ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    8 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    8 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    643
تعداد کل بازدید ها :
    24890151
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,243 كاربر
مقاله بررسی و مطالعه حوزه عموم ارتباطات و مدیریت آشنا و تطبیق آن با رادیو
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,علوم تربیتی اجتماعی , روانشناسی
حجم فایل : 33.61 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 39 صفحه
تعداد بازدید : 171 مرتبه


قیمت: 2,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 1

فروشنده ی فایل

maghale33
سایر فایل ها
توضیحات :

عنوان : مقاله بررسی و مطالعه حوزه عموم ارتباطات و مدیریت آشنا و تطبیق آن با رادیو

این فایل با فرمت word و آماده پرینت می باشد

فهرست
فصل اول
دلايل شنوندگان برنامه هاي راديوهاي داخلي براي بهتر بودن آن
دلايل شنوندگان برنامه هاي راديوهايخارجي براي بهتر بودن آن
شرح واژه ها و مفاهيم و اصطلاحات به كار
رفته در تحقيق:
ارتباطات جمعي
رسانه هاي جمعي
استراتژي (راهبرد)
مديريت ارتباطات
ماموريت (رسالت)
معاونت صداي جمهوري اسلامي
نظام برنامه استراتژيك
گروه
مخاطبان
رسانه
عوامل داخلي موثر بر معاونت صدا
عوامل خارجي (محيط بيروني) معاونت صدا
جمع بندي:
فصل دوم
مباني نظري و مروري بر ادبيات تحقيق
 
مقدمه:
تئوريهاي ارتباط جمعي:
تعاريف ارتباط:
وسايل ارتباط جمعي (رسانه هاي جمعي):
- مفهوم انبوه خلق:
- مفهوم عام يا همگان:
- مفهوم توده:
- مفهوم گروه:
تئوريهاي علوم مديريت استراتژيك
- تعريف مديريت:
- مديريت استراتژيك:
الگوي جامع مديريت استراتژيك
برنامه ريزي استراتژيكي:
ويژگي تصميمات استراتژيك:
انواع استراتژيها:
استراتژي در سازمانهاي متفاوت:
جمع بندي: 
 
فصل اول
دلايل شنوندگان برنامه هاي راديوهاي داخلي براي بهتر بودن آن
 
از آن دسته شنوندگاني كه برنامه هاي راديوهاي داخلي را بهتر دانسته اند، دلايل آن پرسيده شد: نتايج حاكي از آن است كه مهمترين دليل شنوندگان براي بهتر بودن برنامه‌هاي راديوهاي داخلي «هماهنگ بودن با فرهنگ ما» (38درصد) است. «صداقت داشتن برنامه هاي راديوهاي داخلي» (9درصد) و «اطلاعات بيشتري درباره كشور دادن» و «آموزنده بودن» (هر كدام 7 درصد) از جمله دلايل شنوندگان براي بهتر بودن برنامه هاي راديوهاي داخلي است. ساير دلايل در جدول شماره 17 آمده است.
شرح واژه ها و مفاهيم و اصطلاحات به كار رفته در تحقيق:
در اين پايان نامه اصطلاحات و مفاهيم و تعبيرها به صورت زير تعريف مي شوند:
2- رسانه هاي جمعي:
مطابق تعريف دكتر ساروخاني در كتاب وسايل ارتباط جمعي عبارتست از: آن دسته از وسايلي كه در تمدنهاي جديد بوجود آمده و مورد استفاده اند و ويژگيهاي اصلي آنها قدرت و شعاع عمل گسترده است. مطبوعات، راديو، تلويزيون و سينما، از اين رسانه ها به شمار مي آيند.
3- استراتژي (راهبرد):
استراتژي يا راهبرد واژه هايي است كه از كلمه استراتژ گوس مشتق شده كه برگرفته از نام يك ژنرال فرماندهي نظامي است بعدها اين واژه در معناي رسم نقشه جنگ و هنر فرماندهي آن به كار رفت امروزه با رشد پيچيدگي هاي روابط بين جوامع بشري، استراتژي ابعاد ديگري از بعد سياست، اقتصاد تكنولوژي و غيره را به خود گرفته است. لذا با بررسي سير تحول اين واژه مي توان دريافت كه استراتژي در ابتدا به معني ژنرال نظامي و سپس به هنر فرماندهي جنگ بوده و با گذشت زمان در معاني مهارتهاي رفتاري، روانشناسانه و مديريتي به كار رفت. به مرور تعريف ارائه شده مي توان به يك صورت كلمه و هدف واحد دست يافت.
به عبارت ديگر استراتژي عبارت است از: از الگوي تصميمات در يك شركت كه اهداف كوتاه مدت و بلند مدت (شخصي مي سازد و سياستهاي اصلي و طرح هاي تحقيق اهداف را تهيه مي كنند و حدود مرز تجارتي موسسه، نوع فعاليتهاي اقتصادي آن و سازماندهي انساني را كه براي سياستمداران، مشتريان، مخاطبان و اتحاديه ها پديده آمده است را تعريف مي كند.
4- مديريت ارتباطات:
عبارت است از كنترل، هماهنگي و برنامه ريزي به ارتباطات فردي، گروهي و جمعي بطوريكه بتوان ارتباطات را بهبود بخشيد و از آن بعنوان وسيله براي رسيدن به هدف استفاده كرد. مديريت ارتباطات بخصوص در رسانه هاي جمعي بسيار اهميت پيدا مي كند و راديو بعنوان يكي از اين وسايل ارتباط جمعي نيز به نوبه خود با بهره‌گيري از مديريت ارتباطات قوي و منسجم مي تواند موفق تر عمل نمايد.
5- ماموريت (رسالت):
دليل اصلي وجود سازمان و فلسفه اساسي فعاليت آن (مانند طرح اصلي كار، كيفيت فضاي موسسه و نقش آن در جامعه) تحت عنوان رسالت بيان مي شود. رسالت يا ماموريت حلقه اتصالي است بين وظايف اجتماعي و اهداف مشخص تر سازمان كه موجب مشروعيت آن مي گردد. رسالت ها بايد آن قدر روشن و مشخص باشند كه راهنماي عمليات سازمان قرار گيرد. از بياني رسالت در ارزيابي تصميمات استراتژيك استفاده مي شود.
6- معاونت صداي جمهوري اسلامي:
معاونت صداي جمهوري اسلامي ايران يا راديوي جمهوري اسلامي ايران شامل مجموعه‌ايي متشكل از بخشهاي اداري و مالي- پشتيباني و توليد مي باشد كه مجموعاً در ساخت برنامه هاي راديو (آموزشي- تفريحي- تبليغي) فعاليت مي نمايند.
7- نظام برنامه استراتژيك:
برنامه ريزي استراتژيك غالباً به عنوان نظامي تلقي مي شود كه در آن ميدان سازمانها در سطوح مختلف اقدام به تصميم گيري و اجرا و كنترل آن مي نمايند بعنوان مثال لورنج معتقد است كه هر نظام برنامه ريزي استراتژيك بايد به چهار پرسش اساسي زير پاسخ دهد:
به كجا مي رويم؟ (فلسفه وجودي)
چگونه مي‌خواهيم به مقصد برسيم؟ (استراتژي‌ها)
امكانات براي اقدام چيست؟ (بودجه)
چگونه آگاه مي شويم در مسير حركت مي كنيم؟ (كنترل)
8- گروه:
در كتاب مديريت ارتباطات تاليف «ري ام. بركو» و همكاران تعريف گروه اينچنين آمده است: «مجموعه ايي از افرادي كه با يكديگر ارتباط برقرار مي كنند تا كارهاي مشتركي انجام دهند و به هدف مهمي دست يابند» تحقيقات نشان مي دهد كه ميزان مشاركت و اتفاق نظر اعضاي گروه به شكلي قابل توجه به اندازه گروه بستگي دارد.
9- مخاطبان:
كليه كساني كه به راديو دسترسي دارند و به نحوي شنونده راديو هستند اعم از اينكه به صورت پيماگر برنامه هاي راديو را دنبال نمايند و يا بصورت موردي و كوتاه مدت با هر سن و سال و شغل و تحصيلاتي.
10- رسانه:
برابر تعريف «رسانه» در علوم ارتباطات به وسايل ارتباط جمعي كه از طريق آن مي‌توان به حمايت كثيري و يا توده ايي از مردم به طور يكسان دسترسي پيدا كرد اطلاق مي گردد. اين وسايل ارتباط جمعي عبارتند از: روزنامه، راديو، تلويزيون، سينما، ماهواره و… .
11- عوامل داخلي موثر بر معاونت صدا:
عبارت است از هر عنصر درون سازماني موجود در معاونت صدا (اعم از صفي و يا ستادي) كه باعث ايجاد ضعف يا قوت در اين معاونت مي گردد. عوامل داخلي (محيط داخلي) شامل كليه بخشهاي توليد، پشتيباني، نظارت، پخش و… در راديو مي‌گردد. كه با محيط خارج ارتباط كمتري دارد و حتي معاونت هاي ديگر سازمان نظير معاونت سيما (تلويزيون) نيز جزو محيط بيروني محسوب مي شوند.

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.