ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    12 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    12 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    590
تعداد کل بازدید ها :
    24898673
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
مقاله ازدواج خویشاوندی
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,علوم تربیتی اجتماعی , روانشناسی
حجم فایل : 95.03 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 172 صفحه
تعداد بازدید : 173 مرتبه


قیمت: 10,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 0

فروشنده ی فایل

maghale33
سایر فایل ها
توضیحات :

عنوان : مقاله ازدواج خویشاوندی

این فایل با فرمت WORD و آماده پرینت می باشد

فهرست مطالب
 
فصل اول
بخش اول:
تعريف ازدواج خويشاوندي 2
ازدواج فاميلي 3
زوجيت در قلمرو روابط خويشاوندي 5
بخش دوم:
يافته هاي نوين پژوهشي در ارتباط با ازدواج خويشاوندي 16
نكات قابل توجه در ازدواج هاي خويشاوندي 18
فصل دوم
بخش اول:
رابطه نازايي با استرسهاي رواني- اجتماعي 26
اختلالات كروموزومي 27
اختلالات ژن منفرد 27
بخش دوم:
الف: بيماريهاي اتوزومال غالب 27
ب: بيماريهاي توزومال مغلوب 28
منظور از خويشاوندي چيست؟ 29
ج: اختلالات متصل به ژن غالب 30
د: اختلالات متصل به ژن مغلوب 30
اختلالات چند عاملي 31
بخش سوم:
رابطه ازدواج خويشاوندي با ناباروري 32
تعريف ناباروري 32
عوامل مستعد كننده ناباروري 32
1- سن 32
2- مصرف سيگار 33
3- ورزش 34
4- بيماريهاي داخلي و جراحي 34
5- مذهب 34
نازايي بدون علت مشخص 35
فصل سوم
بخش اول:
خطاهاي مادرزادي متابوليسم 37
تاريخچه خانوادگي 38
فصل چهارم
بخش اول:
رابطه ازدواج خويشاوندي و عقب ماندگي 40
بخش دوم:
گروه بندي روان پزشكان از عقب مانده ها 40
فصل پنجم
بخش اول:
تحقيقاتي در مورد ازدواج خويشاوندي 45
ازدواج با خويشاوندان 48
ميراث جسمي و عقلي 49
بيماريهاي موروثي 50
نسل دوران پيري 51
عشق بالاتر از اين حرفهاست 52
بخش دوم:
بررسي اجمالي در پايان نامه ها 54
1- رابطه ازدواج خويشاوندي با ناباروري در مراجعين به موسسه رويان و همسايان
 آنها 54
2- بررسي تاثير ازدواج خويشاوندي بر مرگ و مير كودكان كمتر از يك ماه در
استانهاي تهران و مركزي 56
3- بررسي تاثير ازدواجهاي فاميلي بر ايجاد عقب ماندگي ذهني دانش آموزان
دختر و پسر آموزش پذير (16-17ساله) مدارس استثنايي شهرستان تهران 59
4- بررسي مقايسه اي فراواني ازدواج هاي خويشاوندي والدين كودكان عقب مانده
ذهني و كودكان عادي 62
فصل ششم
ترجمه مقالاتي از اينترنت لاتين
مقاله A- درباب ازدواج و توانايي ازدواج- جنسيت  ارتباط فاميلي دراويدي 64
مقاله B- روابط فاميلي و ازدواج در كشور ميانمار 75
مقاله C- نگاهي اجمالي به كتاب «رابطه فاميلي و ازدواج در قوم آنلواو» 80
مقاله D- كتاب ازدواج رابطه فاميلي و قدرت در شمال چين 83
مقاله E- برگزيده اي از كتاب ازدواج، خانواده و رابطه قومي يا «مطالعات تطبيقي نظام اجتماعي» در پنجاب 99
مقاله F- خلاصه اي از مقاله: نسبت فاميلي- سنخيت فرهنگي و مهاجرت، ازدواج‌هاي نسبي بين انگليس هاي پاكستاني تبار 101
مقاله G- مبالغ پرداختي ازدواج، بدهي و وضعيت پدر در قوم بانكوآ (Bangoua) تحليلي لاكاني (Lacanain) از يك سيستم روابط فاميلي 110
مقاله H- رابطه بين مقرابت از بستگان و اضطراب - جنسيت، افراد مورد التفات 
و تعارض كار و خانواده 121
مقاله I- تغييرات در شيوه ازدواج يك جامعه كشاورزي واقع در دلتاي يانكزي 
چين طي سالهاي 1990-1930 134
فصل هفتم
منابع
منابع فارسي 152
منابع پايان نامه اي 153
منابع انگليسي 153
منابع اينترنتي با آدرس اينترنتي “EBSCO” 154
فصل هشتم
ضميمه
متن انگليسي مقالات
مقاله A: در باب ازدواج و توانايي ازدواج، جنسيت و ارتباط فاميلي دراويدي
مقاله B: نگاهي اجمالي به كتاب «رابطه فاميلي و ازدواج در قوم آنلو او 
(Anlo Ewe)
مقاله C: كتاب ازدواج رابطه فاميلي و قدرت در شمال چين نوشته جنيفر 
هولمكرن
مقاله D: برگزيده اي از كتاب ازدواج ، خانواده و رابطه قومي: «مطالعات تطبيقي
نظام اجتماعي»
مقاله E: خويشاوندي و ازدواج در پنجاب: نوشته پائول هرشمن 1982
مقاله F: خلاصه‌اي از مقاله نسبت فاميلي- سنخيت فرهنگي و مهاجرت، ازدواج‌هاي
نسبي بين انگليسي هاي پاكستاني تبار
مقاله G: مبالغ پرداختي ازدواج، بدهي و وضعيت پدر در قوم بانكوآ
مقاله H: رابطه بين مراقبت از بستگان و اضطراب: جنسيت، افراد مورد التفات و 
تعارض كار و خانواده
مقاله I: تغييرات در شيوه ازدواج يك جامعه كشاورزي واقع در دلتاي يانگزي چين
طي سالهاي «1990-1930»
 
فصل اول
تعريف ازدواج خويشاوندي
ازدواج فاميلي
زوجيت در قلمرو روابط خويشاوندي
يافته هاي نوين
نكات قابل توجه
 
تعريف ازدواج خويشاوندي:
الف) تعريف نظري: افرادي كه داراي جد يا اجداد مشترك مي باشند و در نتيجه از اجداد مشترك خود ژنهاي يكساني دريافت كرده اند، خويشاوند ناميده مي شوند. درجه خويشاوندي دو فرد با نسبت ژنهاي مشترك آنها بستگي دارد. افرادي كه يك دوم ژنهايشان مشترك است، خويشاوند درجه يك، افرادي كه يك چهارم ژنهايشان مشترك است، خويشاوند درجه دو و افرادي كه يك هشتم ژنهايشان مشترك است؛ خويشاوند درجه سه ناميده مي شود. افرادي كه يك شانزدهم و يك سي و دوم ژنهايشان مشترك است، به ترتيب خويشاوند درجه چهار و پنج محسوب مي شوند. 
(اميرخاني، 1372، ص 512)
ب) تعريف عملي: منظور ازدواج خويشاوندي والدين زوج نا بارور و ازدواج خويشاوندي خود زوجين مي باشد كه حداكثر تا ضريب خويشاوندي 512/1 خويشاوند فرض شده و بعد از آن غير خويشاوند تلقي مي شود. در اين مورد به گفته‌هاي افراد فوق اكتفا مي شود. 
(اميرخاني، 1372، ص 512)
 
ازدواجهاي فاميلي
در بعضي از موارد ازدواجهاي فاميلي- مانند ازدواج دختر عمو و پسر عمو، دخترخاله و پسرخاله، دختر دايي و پسر عمه ممكن است مشكلاتي از جهت توليد نسل به وجود آيد. مثلاً: فرزندانشان بيمار و يا ضعيف و يا ناقص شوند. اين مساله، ثابت شده است و جاي انكار آن نيست.
(مظاهري، 1381، ص 224)
در اين باره، چند نكته را متذكر مي شويم:
1- اين قانون ژنتيكي (وراثتي)، كليت ندارد و شامل همه ازدواجهايي فاميلي نمي‌شود. و نمي توان همه ازدواجهاي فاميلي را مرور و ممنوع دانست. 
(مظاهري، 1381، ص 224)
2- افرادي كه بخواهند چنين ازدواجهايي را انجام دهند، حتماً به جنبه پزشكي اش دقت كنيد و آزمايشهاي لازم را انجام دهند و تا مطمئن نشوند كه از اين نظر مشكلي ندارند، ازدواج نكنند.
(مظاهري، 1381، ص 224)
3- آزمايشهاي پزشكي وهر كاري كه لازم است در اين باره صورت گيرد، بايد قبل از آن باشد كه در اثر مطرح كردن ازدواج، ميان دختر و پسر دلبستگي و علاقه اي به وجود آيد و به هم اميدوار شوند و قبل از آنكه مساله خواستگاري آنان بين مردم پخش شود و سر و صدا ايجاد كند… كه اگر بناست در نتيجه آزمايشها، قضيه فيصله بايد و ازدواج صورت نگيرد، هرچه زودتر تمام شود. هرچه بيشتر طول بكشد، «جدايي» سخت تر مي شود و دردسرهايي نيز به دنبال دارد.
(مظاهري، 1381، ص 224)
4- آن ازدواجهاي فاميلي كه در بين خاندان پيغمبر اكرم (ص) صورت گرفته (مانند ازدواج حضرت علي و حضرت زهرا- سلام الله عليهما) و هيچگونه مشكلي هم به دنبال نداشته است. علتهايي داشته است كه يكي از آن علتها اين بوده كه: آنان با علمي كه خداوند به آنان داده، باطن امور را مي دانند و از اسراسر غيب باخبرند و مي‌دانسته‌اند كه اين ازدواجها براي آنان، مشكلي را به دنبال نخواهد داشت.
(مظاهري، 1381، ص 224)
س، نبايد با استناد به عمل آن بزرگواران، اين قانون مسلم ژنتيكي و پزشكي را ناديده گرفت.
(مظاهري، 1381، ص 224)
 
زوجيت در قلمرو روابط خويشاوندي 
موضوع ازدواج فاميلي از جمله مسائل مورد توجه بسياري از خانواده ها و داوطلبان ازدواج در جامعه اسلامي ايران و همه جوامع انساني است.
(افروز، 1380، ص 107)
از آنجا كه در ميان قشرهاي مختلف مردم، در مناطق شهري و روستايي و با سطوح تحصيلي و فرهنگي گوناگون، نگرش ها و بازخوردهاي متفاوت نسبت به ازدواج هاي خويشاوندي وجود دارد و بعضاً به وسيله برخي متخصصان، صاحب نظران و كارشناسان نيز ديدگاه هاي متفاوت وگاه توام با تعصبات خاص ارائه مي شود، شايسته است در اين بخش از مجموعه مباحث ازدواج در بستر ارزشها، به طور خلاصه و مستدل به اين مهم اشاره گردد، بويژه اينكه مساله ازدواج هاي خويشاوندي از دير باز مورد توجه اديان، جوامع و فرهنگ هاي مختلف بوده و در دهه گذشته  نيز مجموعه مطالعات انجام شده و مقالات انتشار يافته در باب ازدواج هاي خويشاوندي و پرداختن به اين مهم از زواياي مختلف، فوق العاده چشمگير بوده است.
(افروز، 1380، ص 107)
بايد توجه داشت كه در اين بحث، منظور اصلي از ازدواج هاي خويشاوندي، امكان ازدواج نوه هاي پسري و دختري پدر بزرگ ها و مادربزرگ ها با يكديگر است. به عبارت ديگر محور سخن، مقدور بودن ازدواج پسرعموها با دخترعموها، پسرخاله‌ها با دخترخاله ها، پسردايي با دختر عمه ها و پسر عمه با دختر دايي ها مي باشد.
(افروز، 1380، ص 108)
دردهه اخير بسياري از محققان برجسته، پژوهشگران مشهور و استادان دانشگاه هاي معروف امريكا، در مقالات متعدد براساس بررسي هاي تاريخي و علمي خود با عنايت به متون كتاب مقدس انجيل، انتساب ممنوعيت ازدواج با خويشاوندان درجه اول را به آيين مسيحيت و كتاب مقدس انجيل، امري غير واقع و نادرست تشخيص داده، اين ممنوعيت را صرفاً در محدوده قوانين وضع شده به وسيله كليسا و فرمان هاي كشيشان در شرايط و موقعيت هاي خاص دانسته‌اند. به عبارت روشن تر نه تنها در هيچ يك از بخش ها و آيات كتاب هاي موجود انجيل، ذكري از ممنوعيت ازدواج عموزاده ها و خاله زاده ها به چشم نمي‌خورد، بلكه در بخش 36 كتاب مقدس انجيل به فرمان خدا مبني بر پيوند ازدواج دخترعموها با پسرعموها اشاره شده است.
(افروز، 1380، ص 108)
انجيل مقدس نيز محارم (يعني كساني كه ازدواج با آنها ممنوع است) را مشابه قرآن كريم اعلام مي دارد و هرگز ذكري از ممنوعيت ازدواج عموزاده ها به ميان نمي آيد . 
اين در حالي است كه انجيل مقدس به صراحت روابط جنسي مردها و زن ها را خارج از دايره ازدواج و پيوند زناشويي حرام مي شمارد  و از اين بابت نيز هماهنگ با آيات سوره نور در قرآن كريم است.
(افروز، 1380، ص 109)
بررسي سوابق تاريخي ممنوعيت كليسايي ازدواج عموزاده ها و خاله زاده ها با يكديگر، بيانگر اين حقيقت است كه در سال 1059 ميلادي، پاپ نيكلاس دوم ، رهبر وقت كاتوليك ها، با صدور فرماني ازدواج عموزاده ها و خاله زاده ها را تا شش نسل (يعني علاوه بر فرزندان، نوه ها، نبيره ها و نتيجه هاي عموها)، ممنوع اعلام مي‌كند. محققان، انگيزه يا انگيزه اي چنين تصميمي را عمدتاً در دو زمينه مي دانند: يكي تمايل فراوان برخي از خانواده ها براي حفظ ثروت در درون روابط خانوادگي و در محدوده خويشاوندان نسبي (تمركز ثروت و قدرت اقتصادي) و ديگران گرايش خانواده ها به نماي قدرت و تبديل شدن خانواده ها به منبع قدرت و نيروي متحد در گستره روابط خويشاوندي و در نتيجه به وجود آمدن قدرت و تهديدي بالقوه عليه كليسا، ازدواج بين خويشاوندان، عموزاده ها، خاله زاده ها، دايي زاده ها و عمه زاده ها ممنوع اعلام مي شود. البته در اين شرايط نيز عموزاده هاي داوطلب ازدواج مي توانستند با مراجعه به كليسا و پرداخت مبلغي به عنوان اعانه يا كمك به كليسا براحتي مجوز ازدواج را به دست آورند و اين شرايط سبب تقويت بنيه مالي كليسا مي شد (كماكان در بعضي كليسا وضعيت به همين گونه است). سوابق اين امر در كليساهاي قديمي كاتوليك ها موجود است.
(افروز، 1380، ص 109)
پس از جنبش اصلاح طلبانه پروتستان در سال 1500 ميلادي، بسياري از كليساها ازدواج عموزاده ها را بلامانع اعلام كردند. از سال 1800 ميلادي بتدريج تقريباً در همه كشورهاي اروپايي ازدواج فاميلي بلامانع اعلام شد و ازدواج ملكه ويكتوريا با پسر عموي خود و ازدواج چارلز داروين با دختر عمويش از شاخص ترين ازدواج هاي فاميلي است كه در اروپا صورت مي گيرد.

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.