ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    7 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    7 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    36
تعداد کل بازدید ها :
    24873620
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,241 كاربر
مقاله چرا کارکنان کاری را که از آنان انتظار می رود انجام نمی دهند
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,مدیریت
حجم فایل : 32.87 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 57 صفحه
تعداد بازدید : 244 مرتبه


قیمت: 1,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : -7

فروشنده ی فایل

maghale33
سایر فایل ها
توضیحات :

عنوان : مقاله چرا کارکنان کاری را که از آنان انتظار می رود انجام نمی دهند

این فایل با فرمت word و آماده پرینت میباشد
 
فهرست
چرا کارکنان ، کاری را که از آنان انتظار می رود انجام نمی دهند؟   ۱
۱- کارکنان دلایل و ضرورت انجام دادن کار را نمی دانند   ۲
راه حلهای مدیر برای پیشگیری:   ۳
۲- کارکنان چگونگی انجام دادن کار را نمی دانند.   ۴
راه حلهای مدیر برای پیشگیری:   ۵
۳- کارکنان نمی دانند انجام یافتن چه کاری از آنها مورد انتظار است.   ۶
راه حلهایی مدیر برای پیشگیری:   ۷
۴- کارکنان فکر می کنند راهکار مورد نظر مدیر مؤثر نیست.   ۸
راه حلهای مدیر برای پیشگیری:   ۹
۵- کارکنان فکر می کنند راهکار خودشان بهتر است.   ۱۰
راه حلهای مدیر برای پیشگیری:   ۱۰
۶- کارکنان فکر می کنند انجام دادن کار دیگری مهم تر است   ۱۲
راه حلهای مدیر برای پیشگیری:   ۱۳
۷- کارکنان پیامد مثبتی از انجام دادن کار دریافت نمی دارند   ۱۴
راه حلهای مدیر برای پیشگیری   ۱۵
۸- کارکنان می پندارند که کار مورد نظر را انجام می‌دهند   ۱۶
راه حلهای مدیر برای پیشگیری   ۱۷
۹- کارکنان با وجود انجام ندادن کار، پاداش دریافت می کنند   ۱۹
راه حلهای مدیر برای پیشگیری   ۱۹
۱۰- کارکنان به خاطر انجام دادن کاری که به آنان محول شده، تنبیه می شوند   ۲۱
راه حلهای مدیر برای پیشگیری   ۲۲
۱۱- کارکنان برای انجام کار، پیامد منفی پیش بینی می کنند   ۲۴
راه حلهای مدیر برای پیشگیری   ۲۵
۱۲- کارکنان هیچ پیامد منفی برای عملکرد نامطلوب دریافت نمی دارند   ۲۷
راه حلهای مدیر برای پیشگیری   ۲۸
۱۳- موانعی خارج از حیطه نظارت برای انجام کار وجود دارد   ۳۰
راه حلهای مدیر برای پیشگیری   ۳۲
۱۴- محدودیتهای شخصی، کارکنان را از انجام دادن کار باز می دارد.   ۳۳
راه حلهای مدیر برای پیشگیری   ۳۴
۱۵- مشکلات شخصی کارکنان به انجام دادن کار لطمه می زند   ۳۶
راه حلهای مدیر برای پیشگیری:   ۳۹
۱۶- کار نشدنی است   ۴۲
راه‌حلهای مدیر برای پیشگیری:   ۴۳
نتیجه گیری   ۴۴
 
چرا کارکنان ، کاری را که از آنان انتظار می رود انجام نمی دهند؟   
در پژوهشي كه بوسيلة يكي از مشاوران مديريت در ايالات متحده در طي مدت پانزده سال از طريق جمع آوري نظرات بيش از بيست هزار تن از مديران بعمل آمده، كوشش شده است، دلايل اين موضوع جست و جو بررسي شود. همچنين باتوجه به آثار مشخصي كه اقدامات مدير در اين جهت داراست،‌شيوه اقدام و عمل او كه موجب ميشود كاركنان آنچه از آنان متصور است، انجام ندهند و نتيجة عملكرد مطلوب حاصل نشود، مورد توجه قرار گرفته است.
در استنباط از يافته هاي اين پژوهش، دلايل متعددي در پاسخ به سؤال فوق ، گردآوري و دسته بندي شده و همراه با هر مورد، راه حلهايي براي اجتناب از اين امر و در نتيجه دستيابي به عملكرد مطلوب به مديران توصيه گرديده است.
نتايج حاصل از اين تحقيقات، در كتابي تحت عنوان “چرا كاركنان، كاري را كه از آنان انتظار مي رود، انجام نمي دهند؟ و در اين باره چه بايد كرد؟” از سوي “فرديناند، ف. فورنيس” به رشته تحرير درآمده است. از آنجا كه يافتها و راه حلهاي ارائه شده، از موضوعات سودمند و كاربردي است، در اين نوشته با رعايت اختصار به بيان آنها مي پردازيم.
واژگان كليدي: نيروي انساني ، مديريت نيروي انساني ، تشويق و تنبيه ، نظارت و ارزيابي ، برنامه ريزي
1- كاركنان دلايل و ضرورت انجام دادن كار را نمي دانند
گاهي اوقات مديران مي خواهند كاركنان بدون هيچ گونه پرسشي كار خود را انجام دهند. دلايلي هم براي اين كار دارند؛ مثلاً اينكه آنها حقوق دريافت مي كنند و بايد كارشان را انجام دهند يا اينكه مدير وقت ندارد كه به پرسشهاي آنها پاسخ بگويد و … در نتيجه كاركنان بر اثر عدم آ؛اهي از علت وجودي و اهميت كار، آن را انجام نمي دهند. اهميت كار و بيان علت آن از بعد فوايد و مضاري كه براي سازمان و همچنين نتايجي كه براي كاركنان در بردارد، بايد براي آنان به نحو مطلوب توضيح داده شود. اينكه چرا كاري بايد انجام شود و نيز اينكه چرا بايد فرد خاصي آن را انجام دهد، اين نكته بايد براي فرد مزبور نيز روشن باشد، در غير اينصورت عملكرد او نامطلوب خواهد بود.
در بسياري از موارد ، مديران از اهميت كارها آگاهي دارند ولي كاركنان از اين موضوع بي اطلاع اند. در نتيجه، ممكن است آن را بي اهميت بدانند و اقدام نكنند. در چنين مواردي تنها با نظارت شديد ممكن است كاركنان كارها را انجام دهند ولي اين وضعيت نمي تواند ادامه داشته باشد و راه حل اساسي آن است كه دليل انجام دادن كار براي كاركنان روشن باشد.
راه حلهاي مدير براي پيشگيري:
الف ) مدير بايد قبل از واگذاري كار، كاركنان را از علت و ضرورت انجام دادن كاري كه به خاطر آن به استخدام در آمده اند، آگاه كند. منافع و مضاري كه براي سازمان دارد و نحوة ارتباط و تأثير و تأثر با واحدهاي ديگر و همچنين مأموريت سازمان را براي آنان تشريح نمايد.
ب) مدير اگر مي خواهد اقدامي در جهت حل مشكل براي بهبود كيفيت كار انجام دهد، بايد مسئله را به تفصيل توضيح دهد و اهداف را كاملاً مشخص سازد، راه حلها را مشروحاً مورد بحث قرار دهد و مزايا و مضار مورد انتظار را روشن كند.
ج) هنگاميكه كار دشواري است يا عواقب فوري خوشايندي ندارد، منافع بلندمدت ناشي از انجام دادن آن را تشريح و تبيين نمايد.

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.