ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    11 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    11 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    720
تعداد کل بازدید ها :
    24898803
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
مقاله اصول و اهداف عدالت ترمیمی
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,حقوق
حجم فایل : 15.6 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 25 صفحه
تعداد بازدید : 167 مرتبه


دانلود رایگان است
برای دریافت فایل بروی دانلود کلیک کنید
امتیاز : -9

فروشنده ی فایل

maghale33
سایر فایل ها
توضیحات :

عنوان : مقاله اصول و اهداف عدالت ترمیمی

این فایل با فرمت word و آماده پرینت میباشد

فهرست
 
عدالت ترميمي، پاسخي مثبت به جرم
چگونه عدالت ترميمي متفاوت از نظام كيفري سنتي است؟
فرآيند عدالت ترميمي چيست؟
اصول مبنائي و تضمينات شكلي در مورد استفاده از عدالت ترميمي:
1- اصول عدالت ترميمي در رابطه با منافع همه مشاركت كنندگان در فرآيند ترميمي:
2- اصول عدالت ترميمي در رابطه با كسانيكه متحمل صدمه يا ضرر شده اند:
4- اصول عدالت ترميمي در رابطه با منافع جامعه محلي (محلي كه جرم در آنجا ارتكاب يافته است و ساكنين آن محل را متاثر ساخته است) و منافع كل اجتماع:
5- اصول عدالت ترميمي در مورد نهادهاي معين نظام قضائي:
6- اصول عدالت ترميمي در مورد نظام قضائي:
7- اصول عدالت ترميمي در مورد نهادهاي عدالت ترميمي:
اهداف عدالت ترميمي:
نتيجه گيری
 
عدالت ترميمي، پاسخي مثبت به جرم
 
اتخاذ چنين تدابيري توسط اداره تاديبي تصميمي اساسي و مهم براي عدالت كيفري و نيز بزهكاران و بزه ديدگان در ولز جنوبي تلقي مي گردد. اين اولين برنامه در خصوص اقدامات پس از محكوميت است كه توسط اداره تاديبي در استراليا صورت گرفته بود. چنين برنامه اي اين امكان را به بزه ديدگان و وابستگان آنها مي دهد تا همراه با بزهكار گردهم آيند (گردهم آيي بزهكار و بزه ديده) تا در مورد واقعه اي كه رخ داده و اينكه چگونه هر يك از آنها از آن متاثر گرديده اند، گفتگو كنند. مضافاً اينكه بزهكار و بزه ديده همراه با وابستگانشان در مورد اينكه چگونه صدمه ناشي از جرم مي تواند ترميم گردد، به توافق مي رسند.
 
چگونه عدالت ترميمي متفاوت از نظام كيفري سنتي است؟
نظام سنتي رسيدگي به جرم، به سمت منحرف نمودن بزه ديده از جايگاه واقعي او گرايش دارد و غالباً منتهي به اين امر مي شود كه بزهكار احساس بزه ديدگي نمايد. چنين مسئله اي منجربه به حداقل رسيدن اقدامات بزهكار (جهت ترميم)، فقدان آگاهي نسبت به تأثيري كه جرم بر روي بزه ديده داشته است و بنابراين عدم پذيرش مسئوليت از سوي بزهكار مي شود. در چنين نظامي بزه ديده غالباً با نارضايتي رها مي‌گردد چون بنظر مي رسد اين نظام نسبت به نيازهاي بزه ديده حساسيت نشان نمي‌دهد. بزه ديده ممكن است سوالاتي داشته باشد و مايل باشد كه نظام به آنها پاسخ دهد. وي همچنين تمايل دارد كه نسبت به آنچه در نتيجه جرم براي وي رخ داده حساسيت نشان داده شود. برگزاري كنفرانس امكان اعمال چنين فرآيندي را فراهم مي‌نمايد. برخي از بزهكاران همراه با مجرميت و احساس شرمندگي از اعمالشان به حال خود رها مي شوند و برگزاري جلسات هم انديشي به آنها اين امكان را مي دهد كه در مورد رفتار خود عذرخواهي نمايند و در اعاده روابط به حالت سابق مشاركت كنند.
براساس ديدگاه عدالت ترميمي، جرم به عنوان واقعه اي تلقي مي گردد كه بين افراد جامعه رخ مي دهد اما برخلاف ديدگاه نظام عدالت كيفري سنتي جرم به عنوان ارتكاب عمل مجرمانه اي عليه دولت تلقي مي شود. افراد جامعه كه با چنين مواردي سروكار دارند كساني هستند كه در چنين وقايعي درگير بوده و يا از آن متاثر گرديده‌اند و لذا چنين افرادي به عنوان جامعه اي از افراد در نظر گرفته مي شوند كه از جرم ارتكاب يافته متاثر شده اند. در ديدگاه ترميمي بزهكار نسبت به بزه ديده پاسخگو مي‌باشد و جامعه بيشتر از جرم متاثر مي گردد و نه دولت. شناسائي جايگاه بزه ديده جهت درك صدمه و لطمه وارده به وي و نيز تعيين اينكه چه اقدامي مي تواند چنين صدماتي را ترميم كند، امري ضروري مي باشد. پاسخگوئي بزهكار در قبال جرم ارتكابي به عنوان پذيرفتن مسئوليت ناشي از جرم و اقدام جهت ترميم صدمات حاصله از جرم، تعريف مي شود.
براساس ديدگاههاي عدالت ترميمي، جرم داراي ابعاد اجتماعي و فردي مسئوليت مي باشد و تغيير دادن رفتار بزهكار (بازسازگار نمودن وي) امري است كه در مورد ترميم روابط بين افراد درگير در جرم، بسيار مهمتر از اعمال مجازات تلقي مي گردد.
 

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.