ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    13 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    13 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    320
تعداد کل بازدید ها :
    24873904
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,241 كاربر
مقاله گروه انتروباکتریاسه
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,پزشکی
حجم فایل : 31.13 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 60 صفحه
تعداد بازدید : 183 مرتبه


قیمت: 5,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 1

فروشنده ی فایل

maghale33
سایر فایل ها
توضیحات :

عنوان : مقاله گروه انتروباکتریاسه

این فایل با فرمت word و آماده پرینت می باشد

فهرست
گروه انتروباكترياسه
عفونت هاي اشريشياكولي (E.Coli)
سوش هاي بيماري زاي روده اي
حداقل 6 پاتوتيپ مشخص .ColiE پاتوژنيك روده اي وجود دارد:
سوش هاي بيماري زاي خارج روده اي
ادراري در هفت گروه مشخص اپيدميولوژيك رخ مي دهند
سلوليت / عفونت اسكلتي – عضلاني
عفونتهاي متفرقه
مكانيسم هاي ايجاد مقاومت دارويي
توليد آنزيمهايي توسط باكتري كه دارو را غير فعال مي‌كند
تغيير نفوذپذيري باكتري ها بطوري كه غلظت مؤثر از دارو در داخل سلول ايجاد نمي‌شود
بيان مسئله و اهميت موضوع
مروري بر مطالعات مشابه
 
 
در روده انسان ميكروبهاي زيادي زندگي مي كنند كه بعضي هوازي و بعضي بي‌هوازي اند. بايد دانست كه انتروباكترها شامل تمامي ميكروبهايي كه در روده زندگي مي كنند نمي‌شوند و فقط جزئي از آنها را شامل مي‌شوند(2).
اهميت: اهميت انتروباكترها در كثرت مبتلايان به اين باكتريها مي‌باشد و همچنين بايستي در نظر داشت كه 10-5 درصد بيماران بستري در بيمارستان به  عفونتهاي مربوط به اين باكتريها مبتلا هستند. عفونت نازوكوميال با اين ميكروبها كه معمولا به غالب آنتي بيوتيكها مقاوم هستند، بيشتر در نتيجه دستكاري مجاري ادراري، عفونت زخمها و گاهي پنوموني و مننژيت ديده مي شوند. علاوه بر اين بسياري از اطلاعات باكتريولوژي در زمينه ژنتيك در نتيجه كار بر روي اين باكتريها به دست آمده است. اين باكتريها نقش مهمي در تجزيه مواد آلي و گياهان دارند و از اين طريق مي توانند باعث فاسد شدن آنها شوند(3).
محل ميكروب: انتروباكترها در طبيعت بسيار فراوان هستند. در حيوانات (به خصوص پستانداران، در روده انسان، خاك، آب ، غبار و هوا و گاهي در بعضي فرآورده هاي غذايي و سبزيجات آلوده نيز وجود دارند. بعضي از آنها جزء فلور معمولي روده نمي‌باشند، مانند سالمونلا و شيگلا. يعني چنانچه از كشت مدفوع به دست مي آيند دليل بر بيماري و يا ناقل بودن شخص خواهد بود(3).
مورفولوژي : اين باسيلها كه دو انتهاي آنها منظم مي باشد 3× 5/0 ميكرون اندازه دارند. بعضي از آنها مانند شيگلا و كلبسيلا بدون حركتند. برخي ديگر مثل پروتئوس و سالمونلا متحرك مي‌باشند. در برخي مانند هافينا، يرسينيا پسودو توبر كلوزيس و يرسينيا آنتروكوليتيكا تحركشان مربوط به درجه حرارت مي‌باشد. باسيلهاي متحرك پري تريش هستند، بدين جهت با ويبريوها و پسودوموناها كه فلاژله هاي قطبي دارند اشتباه نمي‌شوند. همچنين قابل توجه است در ميان انواع متحرك،‌موتانهاي بدون فلاژله نيز وجود دارند(3).
فيمبريه در بسياري از آنتروباكترها وجود دارد و نقش خود را كه  عبارتست از اتصال به باكتريهاي ديگر، اتصال به سلولهاي ميزبان، پذيرش باكتريوفاژها و تبادلات و ژنتيك مي‌باشد را ايفا مي كند(3).
محيط كشت: تمام آنتروباكترها روي محيطهاي معمولي ژلوز و آبگوشت غذايي بخوبي رشد مي‌كنند. در محيط آبگوشت به طور كلي پس از 24 ساعت كدورت يكنواخت ايجاد مي‌كند. بطوريكه اگر لوله كشت را تكان دهيم منظره خاصي را مشاهده خواهيم كرد. هنگام كشت كلبسيلاها روي آبگوشت در سطح آن قشر چسبنده اي ايجاد مي‌شود. پس از 24 ساعت به تدريج جرمها در ته لوله رسوب مي كنند. غالباً روي ژلوز معمولي كلونيهايي به شكل S با حدود مدور منظم، سطح صاف شفاف آبدار ظاهر مي شوند(3).
 

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.