ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    16 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    16 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    712
تعداد کل بازدید ها :
    24909422
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
مقاله اصول برنامه نویسی اسمبلی
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,کامپیوتر
حجم فایل : 38.62 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 48 صفحه
تعداد بازدید : 85 مرتبه


قیمت: 1,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : -7

فروشنده ی فایل

maghale33
سایر فایل ها
توضیحات :

عنوان : مقاله اصول برنامه نویسی اسمبلی

این فایل با فرمت word و آماده پرینت میباشد

فهرست
اصول برنامه‌نویسی اسمبلی ۲
برنامه‌نویسی در C 11
مزیت‌های C 11
معماری تراشه ۱۲
خصوصیات و محدودیت‌ها ۱۳
درون تراشه ۱۴
حافظه ۱۵
اشاره‌گر پشته برنامه ۱۷
اشاره‌گر پشته داده ۱۹
کنترل و وضعیت اندپوینت ۲۶
کنترل وضعیت USB 27
اصول راه‌انداز دستگاه ۲۹
انواع استاندارد دستگاهها ۳۲
دستگاههای شخصی ۳۳
راه انداز دستگاه ۳۳
مدهای کابر و هسته ۳۴
مدل راه انداز Win32 37
مدل های راه انداز در ویندوزهای مختلف ۳۸
زبانهای برنامه نویسی ۳۹
لایه های راه انداز USB 40
راه انداز کاربردی ۴۱
راه اندازهای باس ۴۲ 
 
CPU تراشه enCorRe دستور پشتيباني مي‌كند. همه برنامه‌ها بايد از اين 37 دستور استفاده كنند. سيپرس يك مترجم مجاني ارائه مي‌دهد كه كدهاي اسمبلي را كه شما مي‌نويسيد به فايل‌هاي موضوع، كه به منظور برنامه‌ريزي در EPROM تراشه تهيه مي‌شوند، تبديل مي‌كند. اگر ترجيح دهيد كه در C برنامه‌نويسي كنيد، سيپريس يك مفسر C نيز پيشنهاد مي‌كند. 
اگر با برنامه‌نويسي اسمبلي ميكروكنترلر آشنايي داشته باشيد، برنامه‌نويسي براي enCoRo  نيز مشابه همان است. اما اگر با برنامه‌نويسي در بيسيك و C آشنا هستيد، بايد بدانيد كه در برنامه‌نويسي كدهاي اسمبلي بسياري از عملگرهاي زبانهاي سطح بالا موجود نيست در اينجا ديگر حلقه‌هاي While يا ‌for يا انواع مختلف متغيرها وجود ندارد. اما براي تراشه‌‌اي مانند enCoRo كه به منظور كارهاي نمايشي و كنترلي غير پيچيده طراحي شده است، استفاده از كدهاي اسمبلي عملي است. براي برنامه‌هاي كوتاه، كه به سرعت اجرا مي‌شوند احتياجي به خريد مفسر نيست. 
 
اصول برنامه‌نويسي اسمبلي 
زبان برنامه‌نويسي اسمبلي همچنين مي‌تواند شامل دايركتيو  و توضيحات باشد. دايركتيوها دستوراتي هستند كه به جاي اينكه مربوط به CPU باشند، مربوط به مترجم مي‌باشند. دايركتيوها شما را قادر مي‌سازند كه محلي از حافظه را مشخص كنيد، متغيرهايي تعريف نماييد. در كل، نقشي كه مترجم در كنار اجراي دستورات مشخص شده بايد ايفا كند را نشان مي‌دهند. يك نقطه ويرگول ( : )يا مميز دوبل ( // ) يك عبارت توصيفي را مشخص مي‌كنند كه مترجم از آنها چشم‌پوشي مي‌كند. 
مترجمي كه توسط سيپرس ارائه مي‌شود، cyasm.exe قابل اجرا در پنجره داس  مي‌باشد. سيپرس مرجع‌ها و راهنماي استفاده براي كاربراني را تهيه كرده است كه چگونگي استفاده از مترجم را شرح مي‌دهد. 
مترجم از دو مجموعه دستور مشابه براي CPU‌هاي سري A و سري‌B پشتيباني مي‌كند. تراشه‌هاي enCoRo از سري B هستند. تراشه‌هاي قديمي‌تر سيپرس، مانند 63001، از سري A بودند و از همة دستورات بجز بعضي از آنها پشتيباني مي‌كنند. 
كدهاي مترجم 
راهنماي كاربران داراي توضيحات كاملي در مورد كد اسمبلي و دايركتيوهاست و در اينجا برخي از جزئيات آن تكرار مي‌شود. جدول 1-8 خلاصه‌اي از كدها مي‌باشد و جدول 2-8 خلاصه‌اي از دايركتيوها را نشان مي‌دهد. كدهاي ماشين تراشه به 37 دستور ترجمه شده است. 
در آدرس دهي سريع، دستورات از مقدار عملوند مستقيماً استفاده مي‌كنند. اين دستور از آدرس دهي سريع براي جمع كردن h 60 با مقدار آكومولاتور استفاده مي‌كند. 
Add   A/       60h
در آدرس دهي مستقيم، دستور با عملوند شبيه به آدرس رفتار مي‌كند و از مقداري كه در آن آدرس ذخيره شده استفاده مي‌نمايد. اين دستور از آدرس دهي مستقيم براي جمع كردن مقداري كه در آدرس h60 از RAM نوشته شده با محتويات آكومولاتور استفاده مي‌كند. 
 Add     A/      [60h]
در آدرس دهي شاخصي، دستور از داده‌اي استفاده مي‌كند كه در آدرس حاصل از افزودنه يك مقدار به رجيسترX قرار گرفته است. آدرس دهي شاخصي براي كپي كردن يك بلاك از داده مفيد مي‌باشد. رجيستر X آدرس آغاز بلاك را در خود ذخيره مي‌نمايد. كد مقداري را به محتواي رجيستر X اضافه مي‌كند تا آدرس بايتي كه مي‌خواهد كپي شود را به دست آورد. با افزايش اين مقدار در هركپي، كد مي‌تواند يك بلاك داده را كپي كند. 
استفاده از مترجم
مترجم يك برنامه تحت داس مي‌باشد. اين دستور: 
cyasm test.asm
فايل ‏test.asm را اسمبل مي‌كند. 
مترجم سه فايل ايجاد مي‌كند: 
test.asm كه كدهاي اسمبل شده‌اي براي استفاده در كيت ارتقا هستند، شما مي‌توانيد از اين فايل براي بارگذاري كدها از كامپيوتر بهRAM برد ارتقا استفاده كنيد. 
 

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.