ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    5 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    5 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    8
تعداد کل بازدید ها :
    24899043
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
مقاله درمورد هیپنوتیزم
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,پزشکی
حجم فایل : 22.21 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 29 صفحه
تعداد بازدید : 205 مرتبه


قیمت: 1,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 0

فروشنده ی فایل

maghale33
سایر فایل ها
توضیحات :

عنوان : مقاله درمورد هیپنوتیزم

این فایل با فرمت word و آماده پرینت می باشد

فهرست مطالب
چكيده
پيشگفتار
مقدمه
بخش اول: هيپنوتيزم
فصل 1: كليات هيپنوتيزم
1-1- تعريف هيپنوتيزم
1-2- پيرايش هيپنوتيزم
1-2-1- سازنده كلمه هيپنوتيزم
1-2-2- انجام اولين هيپنوتيزم در تاريخ
1-2-3- هيپنوتيزم خواب است؟
1-3- هيپنوتيزم به خودي خود درمان مي شود؟
1-3-1- آيا هيپنوتيزم خطرناك است؟
1-3-2- امكان دارد كسي از حالت هيپنوتيزمي بيرون نيايد
1-3-3- تاثير جنسيت در هيپنوتيزم شدن
1-3-4- پيشواي مذهبي را نمي توان با هيپنوتيزم شدن وادار به رقص كرد
فصل 2: يادگيري هيپنوتيزم
2-1- آيا هيپنوتيزم كردن استعداد خاصي مي خواهد؟
2-2- آيا براي يادگيري هيپنوتيزم بايد تمريناتي انجام داد؟
2-3- تاثير هوش در هيپنوتيزم شدن
2-4- آيا از هيپنوتيزم مي توان در امتحانات نهايي و كنكورهاي دانشگاهي استفاده كرد؟
بخش دوم: هيپنوتيزم درماني
فصل 3: هيپنوتيزم درماني جنسي
3-1- عيب و نقص هاي جسمي ظاهري و هيپنوتيزم
3-2- هيپنوتيز دارويي
3-3- هيپنوتيزم در دندان پزشكي
3-4- اورولوژي و بيماريهاي زنانه
3-5- درمان چاقي با هيپنوتيزم
فصل 4: هيپنوتيز درماني روحي
4-1- هينوتيسم درماني براي جلوگيري از ترسها، هراسها و جلوگيري از استرس
4-2- معالجه كرويي به وسيله هيپنوتيزم
4-3- احضار روح ارواح به وسيله هيپنوتيزم
4-4- درمان بدكاري جنسي به وسيله هيپنوتيزم
بخش سوم: خود هيپنوتيزمي
فصل 5: خود هيپنوتيزم
5-1- خود هيپنوتيزم يا اتوهيپنوتيزم
5-2- يك طرح خود هيپنوتيزم
5-3- خود هيپنوتيزم و تئوريهاي هيپنوتيزم
5-4- خلاصه تئوريهاي هيپنوز
تصوير 1
تصوير 2
تصوير 3
 
 
 
پيشگفتار
هيپنوز يا هيپنوتيزم يك واژه يوناني و به معني خواب كردن است. هينوتيزور باصطلاح علمي كسي است كه با نيروي چشمان و تسلط و فور ديگري را در خواب مصنوعي فرو مي برد و براي سهولت كار هيپنوتيزور را (عامل) و هيپنوتيز شونده را (معمول) گويند و گاهي عامل را به زبان علمي اپراتور خطاب مي كنند، وقتي مي‌گوييم هيپنوتيزور داراي قدرت خواب كردن است معني آن نيست كه عامل داراي چنين قدرتي است كه معمول را به اراده خود بخواباند در اين كار معمول هم نقش بزرگي دارد بايد او هم در اين كار با عامل همكاري كند تا عامل بتواند او را به خواب مصنوعي فرو ببرد و اين دو با هم رابطه مستقيم دارند و هرچه معمول ناتواني بيشتر ارائه كند يعني خود را در اختيار او بگذارد عامل هم در حد كامل معمول را در اختيار ميگيرد و او را مي خواباند.
در زمينه هيپنوتيزم بايد شكرگذار باشيم كه پس از تجربيات و آزمايشهاي گذشته امروز دانشمندان بسيار تجربه كرده اي مانند «ليبروت» برنهايم، و شاركوت و كسان ديگر را در اختيار داريم كه كتابها و نشريات سودمندي براي پيشرفت هيپنوتيزم در اختيار ما گذاشته اند.
با اين توصيف اميدواريم نوشته هاي اين پروژه براي علاقه مندي به هيپنوتيزم مخصوصاً براي پزشكاني كه مي خواهند از اين راه به درمان بيماريهاي رواني موفق شدند مفيد واقع شود.
 
مقدمه: هيپنوتيسم
هيچيك از حالتهاي دگرگون هشياري به اندازه‌ي هيپنوتيسم بحث انگيز نبوده است. هيپنوتيسم كه زماني در زمره‌ي سحر و جادو به حساب مي آمد، اينك موضوع بررسيهاي دقيق علمي قرار گرفته است. مقل ساير حوزه‌هاي پژوهشهاي روانشناختي، در اين زمينه ني مجهولات بسيار است، اما تا كنون به واقعيتهاي زيادي هم دست يافته‌ايم. در هيپنوتيزم، كسي كه علاقه مند و آماده‌ي همكاري است (و تنها چنين افرادي در اكثر موقعيتها قابل هيپنوتيسم شدن هستند) بخشي از كنترلي را كه بر رفتار خود دارد به هيپنوتيسم كننده واگذار ميكند و تمريناتي را در واقعيت مي‌پذيرد.
براي ايجاد اين حالت، هيپنوتيسم كننده از روشهاي مختلفي استفاده مي كند. براي مثال، ممكن است از هيپنوتيسم شونده بخواهد در حاليكه به تدريج آرامش مي يابد تمام افكار خود را برشي و معيني (مثلاً پونزي روي ديوار) متمركز كند. مي‌توان به هيپنوتيسم شونده تلقين كرد كه دچار خواب آلودگي است، چون هيپنوتيسم هم مانند خواب حالتي از آرميدگي است كه شخص در آن تماس با بعضي الزامات عادي محيط را از دست مي دهد. اما كلمه‌ي خواب در اينجا جنبه‌ي استعاره دارد، چون به هيپنوتيسم شونده گفته مي شود كه واقعاً به خواب نخواهد رفت و همچنان به صداي هيپنوتيسم كننده گوش فرا خواهد داد.
تعريف هيپنوتيزم
حالت خاصي از هوشياري كه طي آن شخص با ميل خود انتخاب مي كند كه فقط آنچه را كه به موضوع پيشنهادي مرتبط است ببيند و به آن فكر كند و ساير چيزها را از ذهن خود حذف كند. 
(شريفي، علي. تيرماه 1380، صفحه 10. مقاله)
پيرايش هيپنوتيزم
عصر طلايي هيپنوتيزم (1890-1880) مقارن دوره اي است كه روانشناسي و روانكاوي به اوج ترقي خود رسيده بود، تا آنروز هيپنوتيز يكي از موارد درسي بسيار پيش پا افتاده بشمار مي آيد و بسياري از پزشكان و روانكاوان تا اندازه‌اي هيپنوتيز را در رديف پديده‌هاي علمي قرار نمي دادند.
«اولين كنگره بين المللي هيپنوتيز تجربي در هتل زيو» پاريس از هشتم تا دوازدهم اوت 1889 تشكيل گرديد و برپاست چند تن از پزشكان درجه اول مانند (دكتر شاركوت- براون اسكورت، برواردل شارل، پشت و آزام، لمبروسومنه) ادامه يافت و شركت كنندگان اين كنفرانس عبارت بودند از لبوت، برنهايم. ده ژوين، ژانه، بابنيسكي فورل، ماگنان، فرويد، شرنكن، ويليام جونس) رياست اين كنفرانس را دومين پله دبير كل سوسيته بيولوژي برعهده داشت. در ابتداي امر اين كنفرانس چندان نتيجه درخشاني نداشت، و بسياري از پزشكان وجود هيپنوتيز را بكلي انكار كردند و بابينسكي درسال 1900 رسماً اعلام نمود كه حالت هيپنوتيز كاملاً مانند بيماري هيستري است. در خارج از فرانسه هم دو مرتبه بسوي هيپنوتيزم توجه نمودند در فرانسه چندين مجله مخصوص هيپنوتيز انتشار يافت و منهم در ضمن سخنرانيها و انتشارات خود پيشنهاد نمودم كه به هيپنوتيز توجه بيشتري شود لازم بود كه بين هيپنوتيز و خواب رابطه‌اي ايجاد شود و درباره هيپنوتيز جواني تفسير بيشتري شده و خواب رابطه‌اي ايجاد شود و درباره هيپنوتيز حيواني تفسير بيشتري شده و مساله قابليت هيپنوتيز شدن يا هيپنوتيز كردن را مطالعه كنند و پس از مطالعه اين مساله مي توانستيم در هرمو و هيپنوتيز را براي درمان بيماريهاي رواني بكار ببريم.
 

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.