ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    7 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    7 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    812
تعداد کل بازدید ها :
    24873554
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,241 كاربر
مقاله کاربرد GPS
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,کامپیوتر
حجم فایل : 37.42 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 65 صفحه
تعداد بازدید : 382 مرتبه


دانلود رایگان است
برای دریافت فایل بروی دانلود کلیک کنید
امتیاز : 38

فروشنده ی فایل

maghale33
سایر فایل ها
توضیحات :

عنوان : مقاله کاربرد GPS

این فایل با فرمت word و آماده پرینت میباشد

فهرست
فصل اول
مقدمه
فصل دوم
سيستمهاي ناوبري
2-1- تعريف ناوبري (Navigation)
2-2- انواع سيستم هاي ناوبري راديويي
2-2-1- OMEGA
2-2-2- DECGA
2-2-3- LORAN : ( Lony ranye Navigation )
2-2-4- ANF 
2-2-5- VOR  VHF
2-2-6-GPS 
Positioniog System Global )
2-3- محاسن ناوبري GPS به سيستمهاي ديگر.
2-4- نگاهي به كاربردهاي GPS :
2-4-1- كاربرد GPS/INS در هدايت هواپيماها:
2-4-2 ) كاربرد GPS در هدايت دريايي:
2-4- 3- كاربرد GPSدر تعيين زواياي وضعيتي وسايل نقليه:
2- 4- 4- تعيين موقعيت ماهواره هاي كوچك با ارتفاع پايين
2- 4-6- كاربرد در مصارف نظامي:
2-4-7- كاربرد در مديريت و كنترل ناوگانها :
2-4-8- كاربرد هاي زيست محيطي:
فصل سوم
معرفي پهپاد به عنوان كاربر سيستم GPS
3-1- مقدمه :
3-2- تاريخچة پهپاد:
3-3- آينده پهپادها :
3-4- وظايف پهپاد :
 شناسايي :
 
فصل اول 
مقدمه
بشر از گذشته هاي دور براي گم نكردن مسير خود در سفرها به دنبال علامت و نشانه‌هايي از قبيل خورشيد و ستاره ها و غيره بوده است.
كه با رشد تكنولوژي، با اختراع هواپيماها و كشتي هاي اقيانوس پيما و موشكهاي برد كوتاه و برد بلند و ساير ادوات ديگر وسايل قديمي حتي قطب نما نيز ديگر براي اين كار مناسب نبود. از اين رو يكي از راههاي تعيين مسير و موقعيت مكاني استفاده از داده هاي ماهواره هاي GPS مي باشد. اين سيستم در تمام طول شبانه روز و تحت تمام شرايط آب وهوايي در خدمت كاربران واقع در تمام نقاط سطح كره زمين مي باشد. از آنجا كه گيرنده هاي GPS به صورت پسيو كار مي كنند هيچ محدوديتي از نظر تعداد كاربران ندارند. GPS در هر نقطه جهان و در هر زمان به سه پرسش زمان- مكان و سرعت پاسخ دقيق و ارزان مي دهد. براي انجام اين عمل ماهواره ها همواره مشغول ارسال سيگنالهايي شامل كدهاي فاصله سنجي و نيز پيام ناوبري براي كاربران هستند. كدهاي فاصله سنجي گيرنده‌هاي GPS را قادر مي سازد تا زمان انتشار سيگنال را اندازه بگيرد و بدين وسيله با توجه به معلوم بودن سرعت انتشار امواج الكترومغناطيسي فاصله بين كاربر تا ماهواره ها معلوم مي شود. پيام داده هاي ناوبري گيرنده را قادر مي سازد تا مكان هر كدام از ماهواره‌ها را در لحظه ارسال سيگنال محاسبه كند. سپس گيرنده با استفاده از اين اطلاعات موقعيت خود را بدست مي آورد.
 
فصل دوم 
سيستمهاي ناوبري
به منظور دستيابي به اين اطلاعات با كمترين خطا چاره اي جز طراحي يك Link راديويي وجود ندارد. در قسمت بعد انواع سيستمهاي راديويي از حدوداً جنگ جهاني دوم تا اين اواخر كه بشر آنها را طراحي كرده آورده شده است.
2-2- انواع سيستم هاي ناوبري راديويي
2-2-1- OMEGA
اين سيستم ناوبري با برد بلند مي باشد كه از تكنيكي موسوم به هيپربوليك (Hyperbolic) جهت تعيين مختصات هواپيما استفاده مي شود. اين سيستم براساس اندازه گيري تغييرات فاز روي فركانس كار مي كند فركانس كار اين سيستم 
10-14KHZ مي باشد و بعد از جنگ جهاني دوم هم پديد آمده است. به خاطر اين كه روي فركانس پايين كار مي كند تمام نقاط كور يا چاله هاي زميني را پوشش مي دهد. و داراي هشت ايستگاه فرستنده بر روي زمين مي باشد ابتدا مصرف نظامي داشته و سپس مصارف تجاري آن نيز شروع شده است. 
آخرين اطلاعات حاكي از آن است كه امروزه نيز اين سيستم ناوبري بصورت تمام وقت كار خود را ادامه مي دهد.
اطلاعاتي كه اين سيستم براي خلبان فراهم مي آورد عبارتند از:
1- تعيين موقعيت هواپيما به صورت مختصات طول و عرض جغرافيايي.
2- زاويه و مسافت هواپيما تا ده مقصد مختلف (Way Point)
3- مسير واقعي پرواز (Cross Track)
4- زمان رسيدن به مقصد و سرعت هواپيما نسبت به زمين
5- اطلاعات مربوط به سمت و سرعت باد در پرواز.
2-2-2- DECGA
اين سيستم نيز از تكنيك هيپربوليك (Hyperbolic) جهت تعيين مختصات هواپيما يا كشتي استفاده مي كند.
ايستگاههاي DECGA روي فركانس 12-70 KHZ به صورت دائم كار مي كنند ايستگاههاي فرستنده زنجيروار آراسته شده اند كه مرز زنجير از يك ايستگاه اصلي (Master) با قابليت عملكرد كنترلي و سه ايستگاه Slave كه سيگنالهايشان با ايستگاه اصلي قفل فاز شده اند تشكيل شده است. اين سيستم انگليسي است و طي جنگ جهاني دوم به وجود آمده است. ابتدا جهت استفاده در كشتي ها و ناوهاي جنگي طراحي و ساخته شده بود و بعدها مصارف هوايي نيز پيدا كرد.
اطلاعاتي كه اين سيستم در اختيار خلبان قرار مي دهد عبارتند از:
1- تعيين موقعيت هواپيما به صورت مختصات طول و عرض جغرافيايي.
2- زاويه و مسافت هواپيما تا مقصد.
3- زمان رسيدن به مقصد و سرعت هواپيما نسبت به زمين.
2-2-3- LORAN  : ( Lony  ranye Navigation  )
اين سيستم داراي ايستگاههاي اصلي ( Mastr  ) و ثانويه ( Secondary  )
است كه پالسهايي با دوره تكرار 25 يا 30 در ثانيه ارسال مي كنند كه طول اين پالسها 40 ميكر ثانيه است گيرنده با دريافت اين پالسها از دو ايستگاه ، موقعيت مكاني خود را به دست مي آورد. 
اين سيستم روي فركانس 10-14 KHZ كار مي كند و تقريبا پوشش جهاني دارد.
 

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.