ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    5 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    5 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    145
تعداد کل بازدید ها :
    24899180
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
مقاله شباهت و تفاوت شیطانی
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,الهیات
حجم فایل : 26.71 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 63 صفحه
تعداد بازدید : 181 مرتبه


دانلود رایگان است
برای دریافت فایل بروی دانلود کلیک کنید
امتیاز : 7

فروشنده ی فایل

maghale33
سایر فایل ها
توضیحات :

عنوان : مقاله شباهت و تفاوت شیطانی

این فایل با فرمت word و آماده پرینت میباشد

فهرست
شباهت و تفاوت شيطاني
جايگاه فوكو وبودريار
نام گذاري و ناميدن
رخداد و فرايند
فرآيند رخداد تكنولوژيك
 
 
 
تفاوت ها بر مبناي گون (مزيت) ساخته مي‌شوند. هر تفاوتي نوعي جلوگيري از گول (فريب) و افتادن به دام اين هماني و شباهت هاست. از اين رو دو چيز شبيه به هم از آن جا كه در بردارنده تا گول (ضريب) بزرگ تري در همان انگاري آنها هستند در بردارنده تفاوتي بنيادي ترند.
ناميدن نوعي فرآيند همان انگاري است كه بر مبناي شباهت كار مي‌كند، زيرا در حال هويت يابي و گنجاندن هر چيز تازه در حالي از پيش موجود از پيش مفروض است. ناميدن در پي بررسي اين مطلب است كه اين چيز به كدام طبقه يا گروه شبيه تر بوده و در چه دسته اي مي گنجد. در برابر آن چه در نام گذاري اتفاق مي افتد بر مبناي تفاوت و نياز براي خلق دال هاي جديد است. هر چيزي و هر اتفاقي اتفاي جديد و متفاوت از ساير اتفاق ها است كه مشابهي براي آن يافت نمي‌شود. 
شباهت ها تنها بر مبناي تفاوت ها مي توانند ساخته شوند حركت از شباهت به سوي تفاوت يا از تفاوت به سوي شباهت در كل حركتي به رروي دايره بازگشت جاويدان است . اصل قرار دادن هر يك به منزله نقطه شروعي براي حركت خطي در جهت رسين به ديگري افتادن در دام باز نمايي تاريخ فعلي يعني به آن گونه اي است كه اتفاق مي افتد.
هر چيز و جد آور چيزي متفاوت است. مواجه انسان با آنچه از پيش در انتظارش نبوده است. مواجه به لحظه اي كه تمام پيش‌بيني هايش غلط از آب درمي‌آيد. لحظه اي همراه با شگفتي و هول. هول از در كنترل نبودن اوضاع و مشخص نبودن آينده در انتظار و شگفتي اي كه در انفجار مردمك هاي دريده شده در مواجه با امر بديع جلوه مي‌كند. 
هر چيز متفاوت امري بديع نيست ؛ چيز متفاوت مي تواندبا يك چيز يا با همه چيز متفاوت باشد چيز متفاوت مي‌تواند خارج از انتظار باشد اما قبلاً رويت شده باشد جايي كه در انتظار طلوع خورشيد هستيم اگر ماه درآيد وجد سر مي زند. 
ماه يك چيز متفاوتفي نفسه يا امري بديع نيست. بلكه وجود او در جاي طلوع خورشيد متفاوت از انتظار ماست امر بديع متفاوت ناب است يك رخداد ناب. يك نام گذاري بر آنچه تا كنون در ساخت هستي و زبان نگنجيده است.
فرآيند بديع مانند طلوع ماه به جاي خورشيد تفاوت ناب نيست. چيزي منحصر به فرد نيست بلكه متفاوت با است يك فرآيند ناسب است فرآيند ناب تحميل قاعده با تبصره اي جديد به قواعد بازي است در حاليكه رخداد ناب معرفي فرد جديدي در بازي است.
اما تنها چيز يا امر بديع نيست كه باعث شگفتي مي‌شود وشايد به سختي بهتر، تفاوت محض يا عريان نيست كه شگفتي ساز است. حركت بر روي دايره مفهومي ما را به آن جا مي رساندكه از «شبيه تر از خود به خود» نام ببريم.
آنجا كه شباهت فوق العاده زياد و افراطي، وجد آميز مي‌شود. بسيار دقيق تر از آنچه انتظار داشتيم. وجد حاصل از تفاوت همراه با هول و هراس است وترس ترس از به هم خوردن قواعد و پيش‌بيني ناپذيري؛ در حاليكه وجد حاصل از شباهت در بردارنده ترس نيست، زيرا اطمينان به هر چه بيشت تر پيش‌بيني پذيرتر شدن را در بر دارد. جهاني شفاف تر از پيش جهاني قابل پيش گوي و انداز‌ه‌گيري اما نه انداز‌ه‌گيري آنچه منتظرش بوديم، بلكه ديدار چيزي بسيار شبيه تر به آن همان گونه كه ذكر است دو چيز بسيار مشابه با هم بسيار متفاوت ترند. طلوع چيزي بسيار شبيه به خورشيد كه به جاي آن طلوع كند. 
در بردارنده گولي بزرگ و در نتيجه تفاوتي بزرگ تر است. شباهت بيش از حد افراطي دو رخداد يا دو فرآيند شباهتي تصادفي نيست بلكه شباهتي تعمدي است. تعمدي در جهت اول و فريب دادن از اين رو پيش‌بيني ها درست از آب در نمي آيند بلكه اندكي درست تر از حد معمولند.
در حالتي كه با رخداد يا فرآيندي متفاوت و به عبارتي رساتر بديع مواجه مي شويم ؛ با به كار افتادن فرآيند ناميدن كه نوعي عادي سازي امر بديع را به همراه مي آورد، هر امر تازه با گذشت زمان بداعت خويش را از دست مي‌دهد. مواجه به امر بديع غير قابل پيش‌بيني و ترس حاصل از عدم كنترل شرايط موجود ما رابه باز برنامه‌ريزي و لحاظ كردن امر بديع واستثنا به عنوان قاعده اي تازه وا مي دارد. اين جاست كه فرآيند ناميدن به كار مي افتد. تفاوت ها بايد شباهت هايي مانند خويش بيايند بايد گروهي شوند از تفاوت هاي مشابه بايد به هر طريقي از ترس بازگشت امر بديع به عنوان نقطه اتكايي جهت كنترل هر چه بيشتر امور بهره گرفت.
اما هنگامي كه با امري بسيار شبيه تر از آنچه مورد انتظارمان بوده است مواجه مي شويم واكنش چيست؟ مشابهت بسيار به ما خاطر جمعي مي‌دهد.
قواعد قبلي از پيش تائيد مي‌كند . اين شباهت همان گونه كه ذكر شد ، شباهتي تعمدي و فريبنده است. شباهت ما را به باز برنامه‌ريزي وا نمي دارد. اين شباهت ما را گول مي زند با خود مي كشاند تا به ورطه و دام بيندازد: يك شباهت شيطاني.
و اما تفاوت شيطاني چيست؟ تفاوتي كه در پوشاندن شباهت خويش بادگيري و درواقع پوشاندن خويش و معرفي خود به مثابه ديگري دارد. تفاوت شيطاني تصادفي نيست امري تعمدي است نوعي انكار آنچه هست و وانمود به تفاوت . تفاوت شيطاني نيز گول زننده وفريبنده است.
 

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.