ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    6 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    6 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    30
تعداد کل بازدید ها :
    24873614
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,241 كاربر
مقاله تاریخچه سیستمهای حسابداری
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,حسابداری
حجم فایل : 23.7 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 28 صفحه
تعداد بازدید : 165 مرتبه


قیمت: 1,300 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 0

فروشنده ی فایل

maghale33
سایر فایل ها
توضیحات :

عنوان : مقاله تاریخچه سیستمهای حسابداری

این فایل با فرمت WORD و آماده پرینت می باشد

 
فهرست
مقدمه .۱
مروری بر تاریخچه حسابداری در اقوام مختلف.. ۴
تاریخچه حسابداری در سایر کشورها : ۴
تاریخچه حسابداری در ایران : ۱۴
منطق حسابداری دو طرفه. ۲۱
نحوه کامل شدن حسابداری دو طرفه : ۲۱
معادله حسابداری.. ۲۵
 
  مقدمه          
       (حسابداري يك طرفه) در طي زمان، حسابداران به اين نتيجه رسيدند كه وقوع يك رويداد بطور همزمان بر دو حساب اثر مي‌گذارد و بدين ترتيب، برخلاف آنچه كه تصور مي شود، اعداد منفي توسط رياضي‌دانان اختراع شده است، اين اعداد توسط حسابداران ابداع گرديد و مورد استفاده قرارگرفت و به اين ترتيب، حسابداري دو طرفه شكل گرفت و روز بروز كامل‌تر شد. با گسترش تجارت بين كشورها، خصوصاً در ايتالياي  آن زمان، كه شهرهائي مثل ونيز، جنوا و پروجا بعنوان مركز تجارت بين شرق و غرب محسوب مي‌شدند، بيش از پيش موجب بسط و گسترش حسابداري دو طرف گرديد، چيزي كه بيش از همه موجب گسترش حسابداري به شكل يكسان در بين كشورهاي مختلف  گرديد ، تأليف ‌كتاب Summa توسط پاچيولي بود كه مقارن با اختراع چا پ بود . مسئله مهمي كه بايد خاطر نشان شود اين است كه ، رياضي دانان تا اين زمان، اعداد منفي را نپذيرفته بودند و حتي آنها را اصول كذب مي ناميدند و مسئله مهمتر اينكه ، همينان بودند كه موجب بسط و گسترش حسابداري گرديدند و بديهي است كه آنها با جابجا كردن حسابها ( به شكل معادله حسابداري دو طرفه ) ، اعداد منفي را از حسابها حذف كردند . بدين ترتيب ، حسابداري دو طرفه ، بتدريج در طي زمان كامل تر شد ، با وقوع انقلاب صنعتي و گسترش تجارت و همچنين ايجاد شركتهاي سهامي بزرگ نظير راه آهن و تفكيك مالكيت از مديريت و بحرانهاي اقتصادي و وقوع انقلاب سوسياليستي در شوروي موجب بوجود آمدن شاخه هاي متعددي مثل حسابداري صنعتي ، حسابرسي ، حسابداري دولتي و حسابداري مديريت  دررشته حسابداري شدند . با وجود اين ، حسابداري دو طرفه از زمان پيدايش تاكنون ، در اصول بنيادي خود دچار تغيير اساسي نشده است و فقط يكسري حسابهاي جديد به آن اضافه شده است . در سالهاي اخير ، تلاش جهت ايجاد تحول در حسابداري آ‎غاز شده است كه از آن جمله ارائه نوع  جديدي از حسابداري با سه طرف توسط” يوجي ايجيري” مي باشد . ايشان تأكيد دارند كه اگر چه ميتوان حسابداري را حتي به بيش از سه طرف نيز گسترش داد ولي فعلاً همين سه طرف كافي است . در قسمت ديگري ، ايشان همچنين اضهار مي دارند كه حسابداري سه طرفه در قرن بيست و يكم در دنيا گسترش خواهد يافت . “ ايجيري“حسابداري سه طرفه را به دو صورت ارائه مي دهد :
1- حسابداري سه طرفه زماني ، كه با توجه به زمان گذشته ، حال و آينده به تشريح حسابداري مي پردازد . 
2- حسابداري سه طرفه تفاضلي ( ديفرانسيلي) ، كه بر پايه فيزيك نيوتوني قرار دارد و با توجه به قوانين آن به تشريح حسابداري سه طرفه مي پردازد .
 

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.