ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    15 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    15 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    215
تعداد کل بازدید ها :
    24899250
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
مقاله ارتباط چادر مشکی و حجاب
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,علوم تربیتی اجتماعی , روانشناسی
حجم فایل : 98.7 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 80 صفحه
تعداد بازدید : 272 مرتبه


قیمت: 4,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 2

فروشنده ی فایل

maghale33
سایر فایل ها
توضیحات :

عنوان : مقاله ارتباط چادر مشکی و حجاب

این فایل با فرمت word و آماده پرینت می باشد

فهرست
مقدمه:
فصل اول
تاريخچه استفاده از چادر مشكي و به طور كلي حجاب از آغاز تاكنون
1-1- ارتباط چادر مشكي و حجاب
1-2- تاريخچه حجاب در بين ملل و اقوم مختلف
1-3- از چادر دوره اشكاني تا چادر مشكي
1-4-پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران
1-4-1- نظام توليد خوشه اي
1-4-2- مصرف داخلي
1-4-3- كارخانجات داخلي
1-5-خصوصيات جلب كننده نظر مشتري
فصل دوم
ساختار ليف و ريسندگي نخ مصرفيدر پارچه چادر مشكي
2-1- پلي استر تنها ليف مصرفي
2-2- ساختار فيزيكي ليف پلي استر
2-3- نمره نخ
2-4- تاب نخ
2-4-1- تاب در متر نخ
2-4-1-1- تاب زنده و مشكلات آن
2-4-1-2- پا ملخي
2-4-1-3–جلوگيري از تشكيل پاملخي
2-4-1-4- علت استفاده از نخ با تاب زياد
2-4-2- جهت تاب
2-4-2-1 فرضيه رفتار نخهاي مجاور پر تاب با
جهات تاب متفاوت در پارچه
الف) راپورت تاب در پارچه فرست كلاس
1-افزايش مقاومت سايشي پارچه
فصل سوم
بافندگي پارچه چادر مشكي
3-1- راپورت بافت درپارچه هاي چادر مشكي
3-1-1- بافت كرپ
3-1-1-1 )ساخت بافت کرپ از طریق دستکاری
بافت های اصلی و یا مشتقات آن:
3-1-1-2 ) ساخت بافت کرپ از طریق ترکیب دو
بافت با هم :
3-1-1-4 ) ساخت کرپ از طریق چرخش و یا رسم
منفی یک الگو (وتیفا ):
3-1-2 ) راپورت های استفاده شده جهت بافت
پارچه فرست کلاس و الزهراء
3-2 ) تجزیه فنی پارچه های فرست کلاس و
الزهراء:
سیستم تشکیل دهنه :
3-3 ) ماشین بافندگی مناسب :
3-3-1 ) انواع روشهای تولید لبه پارچه :
3-3-2 ) مکانیزم تعویض ماسوره و جعبه ماکو
1-مکانیزم چند جعبه ماکو دو طرفه :
فصل چهارم
رنگرزی و تکمیل پارچه چادر مشکی
4-1 ) رنگرزی الیاف پلی استر ( polyester Dyeing) :
رنگرزی به کمک کاریز
رنگرزی دردمای بالا ( اچ –تی )
رنگرزی مداوم با رنگینه های دیسپرس
تاثیر درجه حرارت ست ( Setting Temperature ) در جذب
رنگهای دیسپرس الیاف پلی استر
دو نوع از رنگهای AZO :
انواع جا بجایی مولکولهای رنگینه :
دستور العمل های رنگرزی پارچه خام چادری
شرکت ایران مرینوس :
فصل پنجم
نتيجه گيري
5-1) گام اول:
5-2)تكنيكهاي بافندگي :
5-3) نقاط ضعف :
فصل ششم
پيوستها
آزمایشات انجام شده
6-1 ) آزمایش تعیین ضخامت پارچه :
6-2 ) آزمایش تعیین میزان ساییدگی پارچه :
6-3 ) آزمایش تعیین نفوذ پذیری هوا
 
مقدمه:
الحمد لله رب الرض و السماء و صلوات الله و سلامه علي محمد و آل محمد و عجل الله تعالي في فرجهم.
هدف اوليه اين پايان نامه ارتقاء كيفيت پارچه چادر مشكي داخلي بود. اما با تحقيقات انجام شده در اين زمينه به اين نتيجه رسيديم كه اين عمل به سادگي امكان پذير نيست و در توليد اين پارچه تكنيكهاي زيادي به كار مي رود كه از طرفي امتحان خود را به خوبي پس داده اند و از طرفي از نظر مباني نظري اطلاعات زيادي در اين مورد در دسترس نيست.
به همين جهت تصميم بر آن شد كه ضمن انجام آزمايشات تعيين شده يك پايه گذاري اوليه جهت شروع تحقيقات بيشتر پيرامون اين تكنيكها انجام گيرد.لازم به ذكر است كه توجه به مباني نظري اين تكنيكها ميتواند در آينده موجب تحولاتي در صنعت نساجي گردد.
در اين پايان نامه به طور مختصر به بيان اين تكنيكها و طرح سوالاتي مي پردازيم كه موجب گشايش گرههاي علمي پيرامون توليد پارچه چادر مشكي مي شود ان شاءالله.
 
فصل اول
 
تاريخچه استفاده از چادر مشكي و به طور كلي حجاب از آغاز تاكنون
 
1-2- تاريخچه حجاب در بين ملل و اقوم مختلف
با توجه به مدارك تاريخي قدر مسلم اين است كه قبل از اسلام حجاب در ميان بعضي ملل وجود داشته است. در ايران باستان و در ميان قوم يهود و احتمالاً در هند حجاب وجود داشته است و از آنچه در قانون اسلام آمده سخت تر بوده است. اما در عصر جاهليت عرب وجود نداشته و به وسيله ي اسلام در عرب پيدا شده است.
ويل دورانت در صفحه 30 جلد 12 كتاب «تاريخ تمدن» ترجمه فارسي، راجع به قوم يهود و قانون تلمود مي نويسد:
«اگر زني به نقض قانون يهود مي پرداخت چنانكه مثلاً بي آنكه چيزي بر سر داشت به ميان مردم مي رفت و يا در شارع عام نخ مي رشت يا با هر سنخي از مردان درد و دل مي كرد يا صدايش آن قدر بلند بود كه چون در خانه اش تكلم مي كرد همسايگان مي توانستند سخنان او را بشنوند در آن صورت مرد حق داشت بدون پرداخت مهريه او را طلاق دهد»
در جمله ي «بي آنكه چيزي بر سرداشت» همان پوشش پارچه اي مانند روسري و چادر مي تواند اشاره شده است .
همچنين وي در جلد اول همان كتاب و در صفحه 552 راجع به ايران باستان پس از داريوش مي گويد:
«زنان طبقات بالاي اجتماع جرأت آن را نداشتند كه جز در تخت روان روپوش دار از خانه بيرون بيايند و ...»
وي همچنين درباره تاريخچه حجاب در اسلام در جلد 11 «تاريخ تمدن» صفحه 111 مي گويد:
«حجاب و خواجه داري در ايام وليد دوم (127-126 هجري قمري) معمول شد.»
او طوري سخن مي گويد كه گويي در زمان پيامبر گرامي اسلام (ص) كوچكترين دستور يا آيه اي درباره ستر و پوشش زنان مسلمان صادر نشده است و زنان قرن اول با بي حجابي كامل رفت و آمد مي كرده اند.
در سنن ابوداود جلد 2 صفحه 382 از ام سلمه كه يكي از همسران پيامبر گرامي اسلام (ص) است نقل مي كند كه ام سلمه مي گويد:
«پس از آنكه آيه سوره احزاب «يُدنيهنَ عَلَيهنَّ مِن جَلابيهنَّ» نازل شد، زنان انصار چنين كردند.»
آيات 27 تا 31 سوره نور بيانگر وجوب رعايت ستر و حجاب براي زنان مسلمان است. پس مشخص مي شود كه حجاب اسلامي از همان صدر اسلام وجود داشته است. ضمن اينكه تاريخ اسلام اين ادعا را رد كرده است و احاديثي نيز از ائمه اطهار (ع) در مورد جزئيات و حدود رعايت حجاب اسلامي نقل شده است كه مي توان دراين مورد به كتب «وسائل الشيعه ، جلد 3» و نيز «كافي، جلد 5» رجوع نمود كه از كتب معتبر شيعه مي باشند.
آنچه كه از بررسي اسناد تاريخي حاصل مي شود اين است كه حجاب اسلامي از نظر فلسفه وجودي، معقول ترين و منطقيترين علل را دارد و از نظر حدود نيز ضمن كامل بودن آنها از حجابهاي مانند آنچه در مورد برخي از زنان ايراني گفته مي شود سهل تر است.
1-3- از چادر دوره اشكاني تا چادر مشكي
پوشش چادر ايراني در دوره اشكانيان نيز براي زن ايراني ذكر شده است كه در زير تصوير زن ايراني با حجاب دوره اشكانيان ديده مي شود.
طبق تحقيقات انجام شده چادر مشكي به همراه چادر سفيد، روبنده و چاقور كه نوعي شلوار جوراب دار بوده است در دوره زنديه مورد استفاده بوده است و از آن زمان تاكنون چادر مشكي مورد مصرف بوده است و به عنوان پوشش زنان شيعه ايراني شناخته شداست. در زير تصويري از زن ايراني دوره زنديه   با پوشش چادر سفيد و چادر مشكي ديده مي شود:
 
1-4-پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران
پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران به جهت تأمين نياز داخلي ورفع وابستگي در اين زمينه تلاشهايي صورت گرفت كه متأسفانه تاكنون شاهد رشد چشمگيري در اين زمينه نبوده ايم. از جمله علل عمده اين عقب ماندگي را مي توان سرمايه گذاري ضعيف در بخش تحقيقات نبود ستاد يا مركز پيگير در اين زمينه و همچنين مشكل بزرگ وجود مافياي سودجو در جريان واردات پارچه چادر مشكي مي توان د باشد.

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.