ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    17 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    17 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    219
تعداد کل بازدید ها :
    24913587
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,245 كاربر
تحقیق طراحی صنعتی و عوامل انسانی
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,علوم انسانی
حجم فایل : 406.52 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 60 صفحه
تعداد بازدید : 101 مرتبه


قیمت: 2,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : -2

فروشنده ی فایل

maghale33
سایر فایل ها
توضیحات :

عنوان : تحقیق طراحی صنعتی و عوامل انسانی 

این فایل با فرمت word و آماده پرینت می باشد

 
فهرست
طراحی صنعتی و عوامل انسانی
طراحی مفهومی
نمونه سازی
تضمين کيفي
پروژه
سيستمهای پشتيبانی
استراتژي شركت
 
خودكفائي
خودكفايي پيكان 1600 
خودكفايي پژو 405
خودكفايي پژوآر-دي
خودكفايي خودروي پار
خودكفايي سمند ( خودروي ملي)
طراحی مفهومی
تضمين کيفيت
پروژه:
سيستمهای پشتيبانی:
خودكفائي:
خودكفايي پيكان 1600:
خودكفايي پژوآر-دي:
خودكفايي خودروي پارس:
شركت ايران خودرو
تاريخچه:
خودكفايي سمند ( خودروي ملي):
سال شمار توليد انواع سواري:
معرفي انواع كمك فنرها
و لرزه گيرها
سيستم تعليق
زيربخش‌هاي سيستم تعليق
فنر
دسته‌بندي فنرها
فنر مارپيچ
ميله پايدارنده
كاربرد ميله‌هاي پادغلت در سيستم تعليق
كاركرد ميله پادغلت
فنر تخت
اصطكاك خشك
 
 
طراحی مفهومی: 
اين قسمت از فرايند طراحی چيزی نيست به جز مجموعه ای از ارزيابی ها و تحليل هايی که به راه حل های مهندسی همراه با در نظر گرفتن موضوعات مربوط به توليد و امنيت وديگر پارامترهايی که برای محصول در نظر گرفته شده است، می پردازد.طراحی مفهومی می تواند به عنوان اساسی ترين بخش هر فرايند طراحی در نظر گرفته شود، زيرا پايه و اساس هر طرحی در اين مرحله گذاشته می شود. مرکز تحقيقات ايران خودرو مجرب ترين افراد متخصص را در اين زمينه به کارگرفته است.علاوه بر متخصصين داخلی، همکاری و همراهی با پيشرفته ترين مراکز مهندسی دنيا با هدف انتقال فن آوری از اولويت های اين مرکز می باشد.بهره گيری درست از فن آوری های شبيه سازی، طراحی، توليد ومهندسی به کمک کامپيوتر باعث افزايش سرعت ودقت در فرايند طراحی گشته است.مهندسی فرايند های همزمان و کارگروهی از ديگر عوامل بسيار مفيد در کاهش مشکلات طرح در مراحل بعد می باشد.پس از نهايی شدن طرح اوليه، طراح بايستی آنرا با جزئيات کامل وبا درنظرگرفتن فرآيندهای توليد، موضوعات و اهداف کيفی و ديگر اهدافی که در سر دارد قطعی نمايد.مرکز تحقبقات ايران خودرو با داشتن مجهزترين و قوی ترين مجموعه نرم افزار و سخت افزار تخصصی صنايع خودروسازی در خاورميانه قادر به پياده سازی کامل پروژه های طراحی در سيستمهای طراحی، توليد و مهندسی به کمک کامپيوتر است.حضور سخت افزار و نرم افزار قوی در يک شبکه کامپيوتری وسيع به همراهان طراحان مجرب سبب می شود که بتوان طرح را در کوتاهترين زمان ممکن و با حداقل مشکلات فنی به اتمام رساند.شبيه سازی کامپيوتری يکی از ابزارهای قوی برای فراهم ساختن يک نمايش مجازی از چگونگی کارکرد يک طرح تحت شرايط مختلف می باشد. برای انجام اين مهم مرکز تحقيقات ايران خودرو داراي پرسنل متخصص ،مجرب و آخرين فن آوريهاي نرم افزاري مي باشد. نرم افزارهاي كامپيوتردر مواردي چون:
 تحليل ساختاری، دوام وعمرمفيد، تصادفات، جريان مايعات در داخل وخارج خودرو، ديناميک سيستم تعليق و فرمان، ارتعاشات ونيز روندهای توليد بعنوان ابزاری در دست طراحان در مرکز تحفيقات به يافتن راه حلهای بهينه به ايشان ياری می نمايد.
نمونه سازی:
علاوه بر شبيه سازی در عالم مجازی و ارزيابيهای محاسباتی طرح، مدلهايی با کيفيتی شبيه به نمونه نهايی بايستی آماده شوند تا بصورت فيزيکی و قابل لمس مورد بررسی قرار گيرند.مرکز تحقيقات ايران خودرو در اين زمينه هم از داشتن کاملترين و جديدترين مجموعه تجهيزات برای نمونه سازی سريع سود می برد.در اينجا متخصصين وتکنسينهای آموزش ديده جهت تهيه نمونه هايی از قطعات فلزی و پلاستيکی خودرو فعاليت می نمايند.استفاده از فن آوريهايی نظير برش ليزری، نمونه سازی سريع و ماشين کاری CNC از ديگر قابليتهای مرکز تحقيقات ايران خودرو محسوب می گردد. در عين حال برخورداری ازکارگاههای مونتاژ مجهز، ساخت خودروهای نمونه برای آزمونهای مختلف را امکان پذير ساخته است.در حين آخرين مراحل طراحی بايستی از انطباق محصول با تمامی نيازهای ابتدايی و تعاريف اوليه که از محصول داشتيم اطمينان حاصل شود. اين مرکز با استفاده از تجهيزات مدرن خود قادر است بخش عمده ای از اين آزمايشات را به انجام رساند. برای آزمونها وموارد تخصصی ديگر از مراکز معتبر تست در نقاط ديگر دنيا کمک گرفته میشود.برای تقويت اعتبار محصولات خود در بازارهای جهانی، مرکز نحقيقات ايران خودرو قابليت اطمينان محصولات خود را با اخذ مدرک تأييد از مراکز استاندارد ايرانی و جهانی تأمين می نمايد. اين مرکز همچنين پياده سازی مناسب و صحيح فرآيند طراحی خود را از طريق پشتيبانی و بهره گيری از سيستمهای مديريت کيفيت تضمين می نمايد.
تضمين کيفيت:
اين مرکز با داشتن مدرک ISO 9001 وبهره گيری از اخرين فنون مديريت کيفيت جهت پياده سازی دقيق، بهنگام و مؤثر خواسته ها و برآوردن رضايت واعتماد مشتری گام بر می دارد. همچنين بعنوان مسئول تحقيقات و نوآوری در کارخانه ايران خودرو، مرکز تحقيقات همواره ملاحظات زيست محيطی را در تمامی مراحل طراحی خودرو بعنوان يک الزام برای نيل به توليد محصولات سبز در نظر قرارمی دهد.
پروژه:
در مراکز تحقيقات ايران خودرو همواره تعدادی پروژه با موضوع طراحی محصولات يا تحقيقات در زمينه های جديد وفن آوريهای نوين در صنعت خودرو در حال انجام است.اين پروژه ها معمولاً بطور متوازی با ديگر واحدها در يک ساختار هم سطح و بر اساس اصول از پيش تعيين شده طراحی و توسعه محصولات تحت نظارت مديران پروژه ها فعاليت می نمايد.
سيستمهای پشتيبانی: 
فرآيند طراحی خودرو بخاطر داشتن وسعت وپيچيدگی ذاتی در درون خود همواره نيازمند روشها و ابزاری است که به پياده سازی آن در يک روال کنترل شده، سريع و دقيق با حداقل اتلاف منابع ياری می نمايد.در مرکز تحقيقات ايران خودرو، آرشيو و کتابخانه فنی بعنوان منابع اطلاعاتی و ورودی-خروجی سايت، پايگاه های اطلاعاتی بعنوان بستری برای جريان مداوم اطلاعات بين گروه ها، کنترل پروژه بعنوان بازوی هدايت وکنترل اجرا کنندگان پروژه ويک شبکه عظيم کامپيوتری برای اتصال سيستمهای مکانيزه، همه و همه مسئوليت پشتيبانی را بر عهده دارند.
 
 
استراتژي شركت:
ايران خودرو و سازندگي: 
ايران خودرو از سال 1373 و همزمان با تدوين و تصويب برنامه جامع 7 ساله خود ، واردمرحله نويني شد. شركت با تهيه برنامه هفت ساله خود ، گامي اساسي در جهت هدفمند كردن فعاليتهاي سازماني خود برداشت. در اين برنامه ريزي سعي شده بود تا فاكتورهايي نظير شرايط بازار و رضايت مشتري ، واقعيت هاي موجود محيط اقتصادي ، توقع مردم و رسالت ملي ، وضعيت رقباي جهاني و پيش بيني آينده آنها در روند حركتي موجود پويايي و انعطاف پذيري برنامه در نظر گرفته شود. دستيابي به دانش فني و امكانات طراحي و ساخت خودروهاي جديد ، گسترش و تعميق ساخت داخل (خودكفايي ملي ) قطعات خودرو ، ورود به بازارهاي جهاني و دستيابي به تراز ارزي را مي توان از جمله اهم اهداف اين برنامه استراتژيك نام برد. 
تحقق اين اهداف در گرو برنامه ريزي و اجراي صدها طرح و پروژه كوچك و بزرگ به منظور اصلح خطوط توليد ، بازسازي و نوسازي ماشين آلات و تجهيزات ، افزايش ظرفيت توليد و تنوع بخشيدن به محصولات بوده است ، كه اغلب اين طرح ها طي سالهاي اخير به بهره برداري رسيده اند.ازجمله مهمترين اين پروژه هاعبارتند از: 
اصلاح و بازسازي تجهيزات سالن پرس موجود و احداث سالن توليد وايجاد خطوط پرس جديد 
اصلاح، نوسازي و توسعه ظرفيت خط رنگ 
نوسازي و ايجاد خطوط مونتاژ انواع بدنه سواري 
اصلاح، نوسازي و توسعه ظرفيت توليد خطوط مونتاژ نهائي سواري 
افزايش ظرفيت خطوط ريخته گري و ماشينكاري چدن 
احداث سالن و ايجاد خطوط ريخته گري و ماشينكاري قطعات آلومينيومي موتور پژو 405 و ايجاد خطوط مونتاژ قطعات منفصله 
ايجاد مراكز تحقيق ،توسعه و طراحي خودرو و مجموعه هاي آن از جمله موتور 
اصلاح و تكميل امكانات پشتيباني شامل تجهيز سخت افزارهاي كامپيوتري و ايجاد شبكه جامع مكانيزه اطلاعات . 
ايران خودرو با تكيه بر تجارب گرانقدر سال هاي اخير با بهره گيري از نتايج و دستاوردهاي برنامه جامع 7 ساله خود دست اندركار تدوين برنامه جامع 10 ساله است كه جهاني شدن را هدف گرفته است. اين برنامه بر 4 مقوله رشد ، راهبري صنعت كشور ، بازار سازي و بازاريابي و مشاركت بين المللي مبتني مي باشد. دورنماي مطلوب ايران خودرو در اين برنامه استراتژيك آن است كه به بزرگترين و موفق ترين شركت ايران با قابليت هاي رقابتي كلاس جهاني تبديل شود با توجه به تجارب و نتايج حاصله از اولين برنامه جامع 7 ساله شركت ( 80-1374 ) شركت ايران خودرو اين بار به شيوه اي نو و با جلب مشاركت لايه هاي بيشتري از مديران و كارشناسان خود در حال تدوين اهداف و برنامه جامع خود براي دهه آينده است. 
در اين برنامه استراتژيك كه راهنماي همه تصميمات و اقدامات گروه ايران خودرو خواهد بود ، شاخص ها و عوامل زير به عنوان سرلوحه همه تلاش ها و مركز ثقل همه فعاليت ها انتخاب شده اند : 
كيفيت در مديريت و اشاعه فرهنگ رقابتي 
كيفيت در محصول و خدمات 
بهبود مستمر در فرآيندها با تاكيد بر فرآيند خودروساز شدن 
كسب حداكثر كيفيت با حداقل هزينه 
ايران خودرو انتظار دارد در چارچوب اين برنامه كه از ابتداي سال 1381 انسجام بخش فعاليتها و راهنماي سياست گذاري ها و تصميم گيري ها خواهد بود ، بتواند در سالهاي مياني دهه آينده به قابليت هاي لازم براي تبديل شدن به يك شركت تراز جهاني دست يابد و از اين طريق برسرافرازي ها ، افتخارات و اعتبارات جمهوري اسلامي ايران در عرصه هاي صنعت و اقتصاد بيافزايد. 
خودكفائي: 
يكي از اهداف اصلي در برنامه جامع 7 ساله شركت ايران خودرو تعميق ساخت داخل قطعات خودروهاي توليدي است كه با تشكيل شركت ساپكو و فعاليتهاي چند ساله آن اين مهم تحقق يافته است. تبلور اقدامات انجام شده در ساخت داخل نمودن قطعات پيكان 1600، پژو 405 ، پژو آر-دي ، خودروي پارس و سمند ( خودروي ملي ) به شرح زير مي باشد: 
خودكفايي پيكان 1600 :
ساخت داخل نمودن قطعات پيكان در سال 1370 با ايجاد واحد خودكفايي ايران خودرو آغاز گرديد. به منظور ايجاد امكان توليد بيشتر و با هدف ساخت داخل نمودن قطعات خودروهاي مختلف ، واحد خودكفايي مذكور در سال 1372 به شركت طراحي مهندسي و تامين قطعات ايران خودرو (ساپكو) منتقل گرديد. با تاسيس اين شركت ، برنامه ريزي هاي انجام شده در مورد ساخت داخل نمودن قطعات پيكان به ثمر نشسته است، به طوري كه اكنون حدود 5/98% از قطعات آن در داخل كشور ساخته مي شود. 
خودكفايي پژو 405: 
ساخت داخل نمودن قطعات پژو 405 از سال 1373 در دستور كار شركت ساپكو قرار گرفته و در حال حاضر با احتساب اقلام حذف شده از پك (PACK ) و اقلامي كه خودكفايي آن در تعهد ايران خودرو مي باشد ، بالغ بر 87% از قطعات خودرو پژو خودكفا گرديده است. 
خودكفايي پژوآر-دي: 
از آنجا كه خودرو آر-دي تلفيقي از اتومبيل هاي پژو 405 و پيكان 1600 مي باشد ، لذا براي بخش زيادي از اقلام مشترك ، شركت ساپكو اقدام به تهيه مدارك فني و عقد قرارداد نموده است. در حال حاضر تعداد 179 قطعه از قطعات مخصوص خودرو RD توسط شبكه قطعه سازان داخلي به توليد انبوه رسيده و براي تعداد 214 قطعه نيز قرارداد منعقد گرديده است. 
 
خودكفايي خودروي پارس: 
خودروي پارس در شركت ايران خودرو طراحي و خودكفايي قطعات آن از سال 1378 آغاز گرديده است و از مجموع 1819 قطعه آن ، 1460 قطعه در برنامه خودكفايي ساپكو قرار دارد. 
خودكفايي سمند ( خودروي ملي): 
ساخت داخل كردن قطعات سمند ( خودروي ملي ) توسط شركت ساپكو مورد بررسي قرار گرفته است و تا پايان سال 1379 ، 1622 قطعه از قطعات اين خودرو به خودكفايي رسيده است.
 

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.