حجم فایل : 34.72 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : - صفحه
تعداد بازدید : 215 مرتبه
برای دریافت فایل بروی دانلود کلیک کنید
فروشنده ی فایل
عنوان : مقاله فرآیند و عملکرد سیستم ERP ایده آل
این فایل با فرمت word و آماده پرینت می باشد
فهرست مطالب
تولید
امور مالی
منابع انسانی
کنترل زنجیره عرضه کالا
پروژه ها
انبار اطلاعات
ERP روند تولید را بهبود می بخشد
اجرای یک سیستم ERP
فواید سیستم های ERP
مضرات سیستم های ERP
مرور و بازنگری
اجزای سازنده
سرویس های خدماتی
خدمات ERP
عوامل متمایز کننده
موفقیت حاصل شده در هر مرحله
موارد حمایت کننده BSCALERERM
منابع
کلمات کلیدی
سازمانهای مجازی
چکیده
مقدمه
مفهوم سازمان مجازی
ویژگی های سازمان مجازی
فناوری ارتباطات
دفترهای کنترل از راه دور
الگوهای گوناگون شکل گیری سازمان مجازی
شبکه
عملیات مجازی
ارزش
مجازی شدن تدریجی
اولین سازمان مجازی ایران
نتیجه گیری
لزوم مدیریت امنیت اطلاعات
چکیده
اهمیت رعایت امنیت اطلاعات
سیاست های امنیتی
يك سيستم ايده آل زماني يك پايگاه اطلاعاتي جداگانه محسوب مي شود كه مورد استفاده قرار گرفته و تمام اطلاعات مربوط به گزينه هاي مختلف نرم افزاري را دربر گيرد. اين قطعات نرم افزاري مي تواند شامل اين موارد باشد:
• توليد:
مجموعه عملكردهايي كه شامل اين موارد ميشود؛ مهندسي، ظرفيت، مديريت و كنترل جريان كار، كنترل كيفيت، صورت حساب مواد اوليه، جريان و فرآيند توليد و غيره
• امور مالي:
حساب هاي قابل پرداخت، حساب هاي دريافتي، دارايي هاي ثابت، دفتر حساب كنترل و مديريت پول نقد و غيره.
• منابع انساني:
سودها، آموزش، ليست حقوق، زمان حضور و غيره.
• كنترل زنجيره عرضه كالا:
ليست سياهه انبار، برنامه ريزي زنجيره عرضه كالا، برنامه ريزي زمان بندي شده تأمين كننده، جريان ادعاي خسارت، ثبت سفارش و غيره.
• پروژه ها:
هزينه اي، صورت حسابي، كنترل فعاليت، زمان و مخارج مصرفي و غيره.
• كنترل و مديريت رابطه مشتري:
فروش و بازاريابي، سرويس خدماتي، تشكيل كميسيون، تماس با مشتري، فراخواندن مركز حمايتي و غيره.
• انبار اطلاعات:
به طور معمول بخشي است كه مي تواند توسط سازمان ها و مشتريان و تأمين كنندگان و كارمندان به آن دسترسي پيدا شود.
ERP روند توليد را بهبود مي بخشد:
براي مثال، امور مالي يك شركت به جاي سيستم HR بر مبناي سيستم كامپيوتري مجزاست و آن را در زمينه به جريان انداختن برخي عملكردها، پيچيده و سخت گيرانه مي سازد.
هرگاه سيستم ERP در جايي وجود داشته باشد، به طور معمول تمام جنبه هاي يك سازمان مي توانند به طور هماهنگ به جاي هر سيستم جداگانه و منفردي كه نياز به سازگاري با يكديگر دارند، كار كنند. سازمان هاي بزرگ، قدرت توليد را افزايش دادند و انواع نرم افزاري كمتري را نتيجه كار خود قرار دادند.
اجراي يك سيستم ERP :
اجراي سيستم ERP كار ساده اي نمي باشد. در واقع مستلزم برنامه ريزي و مشاوره و رايزني بسياري است و در اكثر موارد 3 ماه تا 1 سال طول مي كشد. سيستم هاي ERP به طور فوق العاده اي از نظر ادراكي وسيع و گسترده مي باشند و براي بسياري از سازمان هاي بزرگ تر اين سيستم مي تواند بي نهايت پيچيده باشد. اجراي سيستم ERP در نهايت مستلزم تغييرات قابل توجهي در زمينه عملكردهاي پرسنل و عملكردهاي كاري خواهد بود. در حالي كه اين سيستم ممكن است براي پرسنل خانگي AT تا رييس و مدير پروژه معقول به نظر برسد، بسيار توصيه مي شود كه از مشاوران اجرايي ERP به واسطه اين حقيقت كه مشاوران به طور معمول مقرون به صرفه تر مي باشند و به ويژه در زمينه اجرايي اين نوع سيستم ها آموزش ديده اند، استفاده مي شود. يكي از مهمترين ويژگي هايي كه يك سازمان بايد در زمان اجراي سيستم ERP داشته باشد، مالكيت پروژه است. از آن جا كه تغييرات بسيار زيادي اتفاق مي افتد و تأثير گسترده آن بر روي تا حدودي هر فرد حاضر در سازمان رخ مي دهد، كسب اطمينان از اين كه هر فرد عضو هيأت رئيسه است و به ساخت پروژه و استفاده از موفقيت يك سيستم جديد ERP، مهم تلقي مي شود. به طور معمول سازمان ها از فروشندگان ERP استفاده مي كنند يا براي اجراي سيستم سفارشي ERP خود يا شركت ها مشورت مي كنند. سه نوع سرويس خدماتي حرفه اي وجود دارد كه در هنگام اجراي سيستم ERP فراهم آورده مي شوند، آنها سيستم هاي مشورتي، سفارشي و حمايتي مي باشند.
• سرويس هاي مشورتي:
به طور معمول سرويس هاي خدماتي مشاوره اي هستند كه مسئول مراحل اوليه اجراي ERP مي باشند، اين سيستم ها به سازمان كمك مي كنند تا با سيستم جديد خود، پيش بروند، با آموزش توليد محصول جريان كار همراه باشند و استفاده ERP را در سازمان خاص و غيره بهبود بخشند.
• سرويس هاي سفارشي:
سرويس هاي خدماتي سفارشي با گسترش استفاده از سيستم جديد ERP با تغيير استفاده از آن و با ايجاد رابطه هاي سفارشي و يا كاربرد كد و رمز بنيادي كار مي كنند.
• سرويس هاي حمايتي:
سرويس هاي حمايتي هم شامل حمايت و هم حفظ و پايدري سيستم هاي ERP مي شوند. براي مثال، عيب زدايي و رفع اشكال و ياري رساندن به موضوعات ERP.
فوايد سيستم هاي ERP:
فوايد بسيار زيادي در خصوص اجراي سيستم ERP وجود دارد؛ در اينجا تعداد كمي از آن ها ارائه مي شود:
• يك سيستم به طور كامل هماهنگ و منسجم
• توانايي كارآمد ساختن فرآيندها و جريان هاي كاري مختلف
• توانايي به سادگي سهيم شدن اطلاعات سراسر ادارات متعدد در يك سازمان
• بهبود كارآيي و راندمان و سطح توليد و بهره وري
• رديابي و پيش بيني بهتر
• هزينه هاي كمتر
• بهبود سرويس خدمات مشتري
مضرات سيستم هاي ERP:
در حالي كه فوايد اين سيستم به طور معمول نسبت به مضرات آن براي اكثر سازمان هاي اجرايي سيستم ERP در كفه سنگين تر ترازو قرار دارد، اما در اين جا بعضي از متداول ترين موانع تجربه شده را بيان مي داريم: به طور معمول بسياري از موانع مي تواند جلوگيري شود مشروط بر اين كه سرمايه كافي تخصيص داده شود و آموزش كافي داده شود، با اين همه، موفقيت آن به مهارت ها و تجربه نيروي كاري براي سازگاري سريع تر با سيستم جديد بستگي دارد.
• سفارش در بعضي موقعيت ها محدود مي شود.
• نياز به مهندسي دوباره جريان هاي تجاري و بازرگاني
• سيستم هاي ERP مي توانند براي نصب و راه اندازي، هزينه هاي بازدارنده داشته باشند.
• حمايت فني و تكنيكي آن مي تواند چيز سرهم بندي شده اي باشد.