ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    4 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    4 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    121
تعداد کل بازدید ها :
    24888974
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,243 كاربر
مقاله تجزیه و تحلیل نیروهای وارده بر سوزن طی فرآیند سوزن زنی مخمل
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,نساجی
حجم فایل : 663.26 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 73 صفحه
تعداد بازدید : 198 مرتبه


دانلود رایگان است
برای دریافت فایل بروی دانلود کلیک کنید
امتیاز : 12

فروشنده ی فایل

maghale33
سایر فایل ها
توضیحات :

عنوان : مقاله تجزیه و تحلیل نیروهای وارده بر سوزن طی فرآیند سوزن زنی مخمل

این فایل با فرمت word و آماده پرینت می باشد

فهرست
فصل اول
منسوج نبافته مخمل
1-مقدمه
2-ماشین سوزن زنی مخمل و سوزن استفاده شده در آن
3-ساختمان پارچه مخمل شده
 
فصل دوم
4-4-3) اندازه گیری دینامیکی نیروی وارده بر تک سوزن در سرعت سوزن زنی زیاد
محققین نتیجه گیری کردند که:
فصل سوم
پیشنهاد انجام پایان نامه
5-1) مقدمه
5-2) علل انجام پایان نامه
5-3) بررسی و نقد تحقیقات انجام شده و راهکارهای پیشنهادی
5-4) پیشنهاد انجام پایان نامه
5-5) زمانبندی پیشنهادی جهت انجام پایان نامه
منابع
 
فصل اول
منسوج نبافته مخمل
 
1- مقدمه
 
اینگونه پارچه ها با استفاده از ماشین سوزن زنی با طراحی خاص که به نام ماشین سوزن زنی مخمل  نامیده میشود  تولید می گردند. علیرغم اینکه اصول طراحی اولیه ماشین آلات سوزن زنی نمدی و طرح زنی درآنها به کار گرفته شده است اما دو تفاوت اساسی را با اینگونه ماشین آلات دارا می باشند. [1] 
الف) در ماشین سوزن زنی مخمل، یک نوارمتحرک پوشیده ازبرس های مخصوص   جایگزین صفحه مشبک زیرین  که متحرک نمیباشد گردیده است.  
ب) سوزن های استفاده شده در ماشین سوزن زنی مخمل از نوع سوزن های چنگالی  است ولیکن بر خلاف ماشین آلات طرح زنی چیدمان سوزن ها در تخته سوزن  دارای چیدمان  نامنظم  بوده و بدین جهت میتوان انتظار داشت که حداکثر سطح لایه تحت تاثیر عملیات سوزن زنی مخمل قرار گیرد. 
به دلیل تفاوتهای فوق الذکر، تغذیه نمودن یک لایه متراکم سوزن زنی شده به ماشین سوزن زنی مخمل منجر به تولید پارچه ای می شود که یک سطح آنرا پرزهای مخمل مانند پوشانده است. لازم به توضیح است که به دلیل نیاز به زیاد بودن تراکم پرز سطحی در پارچه های مخمل، تراکم سوزن در ماشینهای سوزن زنی مخمل به مراتب بیش از ماشینهای سوزن زنی معمول است. که البته این امر با بهره گیری از دو تخته سوزن یکسان در ماشینهای سوزن زنی مخمل انجام می شود.
شکل 1-1 مسیر حرکت لایه مخمل شده را پس از خارج شدن از ناحیه سوزن زنی و جدا شدن از سطح برس نشان می دهد. بدین منظور از یک جفت غلتک برداشت استفاده می گردد.
بطور کلی روشهای تولید منسوجات بی بافت و از جمله منسوجات سوزن زنی شده دارای قابلیت تولید پارچه  در طیف بسیار گسترده جرم سطحي میباشند که این امر می تواند خواص فیزیکی و مکانیکی منسوج را تحت تاثیر قرار دهد. در این راستا نکته حایز اهمیت امکان تولید بسیار اقتصادی پارچه های کم وزن مخمل بی بافت در مقایسه با پارچه های مخمل بافته شده  تار و پودی می باشد. علاوه بر اقتصادی بودن بیشتر مخملهای بی بافت، قابلیت شکل پذیری حرارتی و مشابه بودن نسبی خواص مکانیکی آنها در جهت طول و عرض از مزیت های شاخص این نوع از پارچه ها نسبت به پارچه های مخمل تار و پودی با جرمهای سطحی مشابه است.
از طرف دیگر امکان استفاده از الیاف بسیار ظریف در این پارچه ها، قابلیت پوشانندگی (فاکتور پوشش) پارچه منسوج نبافته مخمل را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. قرار گرفتن تعداد قابل توجه از الیاف به صورت  نسبتا آزاد  درسطح  پارچه بواسطه  چیدمان نامنظم  سوزنها موجب افزایش  لطافت  سطح پارچه نیز
می شوند. این در مقایسه با عملیات تکمیلی خارزنی مورد نیاز در حالت پارچه  مخمل بافته شده که نه تنها هزینه تولید را افزایش میدهد بلکه باعث صدمه دیدن ساختمان پارچه و کاهش کیفیت آن می شود از اهمیت شایان  برخوردار  میباشد. انجام  تغیرات  سریع  و آسان در  فرایند تولید  مخملهای  بی بافت  که  سبب  ایجاد 
خصوصیات فیزیکی و مکانیکی مورد نیاز میشود، طیف گسترده کاربرد نهائی  اینگونه منسوجات را فراهم آورده است. 
 
شکل 1-1 مسیر عبور لایه منسوج نبافته در دستگاه سوزن زنی مخمل[9]
 
  جملگی این ویژگیها باعث بکارگیری بيشتر اينگونه پارچه های بی بافت  در صنعت حمل ونقل  بطور عام و در صنایع خودرو سازی ، دکوراسیون، اقلام خواب همانند پتو های مسافرتی، فیلتر سازی و برخی لوازم ورزشی و کفپوش بطور خاص گردیده است. شكل 1-2  کاربردهائی از منسوج مخمل بی بافت را در صنعت خودرو سازی نمایش می دهد. 
 
شكل  1-2   نمونه هايي از پارچه های منسوج نبافته مخمل و کاربردی از آن در خودرو[9]
 
مخملی شدن سطح لایه نمدی تغذیه شده به واسطه تغیراتی میباشد که این عملیات خاص سوزن زنی در ساختمان لایه اولیه ایجاد مینماید.  قدر مطلق این تغییرات ساختاری خصوصیات متنوع مخمل بی بافت را کنترل مینماید. بسیار آشکار است که علاوه بر عوامل مربوط به الیاف و لایه اولیه ویا پارامتر های ماشین، سوزن مخمل سوزن بکار گرفته شده در این ماشین را بایستی نه تنها به عنوان مهم ترین عامل تاثیرگذار در چگونگی تغییر شکل ساختمان پارچه بلکه جهت تعیین میزان تنش وارده به اسکلت ماشین، سوزن و نهایتا میزان تغیر شکل اجزائ آن بهنگام عملیات سوزن زنی مد نظر قرار داد[1,2]. لذا نیرویی که در هر مرتبه سوزن زنی، از طرف سوزن به الیاف و متقابلا" از طرف مجموعه الیاف شکل دهنده ساختمان لایه نمدی به سوزن وارد می شود نیز نقش تعیین کننده ای در ساختمان نهایی پارچه منسوج نبافته مخمل شده دارد. به عبارت دیگر نتیجه عکس العمل الیاف به نیروهای وارده از طرف سوزن، مشخص کننده میزان و نحوه جابجایی الیاف تا رسیدن به نقطه شکل گیری پارچه مخمل است. بنا بر این شناخت عمیقتر نیروهای دینامیکی واردشده بر سوزن و تشخیص عوامل موثر برتغییرات آنها می تواند پیامدهای مفیدی از قبیل درک  صحیح تر و حتی قابل پیش بینی میزان و نحوه درگیری الیاف در ساختمان پارچه مخمل و کمک به طراحی مناسبتر ماشین و سوزن مورد استفاده را در پی داشته باشد. چرا که نیروی وارده بر سوزن بصورت بسیار بدیهی می تواند بر میزان سایش و شکستگی سوزن، شکستگی الیاف، میزان جابجایی الیاف در ساختمان پارچه و نهایتا" راندمان عمل سوزن زنی نقش موثر داشته باشد.[17] 
 
2- ماشین سوزن زنی مخمل و سوزن استفاده شده در آن
 
شکل هاي 2-1 و 2-2  نما های کاملتری را همراه با جزئیات بیشتر از یک دستگاه سوزن زنی مخمل نشان می دهد. همانگونه که در مقدمه نیز عنوان گردید، در این ماشین نوار متحرکی که حاوی برس های مخصوص  میباشد جایگزین صفحه مشبک زیرین موجود بر روی دستگاه سوزن زنی معمولی شده است.
 
شكل  2-1  دو نمای شماتیک مختلف از ماشین سوزن زنی مخمل[9]
 
تخته سوزن این دستگاه با نوعی سوزن که نوک چنگال مانند دارد به نحوی پر می شود که آرایش یافتگی آنها به صورت نامنظم باشد. شكل 2-3 تصوير  شماتيكي از سوزن چنگالی  بهمراه  چنگال قرار گرفته در نوک آنرا نشان می دهد. با نفوذ سوزن بخشی از الیاف موجود در ساختمان نمد به داخل برس های زیر آن انتقال داده شده و درفضاي موجود مابين نخ های تشکیل دهنده برس   قرار می گیرند.  هر چه تعداد الیاف منتقل شده در واحد سطح بیشتر باشد، تراکم پرز  ایجاد شده بر روی پارچه مخمل نیز بیشتر است. البته تاثیر ظرافت و تراکم نخهای فیلامنت تشکیل دهنده برس نیز بعضا" قابل ملاحظه است. این در حالیست که  افزایش تعداد الیاف منتقل شده در واحد سطح می تواند ناشی از افزایش تراکم سوزن زنی   نیز باشد.              
 
شكل 2-2   ناحيه سوزن زنی در ماشین سوزن زنی مخمل شرکت دیلو[9]
سوزن مورد استفاده از نوع سوزن های چنگالی است. چنگال و ابعاد آن میتوانند بسیار متنوع باشند. هندسه چنگال در رابطه با خصوصیات فیزیکی الیاف و لایه اولیه مورد استفاده تعیین میشود. فضای داخلی چنگال سوزن توانائی سوزن از نقطه نظر تعداد الیاف منتقل شده به سطح منسوج را تحت کنترل دارد. 

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.