ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    15 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    15 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    64
تعداد کل بازدید ها :
    24898147
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
مقاله از دلاکروا تا نئوامپرسیونیسم
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,هنر
حجم فایل : 752.38 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 68 صفحه
تعداد بازدید : 202 مرتبه


دانلود رایگان است
برای دریافت فایل بروی دانلود کلیک کنید
امتیاز : -3

فروشنده ی فایل

maghale33
سایر فایل ها
توضیحات :

عنوان : مقاله از دلاکروا تا نئوامپرسیونیسم

این فایل با فرمت word و آماده پرینت می باشد

 
فهرست مطالب
 
پيشگفتار 
مقدمه 1
فصل اول : كلاسيك و رمانتيك 
هنر اوزن و لاكروا  3
هنر كلاسيك و دموكراسي 5 رمانتيك  8
نئوكلاسيك  10
رمانتيك در برابر كلاسيك  13
مقايسه كلاسيك و رمانتيك 14
فصل دوم : رئاليست و ناتوراليست
گوستا و كوربه  21
ژان فرانسوا ميله 23
انور دميه 25
نانوتوراليست 28
 
فصل سوم : امپرسيونيسم و تئوامپرسيونسيم 
امپرسيونسيم 36
امپرسيونسيم در سينما و عكاسي 42
پيدايش نئوامپرسيونيسم 43
نئوامپرسيونسيم 47
فعاليت هاي وان گوگ  53
نظريه سينياك 54
نتيجه گيري  58
فهرست منابع  60
شرح كار عملي
تصاوير كار عملي 
 
 
پيشگفتار 
در اين پيشگفتار ابتدا ما خلاصه اي از زندگي نامه دلاكروا ، نقاش برجسته كه در 30 آوريل 1798 ميلادي به دنيا آمد، مي پردازيم و دلاكروا هنرش را از مادرش به ارث برد و با اينكه وي در دوره نوجواني پدر و مادر خود را از دست داد وي هيچگاه خود را در اين راه گم نكرد و به جنگ هاي آفريقا رفت و شاهكارهاي متعددي خلق كرد و آثار معروف او قتل عام كيوس ، فاجع سيو، آزادي و رهبر مردم از آن جمله است.
رمانتيك جنبشي است كه در اواخر دوره هيجدهم و اوايل سده نوزدهم فسخ و شكل گرفت، رمانتيسم بيشتر گرايش ذهني ارائه مي دهد تا مجموعه اي روش هاي سبك شناسنامه و بيشتر با بيان ايده اي مرتبط است و نوكلاسيك را بايد نهفتي بر پسندي هشيارانه دانست كه در سده هيجدهم واكنشي انزجار آميز عليه افرط گريها و هنر نماييهاي باروك دارد و كلاسيسم هنري است بر مبناي اصول و الگوهاي ريشه يافته از دوران باستان، و اين اصطلاح در برابر هنر رمانتيك است و ويژگي رمانتيك از رشد دادن به جنبه هاي اجتماعي بود. رئاليسم يكي از جنبش هاي هنري و ادبي سده نوزدهم است كه در فرانسه به وجود آمد و داده رئاليسم يعني طبيعت گرايي مي باشد. و از هنرمندان اين سبك مي توان از ژان فرانسواميله، انوره دميه گوستا و كوربه نام برد. و پس از رئاليسم به ناتوراليسم مي پردازيم كه ناتوراليسم يا طبيعت گرايي كه زمزمه هاي آن در نيمه دوم قرن نوزدهم به گوش مي رسد كه ناتوراليسم يعني طبيعت براي گونه كه به نظر مي آيد بازنمايي مي شود و طبيعت گرايي مفهومي متضاد با چكيده نگاري است. و واژه امپرسيونيسم كه در بهار 1874 گروهي از هنرمندان فرانسوي به نام هنرمندان گمنام كه آثارشان را به نمايش گذاشته بودند و سبك امپرسيونيسم بيشتر يك نقاشي نبوده بلكه رويكرد نوين به هنر و زندگي بوده و آثار امپرسيونيست ها تغييرگذرا و ناپايدار در طبيعت بود و نخستين كسي كه همراه گروه در سال 1874 به سالن رسمي وفادار ماند مانه بود و نقاشي امپرسيونيسم در آغاز با گنگي و تمسخر مواجه شد و نقاشان اين سبك عبارتند از : يوگن بودين و استيتس لپين هلندي اين جنبش هستند و امپرسيونيسمها با داستان پردازي به شيوه معمول در سينما مخالف بود و هنر نئوامپرسيونيسم در ايتاليا پا گرفت و هنرمنداني نظير مگانتینی- پروياتي و موربلي به آنها پيوستند. نئوامپراسيونيسم نهضتي است كه سينياك و نقاشان ديگري آن را تشكيل داده اند و در اينجا به فعاليت هاي وان گوگ و نظريه هاي سينيا پرداخته ايم مانند تركيب رنگ مايه در چشم و تفكيك عناصر مختلف رنگي موضعي و رنگهاي روش و غيره كه در مطالب مي خوانيد مي باشد. 
 
 
مقدمه 
از ويژگي هاي عالم اين است كه پيوسته تغييرات و تحولاتي در آن رخ مي دهد و با تحقيقات و پژوهش هاي تازه كه از ديدگاههاي مختلف درباره زمينه هاي هنري انجام مي گيردد. اطلاعات بيشتر و مدارك بهتري بدست ميرسد. بدين جهت همواره ضروري است بر آنچه كه قبلاً گفته يا نوشته شده مروري تازه انجام گيرد و با اطلاعات جديدي تكميل گردد. تحقيق حاضر كه از نظر خوانندگان محترم مي گذارد، داراي همين ويژگي و خصوصيت است كه درباره مهمترين سبك ها و روش هاي نقاشي بحث مي كند كه در جهان هنر بوجود آمده و در حال تغيير و تحول گرديده همگي بر اين مطلب توافق دارند كه تغيير و تحول نقاشي خصوصيات اجتماعي ، سياسي، علمي و فرهنگي جامعه بوده، شكل و محتوي آثار، هماهنگ با آن ، موجبات پيدايش اين سبك ها گرديد و اين روش هاي هنري را تشكيل داده است. 
در اين تحقيق سعي بر اين شده كه مختصري در مورد زندگي نامه نقاش برجسته رمانتيسم و سبك هاي رمانتيك ، نوكلاسيك ، رئال و ناتوراليسم ، امپرسيونيسم و نئوامپرسيونيسم و آثاري چند از هنرمندان اين سبك ها را براي شما عزيزان و علاقمندان به هنر و نقاشي نمایش داده باشیم. 
برخي از مطالب اين كتاب بصورت مقاله و كتابچه و با استفاده از اينترنت و چند كتاب جامع گردآوري شده است. 
 
فصل اول  
كلاسيك و رمانتيك 
 
«فردريك اوژن دلاكروا» نقاش معروف فرانسوي (1863 م)
فردريك اوژن دلاكروا ، نقاش برجسته فرانسوي در 30 آوريل 1789 ميلادي در اطراف پاريس به دنيا آمد  استعدادهاي هنري خود را از مادرش به ارث برد. وقتي كه اوژن از دايي خود هديه اي شامل يك جعبه مداد رنگي گرفت، براي كشيدن نقاشي تحريك شد و وارد اين هنر گرديد. او هر چند در نوجواني پدر و مادرش را از دست داد و دچار تنگ دستي شد، اما از تلاش دست برنداشت و اولين نمايشگاه نقاشي خود را در سالن پاريس در معرض نمايش قرار داد. در اين هنگام مردم او را مسخره مي كردند، ولي منتقدين آثار دلاكروا را آثاري بديع به حساب اوردند. در مدت كوتاهي هنر، او شناخته شد و در مورد استقبال قرار گرفت. او از جواني به مرض مالارياي مزمن دچار بود و اين مرض در حلول عمر دلاكروا، او را رها نكرد ولي با اين وجود همچنان كار مي كرد و آثار متعددي خلق مي نمود. دلاكروا مدتي نيز براي الهام از مناظر طبيعي به قلب جنگ هاي آفريقا رفت و شاهكارهاي معروفي رسم كرده، وي عقيده داشت كه كار كردن منتهاي لذت و هيجان در زندگي اوست. او از سحرگاه تا ديرهنگام بدون توقف كار مي كرد و هنگامي كه از لذت كار و هيجانش فرو نشست با خواندن قطعه شعري، نفس تازه مي كرد. دلاكروا داراي آثار معروفي است  كه قتل عام كيوس، فاجع سيو ، آزادي و رهبر مردم از آن جمله است. آثار او اكنون در موزه هاي بزرگ دنيا در معرض تماشاي مردم است. فردريك اوژن دلاكروا سرانجام در سيزدهم اوت 1836 م در 38 سالگي در گذشت. منتقدين هنري، او را يكي از افتخارات ملي فرانسه مي دانند. 

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.