ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    16 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    16 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    284
تعداد کل بازدید ها :
    24873868
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,241 كاربر
مقاله ترموستات دیجیتالی قابل برنامه ریزی
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,برق
حجم فایل : 27.38 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 27 صفحه
تعداد بازدید : 142 مرتبه


قیمت: 1,200 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 1

فروشنده ی فایل

maghale33
سایر فایل ها
توضیحات :

عنوان : مقاله ترموستات دیجیتالی قابل برنامه ریزی

این فایل با فرمت word و آماده پرینت می باشد

فهرست مطالب
پیشگفتار : 2
مقدمه: 3
نحوه عملكرد ترموستات 5
مبدل نوع SUCCESSIVE- APPROXIMATION 7
مبدل آنالوگ به دیجیتال داخلی میكرو 8
 
خصوصیات مبدل آنالوگ به دیجیتال داخلی AVR به شرح زیر است : 8
 
نرم افزار ترموستات 11
پیكره بندی LCD: 16
دستور برای تغییر نام متغیر :ALIAS 16
دستور CLS: (CLEAR SCREEN) 17
دستور LCD : 17
دستور LOWER LINE: 17
دستور WAIT: 17
دستور العمل IF 18
حالت O: 18
نرم افزار ترموستات 19
دستور GOTO 19
دستور العمل CASE: 19
دستور INCR 21
دستور DECR 22
دستور – SET 22
دستور RESET: 22
نرم افزار ترموستات 23
دستور Locate 23
دستور Stop , Start 23
 
پيشگفتار :
 با توجه به اينكه كنترل دما در نگهداري بخش مختلف صنعت نقش مهمي را ايفا مي‌كند ، لذا پروژه خود را در زمينه ترموستان ديجيتالي قابل برنامه ريزي ارائه مي‌نمايم. در بخش هاي مختلف توضيحات كلي و جزيي در اين زمينه آمده است . اميدوارم مورد توجه قرار گيرد .
 لازم مي دانم از مهندس دهقان و مهندس خواجه منصوري نهايت تشكر و قدر داني را به جاي آورم. كه همكاري تام را با من درطراحي و ساخت اين پروژه داشتند و براي ايشان آرزوي موفقيت مي نمايم .
 من بر اين باورم كه كار داراي كاستي ها و نقايص است . و هميشه با اشتياق آماده دريافت نظرات اصلاحي شما و نقايص كارم هستم. و به ديده منت مورد استفاده قرار مي دهم :
 لطفاً نظرات اصلاحي تان را به آدرس زير ارسال نماييد :
y-hashemikkk@yahoo.com
 
 
مقدمه: 
 سیستم‌های الکترونیکی مسلماً بر تکنولوژی فکری متکی هستند زیرا محاسبات ریاضی و نوشتن نرم‌افزار و برنامه‌ها کارکرد آنها را ممکن می‌گرداند. 
یکی از برجسته‌ترین تغییرات، کوچک شدن وسایلی است که هادی برق هستند یا تکانه‌های برقی را منتقل می‌کنند. اختراع ترانزیستور تغییری شگرف را به دنبال داشت: توانایی تولید وسایل میکروالکترونیک با صدها کارکرد از جمله کنترل، تنظیم، هدایت و حافظه که میکروپرسسورهاومیکروکنترلرها به اجرا درمی‌آورند. در آغاز هر تراشه 4 کیلو بایت حافظه داشت که بعدها به 8، 16، 32، 64 کیلو بایت افزایش یافت و امروزه سازندگان میکروپروسسور تراشه‌هایی تولید می‌کنند که ظرفیت ذخیره‌سازی آنها چندین مگابایت یا حتی گیگا بایت است. 
امروزه یک تراشه‌ی ریز سیلیکنی(میکروپروسسوریا میکرو کنترلر) حاوی مدارهای الکترونیکی دارای صدها هزار ترانزیستور و همه‌ی اتصالات لازم و بهای آن فقط چند دلار است. مداربندی روی این تراشه می‌تواند خود میکروکامپیوتری باشد با ظرفیت پردازش ورودی / خروجی و حافظه‌ی دستیابی تصادفی و... .
 
 نحوه عملكرد ترموستات 
ترموستات طراحي شده قابليت برنامه ريزي در رنج هاي دمايي بين C°‌0 تا C°150 را دارد و مي توان از آن براي تعديل دمايي محيط استفاده نمود براي راه اندازي آن به ولتاژي بين 6 تا 9 ولت نياز است يك رنج دمايي خاصC° 32  C°(250 به عنوان پيش فرض در برنامه اين ترموستات در نظر گرفته شده است كه در ابتداي راه اندازي و همچنين به هنگام بروز خطا، خود به خود اين رنج عملياتي پيش فرض فعال مي‌شود باتوجه8 به شكل صفحه بعد مشاهده مي شود كه يك صفحه نمايش ،چهار كليد و سه LED در نظر گرفته شده است كه كاربر مي تواند با استفاده از اين كليد ها رنج هاي دمايي مورد نظر را انتخاب نمايد و LED ها براي نشان دادن وضعيت دما و همچنين خطاهاي احتمالي در حين كار با ترموستات تعبيه شده است.
وقتي ترموستات فعال مي شود رنج دمايي پيش فرض بر روي صفحه نمايش نشان داده مي شود و كاربر مي تواند با استفاده ار كليد START آن را فعال نموده و يا با استفاده از كليد DOWN, UP,CHANGE آن را تغيير دهد تغييرات مورد نظر براي رنج هاي دمايي را درحين كار ترموستات نيز با زدن كليد change مي توان اعمال نمود  بازدن كليد change رنج دمايي ابتدا به صورت خودكار بر روي MAX رفته و كاربر مي تواند با استفاده اركليد up آن را زياد و توسط كليد down آن را كم نمايد البته توجه داشته باشيد كه رنج دمايي كمتر از c °0 را نمي توان به آن اعمال نمود و پس از تنظيم max و زدن كليد start مي توان رنج min را انتخاب نمود. حال با زدن كليد start صفحه نمايش رنج دمايي مورد نظر شما را نمايش داده وشما مي توانيد آن را فعال نماييد پس از فعال شدن رنج مورد نظر اگر دماي محيط بين رنج min و max باشد LED زرد به منزله متعادل بودن دما روشن مي شود چنانچه دماي محيط بين minو max باشد . LED  قرمز به منزله نا متعادل بودن دما روشن مي شود و اگر دماي محيط از min كمتر شود LED سبز به منزله نامتعادل بودن دما روشن مي شود با اتصال اين ترموستات به وسايل جانبي مانند بخاري و كولر در محيط مي توان دمارا در شرايط متعادل نگهداري نمود
 

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.