ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    10 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    10 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    518
تعداد کل بازدید ها :
    24899553
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
مقاله تعیین مشخصات خاک
screenshot
دسته بندي : زمین شناسی
حجم فایل : 211.32 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 28 صفحه
تعداد بازدید : 267 مرتبه


دانلود رایگان است
برای دریافت فایل بروی دانلود کلیک کنید
امتیاز : 12

فروشنده ی فایل

maghale33
سایر فایل ها
توضیحات :

عنوان : مقاله تعیین مشخصات خاک ( ژئوتکنیک )

این فایل با فرمت word و آماده پرینت می باشد

 
فهرست:
محاسبات
تعيين مشخصات خاك (ژئوتكنيك) 
رشته مكانيك خاك و مهندسي پي
مقدمه
آزمايشهاي آزمايشگاهي و تهية گزارش
استفاده از دستگاه ها و وسايل آزمايشگاهي
ثبت اطلاعات
تهية‌گزارش
نكاتي دربارة منحنيها و جداول لازم در تهية گزارش
واحده
ا
روش استاندارد انجام آزمايش
تعيين درصد رطوبت
وسايل آزمايش
روش آزمايش
نكات كلي
توده ويژه (چگالي )
وسايل آزمايش
روش آزمايش
محاسبات
نکات کلي
توده ويژه
آزمايش دانه بندي – روش الک
وسايل آزمايش
روش آزمايش
محاسبات
رسم منحني
محاسبات ديگر
نکات کلي
دانه بندي خاک به روش الک
 
مقدمه 
 تمام اين مطالب ما را به تعريف آزمايشهايي براي تعيين خواص مكانيكي و مقاومتي خاك و نيز احياناً ويژگيهاي فيزيكي آن رهنمون مي سازد كشورهاي مختلف سعي كرده اند آزمايشهاي لازم را بصورتي ثابت تعريف كنند تا قابل استفاده در محلهاي مختلف باشد و بتوان از نتايج آن براي مقايسه و نيز انجام كارهاي پژوهشي سود و نيز از خطاهاي دستگاهي و ... احتراز جست . اكنون تقريباً اين آزمايشها به صورت ثابتي تعيين شده اند ، اگر چه ، پيشرفت تكنيك حساسيت ، دقت و يا سرعت آنها افزايش يافته است ولي تغييرات زيادي پيدا نكرده اند . البته ممكن است براي موارد خاصي ، آزمايشهاي خاصي نيز ابداع شود . به هر حال در اين كتاب با توجه به نيازهاي پروژه هاي عمراني درگير با خاك بهتعيين ويژگيهاي مقاومتي خاك ، آزمايشهايي ذكر شده است . اين آزمايشها عمدتاً آزمايشگاهي و بنابراين كوچك مقياس بوده و برروي نمونه هاي كوچكي از خاك انجام شده و مشخصات لازم را تعيين مي كنند . در كنار اين آزمايشها ، آزمايشهاي صحرايي نيز وجود دارند كه در پروژه هاي مهم و حساس وجود آنها ناگزير و به طور كلي نتايج اطمينان بخش تري را به ما خواهند داد .
هر چند هزينه انجام آنها قابل مقايسه با نمونه ها‌ي آزمايشگاهي نيست .
در اين كتاب دانشجو با اين آزمايشها آشنا خواهد شد و با تمرين و انجام آنها به توانايي نسبتاً خوبي در انجام آزمايش و تحليل نتايج آن دست خواهد يافت . البته دانشجو بايد چگونگي استفاده از اين نتايج را در امر طراحي نيز بياموزد . كتب نظري مكانيك خاك و مهندسي «‌پي » تا حدود زيادي وي را در اين امر ياري خواهند كرد .
 اساس اين كتاب بر محور كتابي است از Braja M.Das به نام 
Soil Mechanics Laboratory Manual
كه سه فصل (18.19.20) بر‌آن افزوده شده است . ضمناً با توجه به وجود نرم افزار كامپيوتري در كتاب فوق تصميم گرفته شد كه بهمراه اين كتاب در صورت تمايل نرم افزار مذكور نيز در اختيار علاقه مندان قرار گيرد .
اميد است اين تلاش مورد استفاده دانشجويان محترم و عزيز اين مرز و بوم الهي قرار گيرد و در ارتقاء دانش آنها موثر و مفيد افتد .
آزمايشهاي آزمايشگاهي و تهية گزارش 
آزمايشهايي كه در آزمايشگاه برروي خاك براي تعيين خواص فيزيكي آنها انجام مي شود ،بخش لازمي براي طراحي و اجراي پي سازه ها ، تعيين ويژگي و نيز بهبود اين خواص و كنترل مشخصات و ميزان تراكم خاك محسوب مي شوند . بايد به خاطر داشت كه خواص فيزيكي رسوبات طبيعي خاك در فاصله حتي چند صد متر يا فوت تغييرات عمده‌اي دارند . روابط تئوريك و تجربي اساسي و اصلي كه در مكانيك خاك استفاده مي شوند در كارهاي عملي نيز صرفاً وقتي استفاده مي شوند كه پارامترهاي فيزيكي مورد اشاره اي كه بايد در اين روابط به كار روند ، در آزمايشگاه به دست آمده باشند . لذا ، اطلاع و آموختن روش انجام اين آزمايشها برروي خاك در آزمايشگاه ، نقش مهمي در حرفة مهندسي ژئوتكنيك دارد .
استفاده از دستگاه ها و وسايل آزمايشگاهي 
از حيث قيمت ، قيمت اين دستگاه همواره متغير بوده است . براي آنكه نتايج خوبي داشته باشيم بايد اين دستگاه ها به خوبي نگهداري شوند . كاليبره كردن اجزاي آنها مانند ترازوها و حلقه هاي بارگذاري ، بايد بطور مداوم كنترل شود . لازم است تمام وسايل قبل و بعد از استفاده تميز باشند . اين امر در بهتر شدن نتايج نقش با اهميتي دارد .
 
 ثبت اطلاعات 
در هر آزمايش ، همواره عادت به ثبت اطلاعات در جدولي مناسب بلافاصله بعد از انجام آزمايش كاري لازم محسوب مي شود بعضي اوقات ، دانشجو روي كاغذ با دستخط ناخوانا اين اطلاعات را مي نويسد ، در حالي كه اين كاغذ ممكن است گم شود يا به دور افكنده شود اين كار ممكن است موجب آن شود كه آزمايش تكرار شود و يا حتي نتايج ناصحيحي به دست آيد .
 تهية‌گزارش 
 در كلاس درس بسياري از آزمايشهايي كه شرح داده مي شود بايد توسط گروه هاي كوچك(3.2 نفره ) انجام شود ولي هر گزارش بايد توسط يك يك دانشجويان تهيه شود . اين كار باعث بهبود مهارت دانشجو در نوشتن و تهيه يك گزارش فني است . هرگزارش بايد داراي اجزاي زير باشد :
1- جلد : شامل عنوان آزمايش ، نام و اطلاعات لازم كه بر اساس آنها آزمايش انجام شده است .
2-صفحه بعد از جلد : شامل فهرست عناوين زير:
الف – هدف از آزمايش 
ب- وسايل آزمايش 
ج- تصوير شماتيك وسايل آزمايش 
د- توضيح مختصري از وسايل اصلي مورد استفاده در آزمايش 
3- نتايج اين قسمت شامل :
الف – صفحه (‌صفحات ) اطلاعت و ارقام 
ب – نمونة‌محاسبات انجام شده 
ج- منحنيهاي مورد نياز 
4- بحث در مورد دقت آزمايش و منابع خطا 
 نكاتي دربارة منحنيها و جداول لازم در تهية گزارش 
منحنيها و جداول تا حد امكان بايد مشخص و تميز ارائه شوند واحدها همواره ذكر شوند .منحنيها تا حدي كه مي شود بزرگ رسم شوند و شماره گذاري گرديده و توضيح لازم در زير آنها داده شود . نمونه اي از يك منحني كه به شكل بدي رسم شده ومنحني اي كه خوب رسم شده است در شكل 1-1 آورده شده است در جايي كه نياز است از قوس و خط مستقيم نيز استفاده كرد 

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.