ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    12 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    12 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    562
تعداد کل بازدید ها :
    24889415
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,243 كاربر
مقاله روشهای تست و ارزیابی وب سایت و برنامه های سازمانی
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,کامپیوتر
حجم فایل : 0.89 مگابايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 74 صفحه
تعداد بازدید : 167 مرتبه


قیمت: 2,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : -5

فروشنده ی فایل

maghale33
سایر فایل ها
توضیحات :

عنوان : مقاله روشهای تست و ارزیابی وب سایت و برنامه های سازمانی

این فایل با فرمت word و آماده پرینت می باشد

چکيده
تسهيلات تکنولوژيکي موانع موجود بر چاپ و نشر را تا حدودي برداشته است. امروزه اطلاعات فراواني به طور افسار گسيخته در محيط وب توليد و منتشر مي شود. طبق مطالعات انجام شده کاربران، جهت رفع نيازهاي اطلاعاتي خويش به محيط وب روي آورده اند و اغلب آنچه بازيابي مي شود معتبر دانسته و مورد استناد قرار مي دهند. در اين نوشته ضمن بيان ضرورت ارزيابي، گوشه اي از معيارهاي سنجش کيفيت اطلاعات بازيابي شده در محيط وب نمودار گرديد. بحث "ارزيابي سايت" (‪ ((Site Evaluation‬يکي از بحث‌هاي مطرح در دنياي اينترنت است که از اوايل دهه ۹۰‬ميلادي هر روز به اهميت آن افزوده مي‌شود. با گسترش هر چه بيشتر تجارت الکترونيکي در دنيا بالاتر بودن رتبه يک سايت براي افزايش موفقيت، هر روز اهميت بيشتري پيدا مي‌کند. مهم‌ترين پارامتر براي ارزيابي يک سايت تعداد بيننده آن است ، با توجه به اين نکته که ماهيت اينترنت پوشش يک سايت در سراسر جهان است، تعداد بيننده مهم‌ترين عامل برتر بودن يک سايت محسوب مي‌شود انتخاب سايت‌هاي برتر دنيا معمولا با استفاده از اين پارامتر انجام مي‌شود. در ارزيابي اين مبحث، مواردي مانند تعداد بيننده در هر روز ، تعداد صفحه‌ديده شده در هر روز و تعداد صفحه ديده شده به ازاي هر بيننده مطرح مي‌شود. معيار ديگري که براي ارزيابي سايت‌ها مطرح مي‌شود سرعت مي باشد، بيننده بايد در کمترين زمان ممکن به اطلاعات موجود در سايت دست پيدا کند. مهم‌ترين ابزار براي نمايش و بدست آوردن پارامترهاي ذکر شده استفاده از  نرم‌افزارهاي آماري مخصوص وب‌سايت است که تمامي پارامترها را به همراه اطلاعات کاملا جزئي و دقيق در اختيار قرار مي‌دهند. نرم‌افزار "ديپ ماتريکس"(‪ (DeepMatrix‬از نوع ابزار "‪ "Server Side‬ و دو نمونه ابزار Client شامل"‪ "Stats.ir‬و "‪ "netsup.com‬ از جمله نرم افزارهاي مناسب ارزيابي سايت مي باشند. 
يک کارشناس فناوري اطلاعات نيز معيارهاي ارزيابي يک وب سايت را مواردي مانند سرعت بالا آمدن و نحوه طراحي صفحات، نحوه استفاده از آمار سايت براي جذب بيننده بيشتر و روش‌هاي جلب بيننده به سايت مطرح مي کند.
 
عنوان
صفحه
چكيده
مقدمه 1
فصل اول: بيان فرصت و معيارهاي ارزيابي در صفحات وب
1-1 مهارت ارزيابي اطلاعات 3
1-2 مفهوم مهارت اطلاع يابي 3
1-3 مفهوم تفكر انتقادي 3
1-4 ضرورت ارزيابي اطلاعات در عصر اطلاعات 4
1-4-2 جهاني شدن و ارزش اطلاعات 4
1-4-3 رشد تكنولوژي و آلودگي اطلاعات 4
1-4-4 اطلاع گرايي و جامعه و جامعه اطلاعاتي 4
1-4-5 كاربردنهايي و مهارت هاي اطلاع يابي 4
1-5 ضرورت ارزيابي صفحات وب 5
1-6 ضرورت ارزيابي صفحات وب 6
1-7 معيارهاي ارزيابي صفحات وب 7
1-8 هدف را مشخص كنيد 7
1-9 تعيين ميزان پويش 8
1-10 ارزيابي شهرت و اعتبار 8
1-11 تعيين صحت 9
1-12 روزآمدي 9
1-13 قابليت دسترس پذيري 15
1-14 قيمت 11
فصل دوم: مقايسه متدهاي قابل دسترسي ارزيابي وب و معلومات
حاصل از كارآيي متدهاي ارزيابي
2-1 دلايل تضمين دسترسي وب سايت 14
2-2 منابعي كه به دسترسي سايت كمك مي كند 15
2-3 مبحث 15
فصل سوم: برنامه وب سايت
3-1 مديريت برنامه وب سايت 21
3-1-1 سنجش كارآيي 21
3-2 ارزيابي آنچه در وب مي بينيد 22
3-3 طراحي وب در دسترس چيست؟ 23
3-4 دسترسي براي وب 23
فصل چهارم «نحوه كار برنامه هاي كاربردي وب»
4-1 معماري برنامه كاربردي 26
4-2 حلقه درخواست- پاسخ 27
4-3 UPL  هاي عمل مؤلفه 29
4-4 پيام هاي حلقه درخواست- پاسخ 29
4-5 پردازش درخواست 31
4-6 ايجاد پاسخ 32
4-7 بك تراك كش 32
4-8 ايجاد پروژه ها 34
4-8-1 انتخاب يك قالب 34
4-8-2 ايجاد يك پروژه برنامه وب 35
4-8-3 فايل ها و گروه هاي پروژه 39
4-8-4 كلاس ها 39
4-9 مؤلفه هاي وب 40
4-10 منابع 41
4-10-1 منابع سرور وب 41
4-10-2 چارچوب ها 42
4-10-3 محصول ها 43
4-11 مقصدها 43
4-12 ساخت برنامه شما 44
4-13 نصب برنامه كاربردي شما 44
4-14 خلق مولفه هاي وب 44
4-15 فايل هاي جاوا 46
4-15-1 فايل هايHTML, WOD 47
4-15-2 حفظ و نگهداري وضعيت 49
4-16 افزودن متد به مؤلفه 52
4-17 افزودن منطق بر متد 54
4-18 چگونگي عملكرد حفظ وضعيت 54
4-19 استفاده از برنامه و شيء 55
4-20 مديريت كش و عمل بك تراك 58
4-21 كش تعريف مؤلفه 64
4-22 كش صفحهServer-side 64
4-23 ردكشServer-side 66
حرف آخر 70
منابع و مآخذ 71
 
فهرست اشكال و جداول
 
عنوان صفحه
شكل3-1 سيكل برنامه وب سايت 22
شكل4-1 انتشار پوياي وب 27
شكل4-2 حلقه درخواست - پاسخ 28
شكل4-3 ساختار يكURL عمل مؤلفه 29
شكل4-4 انتخاب يك قالبWebobject 36
شكل4-5 وارد كردن نام پروژه 36
شكل 4-6 افزودن پشتيباني سرويس وب 37
شكل4-7 انتخاب چارچوب 38
شكل4-8 گروه كلاس ها 40
شكل4-9 فايل هاي مؤلفه وب 46
شكل4-10 اضافه كردن كليد 51
شكل4-11 اتصالWostring 52
شكل4-12 افزودن يك اقلام 53
شكل4-13 رابطه بين برنامه هاي كاربردي وSession 56
شكل4-14 ساختار يكURL 62
شكل4-15بك تراك صفحهerror 68
جدول2-1 مقايسه يك روش ارزيابي و معيارهاي به كارگرفته شده 17
جدول4-1 تايم لاين پردازش درخواست- پاسخ 30
جدول4-2 هدهاي پاسخHTTP 60
 
مقدمه  
 يافته هاي تولپانن نشان مي دهد که 5/92 درصد از دانشجويان ورودي زبان انگليسي اطلاعات موجود در اينترنت را معتبر مي دانند و اين در حالي است که 5/52 درصد ازآنان اطلاعات بازيابي شده را هرگز ارزيابي نمي کنند.(Tillotson,2003:4  نقل ازTolpannan,1999)
اغلب کاربران اطلاعات بازيابي شده از اينترنت را معتبر مي شمارند و قادر به تشخيص گهر از زباله  نيستند.اغلب كاربران در پاسخ به اين سوال که چرا به اين منبع استناد کرده ايد و آيا اين منبع معتبر است يا خير؟ چنين پاسخ مي دهند که " آن را جستجو و بازيابي کرده ام واز آن استفاده مي کنم." در اين پاسخ جايي براي ارزيابي منتقدانه اطلاعات بازيابي شده گذاشته نشده است و اتکاي صرف به مطالب بازيابي شده و ارزيابي نشده به طور وحشتناکي نمايان است.(Williams, 2003) تسهيلات تکنولوژيکي موجود بسياري از موانع انتشار و اشاعه اطلاعات را از ميان برداشته است. امروز هر فردي مي تواند به نشر عقايد خويش پرداخته و وب سايت خود را مديريت نمايد. گستره صفحات وب روز به روز بيشتر مي شود و بر آلودگي اطلاعات در اين آشفته بازار اطلاعاتي افزوده مي گردد. از سويي جامعه امروز به سمت جامعه اطلاعاتي در حال حرکت است. جهاني شدن و اطلاعات گرايي از مشخصه ها ي عصر اطلاعات است. دسترسي به اطلاعات متناسب با نيازهاي اطلاعاتي، در زماني کوتاه مهارتهايي خاص مي طلبد. سواد اطلاعاتي لازمه جامعه اطلاعاتي است و براي رسيدن به اين سواد کاربران بايد به مهارتهاي اطلاع يابي مجهز باشند. يکي از مهارتهاي اطلاع يابي, مهارت ارزيابي است. اما پرسش آن است كه آيا واقعا اطلاعات بازيابي شده از اينترنت نياز به ارزيابي دارند و يا هر نوع اطلاعات بازيابي شده مي تواند مستند باشد و مورد استناد قرار گيرد؟ ضرورت ارزيابي اطلاعات بازيابي شده در چيست و چه معيارهايي براي ارزيابي وجود دارد؟ در اين نوشته سعي بر آن است تا با روشن ساختن ضرورت ارزيابي اطلاعات بازيابي شده در فضاي اينترنت, معيارهاي ارزيابي صفحات وب به عنوان يکي از محمل هاي اطلاعاتي تبيين گردد.
 
فصل اول:
 
بيان ضرورت و معيارهاي ارزيابي در صفحات وب
 
1-1مهارت ارزيابي اطلاعات
کتابداران و اطلاع رسانان از ديرباز در پي افزايش ارتباط سودمند ميان منابع اطلاعاتي و طالبان آنها بوده اند و در جهت افزايش اين ارتباط موثر و افزايش خرد و دانايي در سطح جامعه همواره تلاش کرده اند. اطلاعات صرفنظر از محملي که بر بستر آن قرار خواهد گرفت داراي ارزش فراوان است و به خلق دانايي مي انجامد.  اطلاع جويي فرايندي هدفمند و ساختار مند است. طرح نيازاطلاعاتي, تعريف استرتژي جستجو، بازيابي اطلاعات، ارزيابي آنچه بازيابي شده است، سازماندهي و استفاده موثر از اطلاعات در جهت تبادل انديشه ها و  يافته ها، مهارتهايي مي طلبد. اين مهارتها در قالب واژه مهارتهاي اطلاع يابي جاي مي گيرند. 
1-2 مفهوم مهارت اطلاع يابي
يان مال لي (لي، يان مال،1376) مهارت اطلاع يابي را اينگونه بيان ميدارد:
1. مهارت در بازيابي اطلاعات
2. مهارت در ارزيابي اطلاعات
3. مهارت در سازماندهي اطلاعات و
4. مهارت در تبادل اطلاعات
ارزيابي اطلاعات به عنوان يکي از کليدي ترين مهارتهاي مورد نياز کاربران در اين تقسيم بندي مورد اشاره است. اين مهارت در انتخاب منابع متناسب با نيازهاي اطلاعاتي کارساز است و روند اطلاع يابي موثر را سرعت و اعتبار مي بخشد. اطلاعات پس از بازيابي در هر قالب و ساختاري که ارائه شود نياز به ارزيابي دارد تا به اين وسيله محتواي اطلاعاتي، متناسب با نيازهاي تعريف شده کاربران باشد و به حل مسئله بيانجامد.کاربران جهت ارزيابي اطلاعات بازيابي شده نيازمند تفکر انتقادي هستند.
1-3 مفهوم تفکر انتقادي
  خمير مايه تفکر انتقادي، تکاپوي ذهني و جستجو در انديشه هاي نوشته و نانوشته جهت دستيابي به نتيجه اي معتبر و مفيد است. اين گونه تفکر آميزه اي از تفکر خلاق، تفکر منطقي و تفکر مسئله گشاست. تفکر مسئله گشا همه عوامل ذيربط را در تفکر انتقادي وارد ميسازد، تفکر منطقي ، راه نفوذ خطاهاي منطقي را در تفکر انتقادي سد مي کند و تفکر خلاق ابزار لازم را براي ترکيب مفاهيم به گونه اي متفاوت از گذشته فراهم مي آورد. (دياني،1370).
تفکر انتقادي لازمه توانايي و مهارت ارزيابي اطلاعات است. نظام آموزشي و کتابخانه ها به عنوان زيرمجموعه اي از اين نظام، وظيفه تربيت کاربراني مجهز به تفکر انتقادي را بر عهده دارند.حري معتقد است که نظام آموزش عالي دو نقش دارد يکي اينکه به دانشجويان بياموزد چگونه اطلاعات خويش را بيابد وديگري اينکه به آنان تعليم دهد چگونه اطلاعات به دست آمده را تعبير و تفسيرکند.(حري، 1378) تفکر انتقادي در محيط آموزشي از جمله کتابخانه ها شکل مي گيرد و پرورش مي يابد, لذا لازم است کتابخانه ها در ارائه خدمات خود به ايجاد و تقويت نگاه انتقادي در کاربران توجه داشته باشند و در آموزشهاي کتابخانه اي خود اين جنبه را لحاظ کنند. وجود وب سايتهاي کتابخانه اي که آموزش مهارتهاي اطلاع يابي را به صورت مجازي فراهم مي آورد فرصت مناسبي براي اين منظور است. اما هنوز سوالي باقيست : آيا ارزيابي اطلاعات ضروري است؟
 

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.