ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    7 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    7 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    521
تعداد کل بازدید ها :
    24890029
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,243 كاربر
مقاله مدیریت انگیزش در کارکنان
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,مدیریت
حجم فایل : 28.12 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 54 صفحه
تعداد بازدید : 197 مرتبه


قیمت: 2,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : -14

فروشنده ی فایل

maghale33
سایر فایل ها
توضیحات :

عنوان : مقاله مدیریت انگیزش در کارکنان

این فایل با فرمت word و آماده پرینت میباشد

فهرست مطالب
مقدمه:   ۱
انگیزش : تعریف و توضیح   ۱
نگرشهای اولیه به نگرش   ۴
ب – تئوری زندگی، وابستگی و رشد آلدرفر:   ۸
ج – تئوری نیازهای اکتسابی مکلند:   ۹
ی – تئوری عوامل بهداشتی هرزبرگ   ۱۱
مدل انتظار وروم   ۱۳
ارزیابی تئوری و روم   ۱۳
مدل انتظار پورتر و لولر   ۱۳
ارزیابی تئوری پورتر و لولر   ۱۴
تئوری برابری آدامز   ۱۵
تئوری هدف لاک   ۱۷
ارزیابی تئوری لاک   ۱۸
تئوری جذب کلی   ۱۹
تئوری اجتماعی مککوبی   ۲۴
نتیجه گیری   ۲۸
منابع   ۲۹
 
 
مقدمه:
براي هر مديري در سازمان آگاهي از مسئله انگيزش كاركنان، كه در واقع تحليل علت و سبب حركت و رفتارهاي اعضا و افرادسازمان است ضرورت دارد. تحليل در مورد مسئله انگيزش، پاسخ چراهاي رفتار آدمي است، چرا انسان در سازمان كار ميكند؟ چرا بعضي افراد فعال و برخي كم كارند؟ علت علاقه به شغل و يا بي علاقگي به كار چيست؟ اين سؤالات و بسياري ديگر هم با موضوع انگيزش در ارتباط هستند و پاسخ به آنها در انگيزش و انگيزه هاي كاركنان خلاصه مي شود. از اين رو مديران با احاطه به نحوه انگيزش كاركنان و انگيزه هاي آنان مي توانند در تحقق اهداف سازمان به كمك كاركنان به سهولت گام برداشته و در انجام ساير وظايف خود نيز موفق باشند.
 
انگيزش : تعريف و توضيح
در صورتي كه انگيزش بيانگر گوشه هايي از رفتارهاي آموخته شده است به طور كلي نيازهاي غريزي داراي ويژگيهاي زير هستند:
1- عموميت دارند         2- آموزش پذيرنيستند         3- يكسان عمل مي كنند
انگيزش داراي علت دروني يا بيروني مي باشد از علل دروني آن مي توان نياز به احترام از ايجاد تغيير درديگران و رضايت شخصي از خود را نام ببرد و از عوامل بيروني آن مي توان الگو قراردادن ديگران متقاعد ساختن و سرانجام عوامل محيطي را بيان نمود.
مبناي انگيزش در كاركنان روابط غيررسمي مي باشد و روابط رسمي موجب كشتن انگيزه در كاركنان مي شود. نياز به احترام  مهمترين منبع انگيزش است. انگيزه مي تواند سازنده و مخرب (مثبت و منفي) باشد مثل دوستي، دشمني، صلح ، جنگ و ...
رابطه مستقيمي بين انگيزش و اهداف و درجه تلاش و كوششي كه هر فرد براي رسيدن به آنها صرف مي كند وجوددارد به عبارتي اگر انگيزه در فرد بالا باشد اهداف بلند انتخاب مي كند و اگر ارزش هدف بسيار بالا باشد انگيزه فرد براي كسب آن تشديد مي شود و به تلاش و جديت وافري متوسل مي گردد. 
فرايندانگيزش به صورت شكل زير است:
 
يك نياز تأمين نشده موجب ايجاد تنش مي شود كه آن نيز به سهم خود در فرد پويايي  بوجود مي آورد و او را به جهتي سوق مي دهد. اين پويش موجب جستجو براي هدف خاصي مي شود كه اگر آن هدف تأمين گردد مي تواند نياز را تأمين كند و باعث كاهش تنش شود.
در اصطلاح فني ما، نياز به معني نوعي كسر و كمبود رواني و فيزيولوژيك است كه مي تواند به دستاوردهاي منجر شود.
مروري بر تئوريهاي انگيزش و سير تاريخي آنها
از 0000 تا 1900 ميلادي ] روشهاي اوليه از قرن بيستم زور و تهديد كاگران [
 

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.