ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    11 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    11 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    848
تعداد کل بازدید ها :
    24898931
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
مقاله فرآیند نانو پودرهای آلومینا و زیرکونیا و به هم فشردن آنها
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,شیمی
حجم فایل : 310.78 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 23 صفحه
تعداد بازدید : 197 مرتبه


دانلود رایگان است
برای دریافت فایل بروی دانلود کلیک کنید
امتیاز : -5

فروشنده ی فایل

maghale33
سایر فایل ها
توضیحات :

عنوان : مقاله فرآیند نانو پودرهای آلومینا و زیرکونیا و به هم فشردن آنها

این فایل با فرمت word و آماده پرینت می باشد

فهرست مطالب
چکیده ۴
مقدمه ۴
مراحل آزمایش ۷
آماده سازی پودر ۷
مطالعات چگالی بخشی ۱۰
نتیجه گیری ۱۱
آنالیز فاز ۱۱
تحلیل سطح ویژه ۱۳
تحلیل های اندازه ذرات ۱۷
مطالعات چگالی بخشی ۱۸
نتیجه گیری ۲۱
منابع ۲۳

چكيده 
نانو پودرهاي Y2O3 – ZrO2 اندازه ذرات در بازه nm 200-80 با سطح متوسط m2/g 119 دارد و روش سنتر آن يك روش ساده است و مي توان آنرا روي مواد مختلف پايه اكسيدي براي تشكيل پودر نانو اعمال كرد. نانو پودرها به صورت غير محوري فشرده و چگتال تر مي شود. ديسكهاي تف جوش شده براي آزمايش سختي و اندازه گيري هاي چگالي همانند بررسي زير ساختاري استفاده مي شوند. 

مقدمه: 
چگالي بخشيدن به سراميك و پودرهاي فلز را مي توان توسط روش هاي متعددي مانند افزايش چگالي سبز، كاهش شروع اندازه ذرات پودر، اصلاح توزيع اندازه ذرات و اضافه كردن مواد افزودني تف جوش بهبود بخشيد. در اين فعاليت ما روي توسعه تركيبات تقويت شده آلومنيا و زيركونيا به شكل نانو پودر و براي بهبود تف جوش آنها تمركز كرديم. 
سطح بسيار بالاي اين نانو پودرها يكي از كليدهاي ظهور بهبود بخشي پتانسيل چگالي دادن با استفاده از روش هاي قراردادي و خواص نسبي به خاطر انرژي سطح ذخيره شده بالاتر است. جدا از روش هاي تف جوش متعارف، محققان براي چگالي دادن به پودرهاي نانو با استفاده از روش هاي غير متعارف مانند ميكرو ويو و تف جوش جرقه- پلاسما و نگهداري ريز دانگي ريز ساختار با خواص مكانيكي بهتر تلاش مي كنند. از سراميك هاي آلومنيا، منگنز يا (Mgo) به صورت گسترده اي به عنوان مواد افزودني تف جوش هاي چگالش بهتر استفاده شده است. اضافه كردن تعداد كمي از Mgo مي تواند رفتار خيس شدن دانه هاي Al2¬o3 و حركت كمتر ريزدانه ها كه چگالش تف جوش را افزايش مي دهد را افزايش دهد. براي زيرگونيا (Zro2) ، اتيريا (Y2o3) را بخاطر پايدار سازي فاز تتراگونال در دماي بالا و جلوگيري از ريزترك و از ميان رفتن ذرات فشرده Zro2، به علت استحاله تتراگونال دماي پايين به فاز مونوكليك كه همراه با تغيير حجم است، اضافه مي شود. زير گونياي پايدار با اتيريا (YSZ) به عنوان يك الكتروليت رايج در سلول سوخت اكسيد جامد (SOFC) به علت رسانايي بالاي يوني آن در دماي بالا و پايداري حرارتي و شيميايي مطلوب آن استفاده مي شود. معمولاً بين 6 و 8 مول % از Y2o3 براي عملكرد بهينه استفاده مي شود. در كل، آشكار شده است كه چگالي  تف جوش هر دو به همان خوبي عملكرد شيميايي Al2o3 و Zro2 در صورت استفاده از نانو پودرها به عنوان مواد آغازگر مي تواند بهبود يابد. روش هاي متعددي براي سنتز نانو پودرهاي سراميك مانند سل- ژل، احتراق، پليمريزاسيون و رسوب دهي به كار مر يوند. در تحقيق ما، ساكروز به عنوان ماسو از پيش تهيه شده براي سنتز 05/5% مول Al2o3 تقويت شده با Mgo و 5/6% مول نانو پودرهاي Zro2 پايدار شده با اتير يا به كار گرفته شد. روش سنتز حاضر منجر به توزيع هموژن فلز در محلول شده كه ايجاد پودرهايي با اندازه ذرات يكنواخت 
مي شود. در طي فرآيند پودر سازي در دماي بالا بااستفاده از ساكروز، تشكيل محصول گازي بخاطر تجزيه جرم چلات و تبديل حرارت و ايجاد پودرهايدرون متخلخل با سطح بسيار زياد مي باشد.دماي ايجاد شده در محل همچنين باعث تشكيل اكسيد يون هاي فلزي مي گردد. ديگر عناصر مانند H, C و N به سادگي در طي كلسين شدن در هوا اكسيد مي شدند. بنابراين، خلوص پودر نهايي زماني كه ساكروز به عنوان عامل چلات و ماده از پيش تهيه شده به كار مي رود، هيچ تأثيري نمي بيند. در مطالعه اخير، ري Mgo – Al2o3 و Y2o3 – Zro2 سنتر شدند و اين نانو پودرها براي تشكيل مواد فشرده چگال و مطالعه رفتار تف جوش آنها مورد مطالعه قرار گرفته اند. 


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.