها به كار مي بردند و ريشه گرفته است. منشا اوليه فارماكوكنوزي را مي توان در اسرار جادوگري قبايل بشري دانست كه توانسته است دوره مبت نشده اسرار طب انساني را پشت سر بگذارد وسير تكاملي خود را از مرحله بدوي تا به امروز كه عصر استفاده  از عوامل اختصاصي است به خوبي طي نمايد.

با آنكه امروزه درمان بيماري ها بيشتر از طريق مصرف داروهاي صورت مي گيرد كه منشاء صنعتي دارد واختصاصا در‌آزمايشگاه تهيه مي شوند و اثرات قاطع آنها نيز ردرمان بيماري ها موجب توسعه مصر ف آنها گرديده است، معهذا چون با مصرف  بعضي از داروها  زيانهايي به بدن مي رسد، روز به روز به اهمتي گياهان دارويي و فرآورده هاي آنها بيشتر توجه مي‌شود و اعتقاد علومي درباره آنها پيوسته تقويت مي‌گردد.

دارچين معمولاً به عنوان پوست درخت  Cinnamomumzeylanicum شناخته مي‌شود. در پرتغال و اسپانيا به عنوان  Canela ، در فرانسه Cannelle  و در آلماني به عنوان Zimt  شناخته مي‌شود. در هند و ايران دراچين خوانده مي شئد كه بمني چوب درخت چيني است كه درقيق ترين توضيح براي دارچين است . اسم آن از « kayumanisk» به معناي چوب شيرين زبان  مالاكا كارگرفته شده كه معادل عبري آن «qinnkmu» است كه منشا كلمة cinnamon  است. كلمة Canolla توسط ايتاليايي ها استفاده از تا توضيح بدهند به عنوان «little cannan tubes» (لوله هاي توپي كوچك) كه شبيه پوست ساقة لوله شده دارچين است. تجارت دارچين در قرن ها سيرزدهم و چهاردهم در كنترل ونيس بود  كه به همين علت اين شهر بسيار ثروتمند شده بود (67)

مصري هاي دارچين را به همراه مر درموميايي كردن استفاده مي كردند، شايد به خاطر سيناميك اسيد كه خاصيت آنتي باكتريال دارد. عبر ها از دارچين درمراسم مذهبي  استفاده مي كردند و در همين حال در مكزيك،‌كشورهاي آسيايي، عربستان در شمال آفريقا دارچين  در آشپزي استفاده  مي شده ولي بع عنوان ادويه د آشپزي استفاده نمي‌شده است.

در قرون رسطي و بعد از آن دارچين از حصر  صادر مي شد كه  خود توسط تاجران عرب از سيلان آورده مي شد. دارچين  تبديل به يك طعم محبوب در تعدادي زيادي از غذاها شد و به عنوان محرك اشتها، هاضمه و درمان براي سرفه و گلو درد شناخته شد. در حال حاضر  در آمريكا دارچين به طور عمده براي طعم دادن به دسرها و چاشني ها استفاده مي‌شود. در حاليكه در آن در تركيبات گراني كه به نوشيدني ها و قهوه اضافه مي‌شود استفاده مي‌شود. (68)

دارچين حقيقي در آشپزي مكزيكي و در قهوه و چاي بسيار محبوب است.

احتالا دارچيني كه مصري ها در زمان فراعنه استفاده مي كردند و به طور عمده از چين مي آمده جايي كه درختستان هايي  از دارچين در جايي اطراف شهر kweikin كه اكنون Guilin  (Kwei  به معناي دارچين  و lin  به معناي جنكل است)  خوانده مي‌شود و روئيد. دارچين حقيقي سيلان كه اكنون سرپلانكا ناميده مي‌شود توسط پرتغالي ها در اوايل قرن  شانزدهم كشف شد و بعد از آن تجارت آن به طور ظالمانه اي توسط آنها كنترل شد. (65)

درخواست رو به رشد براي دارچين منجر به جنگلي بين هلندي ها و پرتغالي ها شد و در اواسط قرن هفدهم هلندي ها تجارت سيلاني تحت كنترل  درآوردند. در قرن هفدهم خيلي از هلندي ها در سريلانكا درتلاشي براي شكستن قوانين شالمانة مستعمره نشين هاي جديد قتل عام شدند . اما اين منجر به تلافي و پيشرفت پرتغالي ها دركنترل كاشت دارچين جزيره شد.

هلندي ها به زور امتياز انحصاري دارچين را گرفتند. براي اينكه قيمت ها را بالا نگهدارند در سال 1760 قدار زيادي دارچين را در آمستردام سوزاندند تا دارچين كم ياب شود. شايد اين رفتار خسملانه دوستداران خيالباف دارچين را در سيار كشورها قانع كرد كه آن ادويه بيش از اندازه در خوراك يزي استفاده شده . (68)

 در هر حال در سال 1795 انگليسي ها كنترل سيلان را با اين امدي كه علاقة مردم را نسبت به دارچين  دوباره زنده كنند به دست گرفتند خيلي قبل از اين نهال هاي دارچين  توسط هلندي ها براي كاشت در اندونزي منتقل شد.  اهميت  دارچين  به طور مستمر و دريجي  رو به كاهش گذاشت چون  استفاده از اين ادويه  در آشپزي و ساختن شراب از افتاد اكنون علاقه به دارچين در مصر روبه رشد است. در قرن نوزدهم به مصر دارچين توسط فرانسوي هايي كه نهال هاي آن را در Jardin de plantes  پاريس مي كاشتند و معرفي شد. درهرحال  بعد از آن اهميت  دارچين  در آشپزي فرانسوي كاهش يافت با اين حال هنوز در غذهاي سنتي  فرانسوي كانادا استفاده مي‌شود.

امروزه دارچين به عنواني ك ماده معطر فوق العاده در غذهاي پخته شده مصرف مي‌شود. ولي مزه‌آن تعداد محدودي را جذب مي كند.و به طور مشابه دارچين به طور گسترده به عنوان دارو يا نگه دارنده غذا يا نجور استفاده مي‌شود. ولي تعداد محدودي را جذب مي كند از نظر محبوبيت زياد و جدال هاي فراوان براي تجارت  آن در هزاره گذشته، اين ادوليه باستاني بدون شك  امروزه شايستگي بيشتري براي تحسين دارد. 

رده بندي دارچين

 

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.