ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    8 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    8 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    743
تعداد کل بازدید ها :
    24873485
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,241 كاربر
مقاله تاثیر خرده فرهنگها بر کارایی مدیران در سازمانهای فعال در جزیره قشم
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله
حجم فایل : 22.69 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 27 صفحه
تعداد بازدید : 320 مرتبه


قیمت: 900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 5

فروشنده ی فایل

maghale33
سایر فایل ها
توضیحات :

عنوان : مقاله تاثیر خرده فرهنگها بر کارایی مدیران در سازمانهای فعال در جزیره قشم

این فایل با فرمت word و آماده پرینت می باشد

فهرست مطالب
 
مقدمه. ۲
 
تعریف فرهنگ… ۳
 
مبانی نظری.. ۸
 
باید عقل کارکند تا ۸
 
موضوع. ۸
 
فرضیه اهم. ۱۰
 
فرضیه اخص….. ۱۰
 
تاریخچه. ۱۱
 
هدف از انجام تحقیق.. ۱۵
 
روش انجام تحقیق.. ۱۷
 
متغیر های اساسی.. ۱۷
 
محدودیتها ۱۷
 
بوجه و زمان. ۱۷
 
تعریف واژه‌ها و اصطلاحات کلیدی.. ۱۹
 
شرح پرسشنامه. ۲۰
 
مشخصات پرسشنامه. ۲۰
 
سئوالات… ۲۱
 
نتایج آمارگیر. ۲۶
 
تجزیه و تحلیل.. ۲۸
 
نتیجه. ۳۰
 
مقدمه
فرهنگ كلمه أي  است گسترده كه معني مختلفي دارد در لغت‌نامه دهخدا اينچنين آمده است فرهنگ يعني تعليم و تربيت ‌ اما فرهنگ تعابير مختلف و گوناگوني دارد، آداب و رسوم، رفتار و كردار، تاريخ و تمدن و ….. حتي فرهنگ در فرهنگهاي (موقعيتها جغرافيايي) تعابير و تعريف خاص خود را دارد شايد بهترين تعريف براي فرهنگ عكس العمل مردم به يك فعل باشد. يا به تعبير ساده تر رفتار مردم در موضوع خاص.
وقتي يك فرد غير مسلمان وارد جامع مسلمان مي‌شود  در واقع وارد يك فرهنگ گسترده شده است، و آن فرهنگ اسلامي است كه جهان اسلام را شامل مي شود، وقتي اين فرد وارد جامعه‌اي مانند خاور ميانه مي‌شود  وارد يك فرهنگ خاور ميانه‌اي مسلمان شده كه با فرهنگ واقع او 2 فرهنگ اختلاف دارد. اگر اين فرد وارد كشور ايران شود. فرد مورد نظر ما وارد يك فرهنگ خاور ميانه‌اي، مسلمان، ايراني شده است، و اگر همين فرد در شركتي در جزيره قشم مشغول فعاليت شود. . وارد فرهنگ خاور ميانه‌اي، مسلمان، ايراني، هرمزگاني، قشمي، شركت … ، قسمت فروش شده است. پس اين فرد براي هماهنگي خود با فرهنگ جديد بايد پله‌اي مختلفي را پيموده تا خود را با فرهنگ جديد سازگار كند.
طبيعي خواهد بود كه اين نردبان از پائين به بالا خواهد بود يعني به شكل مثلث خواهد بود و سازگار بودن با فرهنگ قسمت فروش مهمتر از ساير قسمتها خواهد بود. اما اين بدان معني نيست كه سازگاري با فرهنگهاي بالاتر كمرنگ شود.
همه اين فرهنگها كه بصورت فرهنگ و خرده فرهنگ در كتابها آمده بر كارائي مديران موثر بوده و كم‌توجهي و بي‌توجهي مديران به آنها باعث عدم موفقيت مديران در مديريت بوده و خواهد بود. تحقيق حاضر نگاهي است گذرا به تاثير خرده فرهنگهاي جزيره قشم بر كارائي مديران در اين جزيره.
   دريانورد 
چهارشنبه، 14 مرداد، 1385
 
تعريف فرهنگ
به همين خاطر فرهنگ در يك سازمان نيز معاني مختلفي پيدا مي‌كند و هر يك از كارشناسان در كتابهاي خود تعاريف گوناگوني از فرهنگ سازماني نموده و گاها" تعريف مورد نظر خود را نيز مشخص ننموده لذا در طول خواندن كتاب در بعضي از موارد خواننده دچار دوگانگي در درك مطلب خواهد شد كه منظور نويسنده در اين جا كدام يك تعريف فرهنگ بوده است. آقاي استيفن رابينز در كتاب تئوري سازمان خود، فرهنگ سازماني به صورت 
“ فرهنگ سازماني به عنوان ارزشهاي غالب كه بوسيله يك سازمان حمايت مي‌شود  يا فلسفه‌اي كه خط مشي سازمان را به سمت كاركنان و مشتريان هدايت مي‌كند يا ارزشهاي كه به كمك آنها كارها و امور روزمره سازمان انجام مي‌پذيرد. يا مفروضات و باورهاي بنيادي كه بين اعضاء سازمان مشترك مي‌باشد.”  
و ياد آور مي شود كه “ فرهنگها دقيقا تبلور شخصيت ها و نگرشهاي اعضاء خود نيستند، بدين معناست كه بخش عظيمي از فرهنگ سازمان مي تواند بطور مستقيم به متغيرهاي ساختاري مرتبط شود” 
تعريف مي‌نمايد ايشان پس از تعارف گوناگوني كه مي‌كنند به نكته نظرات خود در موضوع تاثير فرهنگ سازماني در توليد و كارايي مديران مي‌پردازد بدون اينكه تعريف مورد نظر خود را مشخص نمايد لذا در طول مطالعه مطالب خواننده دچار دوگانگي مي‌شود  و نميداند كه نويسنده كدام تعريف را مد نظر داشته است.
با نگاهي دقيق به تعاريف پي مي بريم كه زمينه اصلي فرهنگ سازماني وجود سيستمي از معاني و مفاهيم مشترك در ميان اعضاء سازمان است در هر سازمان الگوهايي از باورها، سمبل ها، شعائر، داستانها و آداب و رسوم وجود دارند كه به مرور زمان بوجود آمده‌اند. اين الگوها باعث مي‌شوند كه در خصوص اينكه سازمان چيست و چگونه اعضاء بايد رفتار خود را ابراز كنند، درك مشترك و يكساني بوجود آيد.
اگر فرهنگ را الگويي از ارزشها، باورها، آداب، سنتها، دانش، زبان، جهان بيني، تلقي ها، نگرشها و نحوه زندگي مردم فرض كنيم، سازمان نيز يك خرده فرهنگ خواهد بود. سازمان در استعاره فرهنگي بر اساس خواص و ويژگيهاي فرهنگ تحليل مي‌شود. گر چه هر سازماني مينياتور از فرهنگ جامعه است. اما به طور دقيق خود فرهنگ نيست، بلكه خود داراي ويژگيهاي فرهنگي خاص مي‌باشد. يكي از تعاريف فرهنگ سازماني، عبارت از الگوي عمومي رفتارها، باورها و تلقي هاي مشترك فرهنگ سازمان را مي توان در رفتارها، زبان، انديشه‌ها و اهداف اعضاء سازمان مشاهده در روشها، قوانين و رويه‌هاي سازمان تبلور آن را احساس كرد. 
و  در مهارتهاي رهبري، پروفسور الوود چاپمن مي نويسد “ فرهنگ غالب بر ارزشهاي بنيادي مشترك بين اعضاء سازمان تاكيد مي‌كند. وقتي در مورد فرهنگ يك سازمان بحث مي شود، منظور فرهنگ اصلي است. ديدگاه كلاني از فرهنگ، كه شخصيتي مجزا به يك سازمان مي‌دهد.” 

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.