ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    7 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    7 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    232
تعداد کل بازدید ها :
    24889085
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,243 كاربر
مقاله مدیریت و سرپرستی
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,مدیریت
حجم فایل : 21.89 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 36 صفحه
تعداد بازدید : 596 مرتبه


قیمت: 1,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 8

فروشنده ی فایل

maghale33
سایر فایل ها
توضیحات :

عنوان : مقاله مدیریت و سرپرستی

این فایل با فرمت WORD و آماده پرینت میباشد

فهرست
سرپرستی   ۱
انگیزش   ۲
محیط آموزشی موثر   ۲
وظایف رهبر آموزشی   ۳
تربیت مدیران و رهبران آموزشی   ۵
رهبری اثربخش از راه ارتباط رویاروی میان مدیر و کارکنان   ۷
مدل پنجره جوهری   ۷
«پنجره جوهری»   ۷
شخصیت رهبری   ۱۰
عرصه عمومی:   ۱۱
عرصه کور:   ۱۲
عرصه خصوصی:   ۱۲
عرصه‌ تاریک:   ۱۳
مرحله اول تحقیقات:   ۱۸
اعتماد بنفس:   ۱۹
اخلاق اجتماعی:   ۱۹
اراده قوی:   ۲۰
تفوق:   ۲۰
تموج شخصیت:   ۲۰
مرحله دوم تحقیقات:   ۲۱
مرحله سوم تحقیقات:   ۲۲
نتیجه‌گیری:   ۲۴
 
سرپرستي 
و مدير بر مسائل و مشكلات زيردستان آگاهي يافته در صدد حل يا رفع آنها بر مي‌آيد. سرپرستي ممكن است توام با سخت‌گيري و شدت عمل يا ملايم باشد. ماهيت وظايف ما شيوه سرپرستي را مشخص مي‌كند. بعضي وظايف بايد به طور مستمر سرپرستي شوند وظايف ديگر حدود و چهارچوب مشخصي دارند و حداقل سرپرستي را ايجاب مي‌كنند.
در اينجا لازم است به يك نكته مهم اشاره كنيم در مدت مديريت، غالباً ميان مديران و سرپرستان تفاوت قائل مي‌شوند. سرپرستي هميشه اشاره مي‌كند به هدايت فعاليتهاي زيردستان بلافص. يعني ميان سرپرست و زيردستان فاصله‌اي نيست و فعاليتها او مستقيماً به زيردستان مربوط مي‌شود. اگر سرپرستي به اين معنا باشد پس در همه سطوح سازماني صورت مي‌گيرد با وجود اين اگر در سلسله مراتب سازمان مديريت سطح عملياتي را رده اول به حساب آوريم، سرپرستان، مديران رده اول سازمان تلقي مي‌شوند. پس سرپرستان مديران هستند كه مسئوليت هدايت كار و فعاليت كاركنان عملياتي را بر عهده دارند. مديران سطوح بالاتر غالباً با كاركنان اداري، مثل مديران دواير، اعضاي ستادي، منشي‌ها و غيره سروكار دارند.
انگيزش
و بالاخره لازم است در اينجا به وظيفه بسيار مهم و حساس مديران و سرپرستان در زمينه ايجاد انگيزه كار و فعاليت تاكيد كنيم. وظايف سازماني هر اندازه هم كه دقيق و حساب شده باشند تا زماني كه كاركنان انگيزه كار فعاليت نداشته بشاند بطور موثر به مرحله عمل در خواهند آمد. انگيزه با محرك كاركنان ممكن است كاملاً دروني باشد ولي غالباً لازم است كه مدير از محركات بيروني براي انگيزش آنان استفاده كند.
محيط آموزشي موثر 
رهبري آموزشي مستلزم آن است كه مدير بتواند.
اولاً محيط كار خود را با تعريف و تفسير هدفها، تهيه و اجراي برنامه‌ها، و راهنمايي موثر فعاليتهاي آموزشي به يك نظام همكاري فعال و پويا مبدل سازد.
ثانياً با ياري و مساعدت به افرادي كه در امر آموزش و يادگيري نقشي دارند، آنها را در نوآوري و انجام كار موثر تقويت نمايد. درچنين شرايطي است كه موجبات شكوفائي استعدادها و قابليتها فراهم مي‌شود: معلمان بكار اثربخش برانگيخته مي‌شوند، دانش‌آموزان به يادگيري تشويق مي‌گردند والدين در جريان فعاليتهاي آموزشي مشاركت مي‌كنند، و روي هم رفته محيط موثر و مساعدي براي فعاليت آموزشي و تحقق اهداف آن به وجود مي‌آيد.
وظايف رهبر آموزشي 
وظايف مديران آموزشي در نقش رهبري عبارتند از:
1- ايجاد انگيزه در كاركنان محيط آموزشي به منظور بالا بردن اثربخشي كار و عملكرد آنها.
2- ايجاد شرايطي كه كاركنان به قبول مسئوليت تشويق شوند و در قبال عواقب آن پاسخگو باشند بطوري كه نظارت و سرپرستي فعاليتهاي آنان از سوي مدير به حداقل كاهش يابد.
3- ارزشيابي واقع بينانه و منصفانه از كار و فعاليت كاركنان با همكاري خود آنان بطوري كه كيفيت و كميت كار انجام شده از طريق اعمال روشهاي منظم ارزشيابي بر همگان معلوم گردد و خطاها و كاستي‌ها با همكاري و اشتراك مساعي رفع شود.
4- برقراري ارتباطات موثر با والدين دانش‌اموزان و مشاركت دادن آنان در امور مدرسه.
5- تشويق كاركنان به مطالعه و تحقيق و ارزشيابي در زمينه‌هاي آموزشي نظير اهداف، روشها، مواد و كتب درسي.
6- استفاده از توان رهبري دانش‌آموزان در اداره امور مدرسه.
7- ايجاد شرايطي كه به ابتكار و نوآوري ميدان دهد و كاركنان را به ابتكار عمل تشويق نمايد. مقام رهبري مدير از طريق اقدامات موثر در زمينه‌هاي فوق تثبيت مي‌شود. با وجود اين، چون ايفاي نقش رهبري، ملازم با ايفاي نقش اداري و سرپرستي است، از اين رو نمي‌توان توانائي و مهارت در انجام دادن وظايف اداري و سرپرستي را از تبحر و صلاحيت رهبري مدير آموزشي جدا دانست. در محيط آموزشي، شخص مدير به عنوان عضو فعال گروه نه فقط بايد بتواند رفتار همكاران و كاركنان خود را تحت تاثير قرار دهد بلكه در عين حال بايد بتواند وظايف رسمي خود را با مهارت و تبحر عملي سازد.
بنابراين در ارتباط با وظايف اداري وسرپرستي او بايد:
1- سازمان آموزشي و اهداف وظايف و مقررات آن را بهتر از ديگران بشناسد و درك كند.
2- روشهاي مديريت را بهتر و بيشتر از ديگران بدانند.
3- بر امر آموزش و پرورش مسلط باشد و در زمينه سرپرستي، راهنمايي امور آموزش و پرورش و تدريس، تجربه و تحصيلات بيشتري داشته باشد تا بتواند درباره عملكرد معلمان و كاركنان خود به درستي داوري كرده دانش و مهارتهاي آنان را بهبود بخشد
 

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.