ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    11 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    11 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    768
تعداد کل بازدید ها :
    24901644
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
مقاله نقش مدیریت استراتژیکی در رشد اقتصادی مناطق
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,اقتصاد
حجم فایل : 0.89 مگابايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 39 صفحه
تعداد بازدید : 88 مرتبه


قیمت: 1,700 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 3

فروشنده ی فایل

maghale33
سایر فایل ها
توضیحات :

عنوان : مقاله نقش مدیریت استراتژیکی در رشد اقتصادی مناطق

این فایل با فرمت word و آماده پرینت میباشد

فهرست
مقدمه :
رهبري و توسعه اقتصاد منطقه اي
آگاهي و دانش ضرورت دارد
(تحليل چند بخشي (چندگانه) (msI
ارزيابي عملكرد و روند اجرايي اقتصاد
پيش بيني شرايط اقتصادي منطقه
طراحي اقتصاد منطقه اي
- خلاصه و نتيجه گيري
 
1- مقدمه :
علي الخصوص سياست توسعه اقتصادي مدرن و همزمان منطقه اي بر لزوم پيشرفت و نوآوري ، روابط سرمايه گذاري و صنعت تکنولوژي اتحاد جمعي به لحاظ تلاش به منظور حفظ و گسترش ميزان رقابت در مسير تحکيم و در نهايت حرفه ، بيشتر از سياستهاي زيربنايي جذب و جوانب ، اهميت مي دهد به آن معنا که يک تغيير اساسي و عمده از مديريت استراتژيک مناطق و سياستهاي در برگيرند.(ACS etal.2002) بايد صورت پذيرد.
يکي از مهمترين و جالبترين سؤالاتي که امروزه در رابطه با توسعه اقتصاد منطقه اي مطرح مي باشد اين است که چرا سياست و برنامه ريزي مرتبط با آن در راستاي بررسي مجدد اتحاد يکپارچه ، روابط سرمايه گذاري ، پيوستگي صنعتي صنعت تأثيرپذير و تکنولوژيکي عمل مي کند بخش ابتدايي اين مقاله به بررسي اين سؤال مي پردازد سپس اين سياست جهت يابي في الفور ، بحث و با نمونه هايي آشکار مي شود و به اين نقطه منتهي مي شود که حداقل دو فاکتور اوليه وجود دارند که پيشرفت نتيجه بخش، امور سرمايه گذاري و ثبات سياست توسعه شکل گيري را تحت تأثير قرار خواهند داد مشتمل بر رهبري استراتژيکي توسعه اقتصاد منطقه اي و لزوم دستيابي به اطلاعات مفيد و کاملتر به منظور برنامه ريزي و تصميم گيري در اين راستا مي باشد يک خلاصه از تحليل اخير در ارتباط با هدايت و رهبري و نقش آن در توسعه اقتصادي منطقه به منظور پراهميت ساختن پيوستگي بالقوه سياست ارائه شده است چندين پاسخ جديد مورد بحث و بررسي در رابطه با ايجاد آگاهي و اطلاعات ضرورت دارند که فراهم آوري شده اند نتايج را مي توانيد در انتهاي پروژه مشاهده کنيد.
2- سياست تغيير توسعه اقتصاد منطقه اي : دلايل (علتها)
(2001) William & Stimson ، (2001) 8 kulkarni (2002) Stoujh etal و ديگران دريافته اند که اوايل قرن 20 و اواخر قرن 21 شاهد بلوغ ناقص و زودرس يک تکنولوژي نماي جديد اول بصورت ترانزيستور ، سپس ريزپردازنده ، در همين روزهاي پيشين انتشار اخير با تکنولوژي روابطي ، اطلاعاتي (ICT) و زيربناي ارتباط از راه دور بوده است ICT اساساً داراي اطلاعات ذخيره و انتقال داده شد. مردمي به منظور آگاهي بخشيدن به تمام دنيا مي باشد جهاني شدن ارتباط از راه دور در مسير رشد و گسترش ICT تبادل و کنش متقابلي با احتمال خاصه هاي موارد بحراني يا تقريباً رايگان ايجاد کرده است . (Andreteh 2001 , p.4) ، بنابراين ارزيابي دقيق و گسترده ICT اين زمينه را فراهم مي آورد که مردم به دنبال دستيابي به اطلاعات باشند و همه چيز را در عمل و حقيقت به نحوي که مقياس آن در چندين سال پيش قابل تصور نبوده است تجربه کنند.
آگاهي همه جانبه و بهابخشيدن به نظريات علمي ، کشف و تشخيص مؤثر که فرصت ها را به دنبال دارد به خصوص ، شرکتها و مؤسسات به سرعت به دنبال تعيين و تشخيص عوامل متفاوت هزينه بودند و زمانيکه بحث پس انداز مطرح شد به عمليات اجرايي پرداختند اين امر حداقل در پاسخ سياسي سيستميک را در اين بخش از ناحيه ها به همراه داشت (2001 Audutseh) . مناطق ، هزينه هاي کمتري را به خود اختصاص مي دهند اما کارگران کاآزموده به طرزي فزاينده ، عمليات توليدي سنتي را جدا از کشورهايي با دستمزد بالا جذب مي کنند (بطوريکه در چين هزينه هاي حاشيه اي تلاش و کار نزديک به صفر است ) و هزينه کشورهايي با دستمزد بالاتر هر چه بيشتر جايگزين سرمايه گذاري ، زحمت و مشقت در راستاي حفظ اين امکانات مي شود بنابراين توجهي براي رشد و گسترش اوليه مرحله جهاني شدن اقتصاد و پاسخهاي منطقه اي مربوطه را پيشنهاد مي کند.
همانطور که Audutseh  (4.p ، 2001) و ديگران اشاره دارند ، جهاني سازي يک اجبار شايع نمي باشد بلکه تنها در جهت بهبود و پيشرفت ICT تلاش مي کند تغيير سياسي در بخشهاي ديگر جهان همچون اروپاي مرکزي ، شرقي ، چين ، هند و ويتنام به تحکيم مناطق غيرقابل دسترس سابق منجر مي شود بطوريکه (گسترش و توسعه) امکانپذير شد و دسترسي را با کمترين هزينه مقدور ساخت اما کار و زحمت واجد شرايط(مشروط) را افزايش داد.
پاسخ به دستمزد بالاي کشورهاي توسعه يافته ، دو شکل پيدا کرد يکي شتاب و عجله براي جايگزيني سرمايه ، يعني به خصوص تکنولوژي جانشين براي کار و تلاش در جهت حفظ حداکثر توليدات سنتي و فعاليتهاي توليد و ساخت بود البته ، اين امر در بعضي از مشاغل ضرر و زيان ايجاد مي کند اما نه در عمليات در حال اجرا و ؟ .
مگر اينکه تفاوتهاي جهاني حقوق بيشتر از جايگزيني سرمايه که تنها بصورت مقطعي مؤثر هستند بسيار زياد باشد اين روند تنها يک توجه و نگراني مقدماتي پشت نمايش هاي اخير wto مي باشد.
يک پاسخ نسبي در برگيرنده ، فعاليت در حال تغيير اقتصاد در حقوق هاي بالا و صنايع کارمندي بالاتر مي باشد به معناي تغيير روند ثبات و شکل گيري شغل در فشردگي تکنولوژي يا صنايع معرفتي است بنابراين ، دليل تصويب افزايش يک ثبات در اتحاد ، يکپارچگي و سياست سرمايه گذاري جهت يافته مي باشد.
در نتيجه ، ICT و جهاني سازي کشورها با دستمزدهاي بالا و مناطقي براي تمرکز سياست توسعه اقتصادي ، در جهت ايجاد حتي مشاغلي با دستمزد بالا پيش مي رود و حفظ محيطي که از طريق نوآوري و فعاليتهاي کاملاً تکنولوژيکي به رقابت دست مي يابند . يعني اينکه در کجا و به چه لحاظ کشورهاي توسعه يافته با حقوق بالا داراي امتياز قياسي مي باشند.
 

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.