ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    22 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    22 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    474
تعداد کل بازدید ها :
    24902366
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
مقاله تحلیلی بر دیروفیلاریوزیس و روش های تشخیص آزمایشگاهی
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,پزشکی
حجم فایل : 52.41 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 107 صفحه
تعداد بازدید : 121 مرتبه


قیمت: 6,800 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 2

فروشنده ی فایل

maghale33
سایر فایل ها
توضیحات :

عنوان : مقاله تحلیلی بر دیروفیلاریوزیس و روش های تشخیص آزمایشگاهی

این فایل با فرمت word و آماده پرینت می باشد

فهرست مطالب
 
فصل اول/ مقدمه
مقدمه  1
فصل دوم/ كليات
     - مرفولوژي، سير تكاملي و اپيدميلوژي كرم قلب 2
     - آسيب شريانهاي ريوي در اثر كرم قلب بالغ 9
     - عوارض و بيماريهاي ناشي از عفونت كرم قلب 14
                الف- نارسايي انتقالي قلب 14
                ب- بيماري ريوي 21
                ج- بيماري كليوي  27
                د- بيماري كبدي  33
    - تشخيص آزمايشگاهي كرم قلب 38
فصل سوم / نتيجه گيري پيشنهادات
                 الف- پيشگيري بيماري كرم قلب 56
                 ب- درمان بيماري كرم قلب 59
فصل چهارم / منابع
                  الف- منابع فارسي 67
                  ب- منابع لاتين و اينترنتي 68
- فصل اول: مقدمه
امروزه سگ داراي نقش عمده اي در فعاليتهاي پليسي، نظامي و گله داري است و همچني داراي نقش نجات بخشي در نواحي يخ زده قطبي و كوهستاني و نقش مهمي در فعاليتهايي مثل شكار است. بنابراين از نظر اجتماعي، اقتصادي و عاطفي سگ براي انسان حيوان بسيار مفيد و با اهميتي است. اين حيوان مانند هر موجود زنده اي در معرض خطر عوامل بيماريزا است. در اين جا است كه انسان با دانش خود و علم دامپزشكي به كمك او مي شتابد و او را از دشمنان مهلك مرئي و نامرئي حفظ و حراست مي كند.  يكي از اين بيماريهاي خطرناك كه سگ را دچار مي سازد و سبب رنجوري و از كار افتادگي و لاجرم مرگ او مي شود بيماري كرم قلب است كه عامل آن انگلي است بنام ديروفيلاريا ايميتيس   كه 
سيستم هاي حياتي قلب و ريه و عروق سگ را به نحو شديدي دچار آسيب مي كند. اين پروژه به چگونگي ابتلاء، پيشرفت و عوارض بيماري كرم قلب و نحوه تشخيص، درمان و پيشگيري آن مي پردازد. 
2- فصل دوم: كليات     
مرفولوژي، سير تكاملي  و اپيدميولوژي كرم قلب  
طبقه بندي:  
اين كرم از لحاظ طبقه بندي در شاخه نماتلمنت ها ، دسته نماتودا ، راسته اسپيروريدا ، فوق خانواده فيلاروئيده آ ، خانواده فيلاري ايده  و جنس ديروفيلاريا قرار دارد (8). 
مشخصات انگل:
كرمهاي طويل و باريك و سفيد رنگي هستند كه طول نرها (12 تا 16 سانتي متر ) بسيار كمتر از طول ماده ها ( 25 تا 30 سانتي متر) است. انتهاي خلفي جنس نر پيچ خورده و داراي باله هاي دمي جانبي كوچك است. انتهاي دم در جنس ماده گرد است. 4 تا 6 جفت و معمولاً 5 جفت زائده بيضي شكل وجود دارد كه يك زوج در عقب كلواك، دو زوج زائده انگشتي شكل در اطراف و خلف منفذ كلواك، سه تا چهار زائده مخروطي كوچك در نزديكي انتهاي دم قرار گرفته اند. اسپيكولها نامساوي وغير مشابه هستند، و طول اسپيكول چپ 324/0 تا 375/0 ميلي متر و نوك تيز و طول اسپيكول راست 19/0 تا 229/0 ميلي متر و انتهاي آن كروي است. فرج بلافاصله بعد از انتهاي خلفي مري قرار گرفته است (31). ماده ها Ovoiviparous هستند. كرم بالغ ماده، نوزاد مرحله اول يا ميكروفيلر را وارد جريان خون مي كند. ميكروفيلرهاي موجود در خون فاقد غلاف بوده و داراي دم باريك و طويل هستند. ميكروفيلر ممكن است در تمام مدت شبانه روز در خون ديده شود. ولي گرايش به نوعي تناوب در آنها ديده مي شود كه در كشورهاي مختلف متفاوت است(1 و24). بعلت روشهاي مختلف فيكس كردن تغييراتي در طول ميكروفيلر ايجاد مي شود. مرسوم است كه فواصل نقاط فيكس شده معين را از انتهاي قدامي، بعنوان يك درصد از  طول كل حساب كنند (5). در اين روش مشخصات دقيقي از لارو بدست مي آيد. نقاطي كه در اين روش معمولاً استفاده مي شوند عبارتند از : حلقه عصبي، منفذ دفعي، سلول دفعي، اولين سلول تناسلي، دومين سلول تناسلي، سومين سول تناسلي، منفذ مقعدي، و اخرين هسته يا آخرين سلول دم. ميانگين درصد اين فواصل براي ميكروفيلر ديروفيلاريا ايميتيس به اين شرح است: حلقه عصبي 8/23، منفذ دفعي 7/23، سلول دفعي 6/38 ، اولين سلول تناسلي 9/67، دومين سلول تناسلي 1/74، سومين سلول تناسلي 4/79، منفذ مقعدي 82 و آخرين هسته 7/92 با طول كلي در حدود 307 تا 322 ميكرون ( متوسط 313 ميكرون) (24).
 

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.