ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    7 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    7 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    1146
تعداد کل بازدید ها :
    24904729
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
مقاله مطالعات جمعیتی یزد
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,علوم انسانی
حجم فایل : 25.28 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 32 صفحه
تعداد بازدید : 162 مرتبه


قیمت: 1,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : -7

فروشنده ی فایل

maghale33
سایر فایل ها
توضیحات :

عنوان : مقاله مطالعات جمعیتی یزد

این فایل با فرمت word و آماده پرینت می باشد

فهرست مطالب:
 
مقدمه
 
مطالعات جمعيتي
 
وضعيت اقتصادي يزد
 
آمار و جمعيت شاغلان به تحصيل در استان يزد
 
نتيجة بحث:
 
وضعيت گذشته مراكز فرهنگي تربيتي:
 
وضعيت فعلي مراكز فرهنگي تربيتي يزد
 
بررسی مجموعه و مسائل مربوط به آن
 
نحوه گذراندن اوقات فراغت
 
کارکردهای فراغت
 
اوقات فراغت و انواع آن
 
نتیجه بحث
 
انواع مراکز فرهنگی تربیتی
 
مراکز تفریحی
 
مراکز صرفاً فرهنگی
 
مجموعه فرهنگي مذهبي
 
مطالعه مراكز فرهنگي – مذهبي مي باشند
 
بخش تجاري و خدماتي
 
كانونهاي فرهنگي تربيتي در ايران
 
مراكز فرهنگي ترتبيتي شهر يزد
 
 
مقدمه
مطالعات جمعيتي 
مطالب اين مبحث بدين لحاظ داراي اهميت است كه در پي آن مطالب مربوط به رشد جمعيت- اقتصاد شهر و نهايتاً تعداد جمعيت دانش آموزي شهر يزد بعنوان بخشي از كل جمعيت مطرح خواهد شد.
براساس آمار و ارقام منتشره از طرف سازمان برنامه و بودجه استان يزد از سال 1355 تا سال 1362 جمعيت يزد داراي رشد سريع بوده است كه عواملي از قبيل توالد و مهاجرت در آن نقش مستقيم دارد.
براي مثال،تعداد متولدين سال 1361 شهرستان يزد برابر 10432 نفر بوده است كه اگر تنها متولدين همين سال را در نظر بگيريم،اين گروه با اندكي كاهش در حال حاضر (سال 1376) بعنوان يك بخش كوچك از نسل جوان و نوجوان جامعه شهري مطرح مي باشند.جداول آماري كه در صفحات بعد ارائه شده برآورد ووضعيت گروهاي سني را تا سال 1375 در شهر يزد را مشخص نمود.
آمار ارائه شده نشان مي دهد كه شهر يزد بر خلاف برخي از شهرستانهاي تابعه آن،داراي رشد جمعيتي مثبت بوده و اين بيانگر آن است كه در دهة 70 به بعد اين شهر داراي جامعه اي جوان خواهد بود.
آمار جداول فوق نشان داده است كه ميانگين رشد  جمعيت شهري استان يزد برابر با 7/2درصد مي باشد .ميانگين رشد جمعيتي كه در طرح جامع براي يزد پيش بيني شده بود برابر 7/5 درصد بوده است.
براساس آخرين آمار اعلام شده جمعيت شهر نشين تنها در شهر يزد و در سال 1375 برابر 322572 نفر بوده است و اين تعداد افراد كه در سطح شهر يزد زندگي مي كنند،شامل افراد بومي و غير بومي با مليت ايراني مي باشند اگر ارقام افراد شهرنشين در سال  1375 را 
با سال 1370 مقايسه كنيم(تعداد جمعيت شهر نشين در سال 1370 برابر 275298 بوده است)ملاحظه مي شود كه طي اين 5 سال 47274 نفر به تعداد جمعيت شهر نشين شهر يزد افزوده گرديده است.
وضعيت اقتصادي يزد 
 توجه به برنامه هاي پيش بيني شده از سوي دولت جمهوري اسلامي ايران،استان يزد بعنوان يكي از قطبهاي اقتصادي كشور در نظر گرفته شده است و بر روي بخش صنعت در اين منطقه تا حدود زيادي برنامه ريزي گرديده است .با نگاهي گذرا به گذشته نه چندان دور يزد، از دهه پنجاه و قبل از آن اين استان عليرغم داشتن پتانسيل مناسب، يكي از استانهاي تقريباً محروم  كشور به حساب مي آمده و مردم اين خطه جهت تأمين معاش به كارگاههاي كوچك خانگي يا محله اي روي مي آورده و برخي به حرفه كشاورزي و تعداد اندكي نيز به كسب تجارت پرداخته اند كه دسته دوم (كشاورزان) تعداد آن ها به مراتب از گروه اول و سوم بيشتر بوده است.
به غير از گروه كشاورزان كه در روستاها و حومه شهر و حتي در برخي محله ها ساكن بودند اكثر مردم به مشاغلي از قبيل شّعْر بافي (پارچه بافي)،ترمه بافي،قالي بافي،و برخي از مشاغل مي پرداخته اند.
در دهة 50 و نيز پس از پيروزي انقلاب اسلامي در برنامه هاي اقتصادي دولت تصميم بر اين گرفته شد كه يزد بعنوان قطب صنعتي كشور مطرح و بدليل كمي آب و كمبود نزولات آسماني و نيز به لحاظ به صرفه نبودن،بخش كشاورزي به حداقل برسد.
از ديگر عوملي كه در شكل گيري اقتصاد يزد نقش مؤثري را ايفا نموده است،معدني مي باشد كه در نقاط مختلف استان پراكنده هستند.

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.