ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    16 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    16 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    115
تعداد کل بازدید ها :
    24900991
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
مقاله بررسی میزان ارتباط سوالات آزمون پایانی درس جغرافیا پایه اول و دوم راهنمایی با اهداف و محتوی کتاب سال تحصیلی 83-82 ناحیه یک اسلامشهر
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله
حجم فایل : 61.93 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 94 صفحه
تعداد بازدید : 106 مرتبه


قیمت: 1,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 2

فروشنده ی فایل

maghale33
سایر فایل ها
توضیحات :

عنوان : مقاله بررسی میزان ارتباط سوالات آزمون پایانی درس جغرافیا پایه اول و دوم راهنمایی با اهداف و محتوی کتاب سال تحصیلی 83-82 ناحیه یک اسلامشهر 

این فایل با فرمت word و آماده پرینت می باشد

فهرست مطالب
فصل اول (مقدمه پژوهش)
مقدمه
بيان مسئله
اهميت و ضرورت پژوهش
سوابق پژوهش
اهداف پژوهش
سوالهاي پژوهش
فصل دوم (بررسي پيشينه پژوهش)
تعريف آزمون
مفهوم امتحان
انواع امتحان از نظر هدف
طبقه بندي آزمونهاي پيشرفت تحصيلي
سوالات استثنايي و اصول نوشتن آنها
نكات ضروري جهت تهيه و نوشتن سوالات عيني
مقايسه سوالهاي عيني و استثنايي و مزايا و محدوديتهاي هر كدام
مراحل انجام امتحان
تعريف هدفهاي آموزشي
- منابع هدفهاي آموزشي
- طبقه بندي هدفهاي آموزشي
تهيه پيش نويس طرح امتحان
تاريخچه هدفها در آموزش و پرورش رسمي ايران
تحليل و تعريف جغرافيا
بررسي چگونگي تكوين دانش جغرافيا در ايران
كلياتي در آموزش جغرافيا
روشها و فنون آموزش جغرافيا
فصل سوم (روش پژوهش)
جامعه آماري
ابزار پژوهش
روش گردآوري داده‌ها
فصل چهارم (نتايج پژوهش)
فصل پنجم (بحث و تفسير)
نتيجه گيري
محدوديتهاي پژوهش
پيشنهادهاي پژوهشي
منابع پژوهش
 
فصل اول (مقدمه پژوهش)
مقدمه
بيان مسئله
اهميت و ضرورت پژوهش
سوابق پژوهش
اهداف پژوهش
سوالهاي پژوهش
 
مقدمه پژوهش:
 
بنا به گفته سيف (1375)، ضرورت استفاده از آزمونهاي پيشرفت دقيق، روا و به دور از ابهام به صورت فزاينده اي احساس مي گردد تا بتواند در ارزشيابي دقيق و هدايت يادگيري دانش آموزان مورد استفاده مسئولين آموزش قرار گيرد.
به هر حال، اگر هدف در هر نوع آموزشي موثرتر نمودن آن و آسانتر كردن امر فراگيري براي فراگيران است، مربيان موظفند برنامه آموزش خود را برحسب تواناييها و نيازهاي فراگيران تنظيم و تدوين نمايند و از طريق اندازه گيري و ارزشيابي‌هاي گوناگون و مكرر، پيشرفت و مسير آن را مشخص سازند (سيف نراقي، نادري، 1370).
بنابراين پژوهش حاضر بنا دارد با بررسي ميزان ارتباط سوالات پاياني، با اهداف و محتوي كتب درس ضمن كمك به شناخت وضعيت موجود ارزشيابي و اندازه گيري پيشرفت تحصيلي گامي در جهت اصلاح روشهاي ارزشيابي بردارد.
بيان مسئله:
كشورهاي پيشرفته همزمان با دگرگوني برنامه ها، مواد آموزشي و روشهاي تدريس، بدنبال تغيير بنيادي نظام امتحاني و سنجش و هماهنگ كردن‌ آن با اهداف آموزشي هستند و بخش بزرگي از وقت و كوشش نظام آموزشي، جهت تدارك ابزار و شيوه‌هاي ارزشيابي معتبر، متناسب با نظريه هاي تعليم و تربيت صرف گرديده است (خلخالي، 1375).
مطالعات متعدد نشان مي دهد كه بيشتر سوالهاي معلم ساخته تنها اختصاص به يادآوري اطلاعات بسيار جزئي و خاص دارد، بنابراين سوالاتي كه معلمان بكار مي‌برند با هدفهاي اصلي تدريس، آنان هماهنگ نيست (هومن، 1371).
از طرفي بايد در نظر داشت كه ارزشيابي آموزشي در كشور ما، فعاليتي است، نسبتاً ناشناخته كه به تازگي وارد نظام آموزشي گرديده است، به همين دليل بسياري از افراد آن را با ارزشيابي معلم، مدير، دانش آموز يا اندازه گيري و سنجش اشتباه مي كنند. در حالي كه هدف ارزشيابي آموزشي نه معلم، نه مدير، نه شاگرد است بلكه هدف اصلي آن تعيين اثرات برنامه آموزش و دگرگونيهايي كه براثر آموزش در شاگردان بوجود آمده است (هومن، 1375).
با توجه به مواردي كه اشاره شد و اهميتي كه آزمونها در فرآيند آموزش دارند اين پژوهش برآن است تا با بررسي ميزان ارتباط سوالات آزمون پاييني با اهداف و محتوي كتب درسي، وضعيت آزمونهاي معلم ساخته را بطور علمي و روشن توصيف نمايد.
اهميت و ضرورت پژوهش:
آزمونها ابزار كار معلم به منظور ارزشيابي از ميزان تحقق هدفهاي تدريس به شمار مي روند نتايج‌ آنها مستقيماً در رابطه با هدفهاي قبل و ملاكي براي پيش بيني حدود موفقيت احتمالي آينده دانش آموزان و راهنمايي تحصيلي و شغلي آنان بكار مي رود (شريفي، كيامنش، 1366). 
آزمونهاي پيشرفت تحصيلي مي توانند توجه دانش آموز را به هدفهاي آموزشي جلب كنند يا از آنها دور نمايند. دانش آموز را تشويق كنند كه توجه خود را تنها به قسمتهاي محدودي از محتوي درس يا همه قسمتهاي آن معطوف كنند. اين آزمونها مي‌توانند براي يادگيري سطحي يا فهم و درك (عميق) اهميت قائل شوند و به منظور اتخاذ تصميم هاي آموزش، اطلاعات قابل اعتماد يا مغرضانه و تحريف شده فراهم نمايند (گرون نوند، ترجمه خسرو مهندسي، 1361).
معلم در جريان آموزش، فراوان مشاهده مي كند كه برخي از شاگردان در موارد بخصوصي پيشرفت رضايت‌بخش ندارند. در اين‌گونه موارد نيز يك (تست تشخيصي) مي تواند معلم را در راه رسيدن به مقصود ياري دهد كه به وسيله آن بتواند به نقاط ضعف شاگرد پي ببرد اشكال اساسي كار را درك و در رفع آن بكوشد. سرانجام يك معلم خوب مايل است بداند ضمن يك دوره تدريس، تا چه حد در نيل به هدفهاي آموزشي خويش موفقيت حاصل كرده است، آزموني كه با دقت تهيه شده و همه هدفهاي آموزش را بپوشاند، مي تواند اطلاعات وسيع و سودمندي در اختيار معلم قرار دهد (هومن، 1371).
 

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.