ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    15 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    15 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    40
تعداد کل بازدید ها :
    24899075
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
تحقیق در مورد یزد از دیدگاه جهانگردان و صاحب نظران
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,جغرافیا
حجم فایل : 22.73 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 29 صفحه
تعداد بازدید : 309 مرتبه


قیمت: 1,200 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : -5

فروشنده ی فایل

maghale33
سایر فایل ها
توضیحات :

عنوان : تحقیق در مورد یزد از دیدگاه جهانگردان و صاحب نظران

این فایل با فرمت word و آماده پرینت می باشد

 
فهرست:
 
يزد از ديدگاه جهانگردان و صاحب نظران :
 
وجه تسميه يزد:
 
ويژگيهاي فرهنگي شهر يزد:
 
 
يزد از ديدگاه جهانگردان و صاحب نظران :
1- پروفسور كازولا: « يزد از نظر بناهاي خشني و گلي در دنيا بي نظير است»
2- سفرنامه فردريچاردز : « احساسات مذهبي در شهر يزد، خيلي جدي تر از اغلب شهرهاي ايران است»
3- سفرنامه پولاك – ياكوب ادوارد پولاك: « ايرانيان با مهارت هر چه تمامتر، شيريني تهيه مي كنند و قنادهاي ايراني در رشته خود از هنرمندان طراز اول جهان به شمار مي روند. بهترين نوع شيريني در اصفهان و يزد تهيه مي شود.
4- حدائق السياحه- زين العابدين شيرواني : « يزد شهري است مشهور و درالسنه و افوا مذكور...بارندگي در آن ديار كم مي شود و مسكن اهال تجارت و ارباب دولت است و كوچه و بازارش پاكيزه است ... فواكه سردبيرش فراوان و اكثر آن ممتاز... و مردمش عموماً شيعه اماميه اند »
5- سفرنامه ماركوپولو : « يزد شهر بزرگي است كه از لحاظ تجارت و رفت و آمد نقطه مهمي به شمار مي رود يك نوع پاچه ابريشمي و طلايي در آنجا بافته مي شود كه موسوم است به ( پارچه يزدي) و به همه جاي دنيا صادر مي شود»
6- سفرنامه اورسال : « در حال حاضر قسمت اعظم زردشتيان در شهر يزد- كه آنجا را موطن اصلي خود ميدانند- سكونت دارند حرفه اغلب آنان كشاورزي يا تجارت است»
 
وجه تسميه يزد:
واژه يزد: نامي است باستاني كه ريشه در ( يشت yast) يا ( يزت yast) و ( يسن yasn) دارد، با مفاهيمي چون ستايش، نيايش، پرستش، ايزد، و ...
يكي از فصول پنجگانه اوستا هم به يكي از اين نامها يعني يشت خوانده شده است. اما اينكه كداميك از عوامل انساني، محيطي و جغرافيايي بيشتر در نامگذاري آباديها و شهرها تأثير داشته، به نظرمي رسد عامل انساني و قومي نخستين و بيشترين تأثير را بر جاي نهاده است. شواهد تاريخي نشان مي دهد، قومي كه در يك سرزمين خالي از سكنه ساكن مي شده ، نام قوم خود يارتيس خود يا نام محل سكونت پيشين را بر آن نهاده است، نژاد آريا از همين نمونه است. فلرافتي كه در انتخاب اين نامها با مفاهيم متعالي وجود دارد- بويژه در مورد اماكن- از نخستين جاذبه هاي فرهنگي است كه زندگي يك ملت به آن قوام مي يابد و چنين است يزد و آباديهاي آن استان عبدالحسين آيتي در « آتشكده يزدان» روايتي را باز گفته است كه گويا شهر باستاني يزد را ادساتيس مي ناميد اند. كثه هم نام ديگري است كه به اين ناحيه داده شده بود. نوشته اند كه در زمان اسكندر يزد را كثر مي ناميدند و آن اولين عمارت و آبادي يزد بود و به زندان ذوالقرنين شهرت داشت. اما يزد آخرين نامي است كه به ما رسيده و در دوره ساساني بوده كه به آن يزدان مي گفتند كه اين خود ريشه ديني دارد. و در پاره اي از متون قديمي يزد را دارالعباده گفته اند. احمد كاتب مورخ يزد در قرن نهم نوشته است، درسال 504 هجري ملكشاه سلجوقي حكومت يزد را به علاء الدوله كالنجار واگذار كرد و آنرا دارالعباده ناميد.
بررسي تاريخي و سياسي يزد: 1 يزد در دروه هاي پيش از اسلام: يزد از سرزمينهاي باستاني ايران است.هر چند كه در بيان تاريخ نمي شود به اين روايتهاي افسانه وار تكيه كرد، اما مجموعه اسناد پراكنده مجود در يزد نيز به سهم خود ميراث شايان توجهي از فرهنگ و تمدن كهن و ريشه دار را در اين سرزمين معرفي مي كند، براي مثال دست افزارهاي سنگي يافته شده در دره هاي شيركوه، نگاره هاي روي تته سنگ كوه « ارنان» و قطعات سفال نقش دار يافت شده در نارين قلعه ميبر- كه اهل تحقيق آن را متعلق به دوره ايلامي مي دانند- و نيز غارهاي متعد استان و مساكن باستاني و آثار معماري و شهر سازي باستاني و يادگارهاي آيين هاي كهن ايراني كه در گوشه و كنار اين استان پراكنده است

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.