ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    15 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    15 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    386
تعداد کل بازدید ها :
    24912921
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
مقاله اتحاد ملی و انسجام اسلامی از دیدگاه آیات و روایات اسلامی
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,علوم انسانی
حجم فایل : 17.42 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 32 صفحه
تعداد بازدید : 99 مرتبه


قیمت: 1,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 1

فروشنده ی فایل

maghale33
سایر فایل ها
توضیحات :

عنوان : مقاله اتحاد ملی و انسجام اسلامی از دیدگاه آیات و روایات اسلامی

این فایل با فرمت word و آماده پرینت میباشد

فهرست مطالب

چکیده ۴

مقدمه ۵

اهداف تحقیق ۶

هدف کلی ۶

روش تحقیق ۶

تعریف اتحاد و وحدت ۷

دین اسلام ۸

قرآن ۱۰

اهل بیت پیامبر (ص) ۱۱

ولایت و رهبری ۱۲

اتحاد و انسجام در نهج البلاغه ۱۳

اهمیت اتحاد جامعه مسلمانان ۱۳

آثار اتحاد و همبستگی ۱۴

علل شکست اتحاد و ایجاد تفرقه میان مسلمانان ۱۵

عوامل وحدت آفرین دیگر ۱۶

نتیجه گیری ۱۸

پیشنهادات و راهکارها ۱۹

منابع ۲۰

 

چكيده

تأكيد اسلام بر لزوم به كار گرفتن انديشه روشنگري و آگاهي بخشي و بيان حقايق براي رسيدن به اتحاد و محبت و مهرورزي نسبت به انسان ها و توجه كرامت آنها بر كسي پوشيده نيست زيرا كه فلسفه خلقت و آفرينش اميد به لطف و رحمت الهي و كمال و سعادت است. قرآن براي دستيابي به سعادت است كه به اموري اشاره مي كند كه مي‌توان از آنها به عنوان عوامل بيروني و دروني اتحاد و انسجام ياد كرد. از آنجايي كه روش و هدف واحد به عنوان اصلي ترين مؤلفه هاي اتحاد و اتفاق مطرح مي باشد و امت و جامعه بي آن، تحقق وجود نمي يابد، قرآن مسئله پذيرش كامل دين اسلام را به عنوان مهمترين عامل اتحاد در انسجام برمي شمارد، قرآن از عدم پيوستگي دروني انسان‌ها به عنوان مانع مهم اتحاد نام مي برد و از مردمان مي خواهد تا با تزكيه نفس و پيروي اصول تقوي و تقويت هنجارهاي اجتماعي اتحاد را در جامعه گسترش دهند. تأكيد قرآن بر احسان، نيكوكاري و انفاق و ديگر رفتارهاي پسنديده و معروف به عنوان تأكيد بر عوامل اتحاد است در نهايت قرآن اعتصام چنگ زدن به ريسمان الهي،‌ نظارت و كنترل همگاني و توجه به نقاط مشترك را عامل مهمي براي رهايي از تفرقه و ايجاد اتحاد و انسجام برمي شمارد.

در اين تحقيق سعي شده به عوامل ديگري كه در ايجاد اتحاد و انسجام مسلمانان مؤثر است پرداخته و اهميت اتحاد جامعه مسلمانان و آثار اتحاد و همبستگي نيز مورد بررسي قرار گيرد.

مقدمه

خداوند در آيات متعددي مسلمانان را به وحدت و انسجام و همبستگي سفارش نموده و از اختلاف باز مي دارد: «و اعتصمو بحبل الله جميعاً و لاتفرقوا» همگي به رشته دين خدا چنگ زده و راه هاي متفرق نرويد.

بنابراين بزرگترين محور وحدت و انسجام، دستورات الهام بخش خداوند در قرآن كريم است كه به وسيله پيامبر اعظم (ص) به مسلمانان ابلاغ شده است. سرپيچي از دستورات خداوند شرك محسوب شده و مايه اختلاف و تفرقه مي شود و علت اصلي تفرقه ميان مسلمانان در عدم پيروي از دستورات الهام بخش الهي است. در عصر حاضر امام خميني (ره) وحدت كلمه را ضروري ترين نياز براي مسلمانان معرفي نموده است. سپس مقام معظم رهبري (مدظله العالي) با حساسيت ويژه اي در طول سال هاي ولايت و رهبري خويش، خط مشي ها و نقطه نظرات كليدي و راهبردي را جهت انسجام و وحدت مسلمانان بيان فرموده اند كه توانسته است به ميزان بسيار تعيين كننده اي مخاطرات و توطئه ها و دسيسه هاي شوم استكبار جهاني را به حداقل كاهش دهد با توجه به گستردگي موضوع، بررسي تمام ابعاد موضوع در يك مقاله نمي گنجد. اما در اين نوشته به دليل رعايت اصل اختصار و همچنين كاربردي بودن بحث شمه اي از ديدگاه اسلام (قرآن، نهج البلاغه، نهج الفصاحه و غررالحكم) در ارتباط با اتحاد و انسجام اسلامي بررسي مي شود.

 

اهداف تحقيق:

هدف كلي:

شناخت ديدگاه اسلام درباره اتحاد و انسجام اسلامي

اهداف فرعي:

- تعريف اتحاد و وحدت

- دستيابي به تفاوت بين وحدت و اختلاف

- شناخت اركان اتحاد و همبستگي از ديدگاه اسلام

- تعيين آثار اتحاد و شناخت علل شكست اتحاد و ايجاد تفرقه ميان مسلمانان

روش تحقيق:

مقاله تهيه شده به روش توصيفي و بر مبناي تحقيق كتابخانه اي تنظيم شده است. تحقيق كتابخانه اي از آن جهت داراي اعتبار مي باشد كه مي توان با اتكاء به يافته هاي قبلي ديگران مطالب نو، آموزنده و بديع ارائه داد. بنابراين با مراجعه به قرآن، نهج البلاغه، نهج الفصاحه و غررالحكم و كتاب هاي مرتبط ديگر سعي در جمع آوري اطلاعات و سازماندهي آنها در نيل به اهداف مورد نظر شده است.


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.