ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    29 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    29 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    131
تعداد کل بازدید ها :
    24923258
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,249 كاربر
بررسی رابطه بین خود پنداره وشخصیت روان نژندی دربین دانشجویان دختررشته مشاوره روان شناسی
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,علوم انسانی,علوم تربیتی اجتماعی , روانشناسی
حجم فایل : 163.39 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 101 صفحه
تعداد بازدید : 880 مرتبه


قیمت: 7,600 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : -25

فروشنده ی فایل

honarmand
سایر فایل ها
توضیحات :
این فایل دارای فرمت word  می باشد.
 
موضوع:بررسی رابطه بین خود پنداره وشخصیت روان نژندی دربین دانشجویان دختررشته مشاوره روان شناسی 
 
فهرست
 
عنوان                                                     صفحه
 
 
 
فصل اول : كليات تحقيق                           1
 
مقدمه                                          2
 
بيان مساله                                      4
 
اهميت و ضرورت تحقيق                             5
 
اهداف تحقيق                                         6
 
فرضيه تحقيق                                        7
 
فصل دوم : پيشينه و ادبيات تحقيق                 8
 
روان شناسي چيست؟                               9
 
تعريف شخصيت                                     10
 
تعريف دنياي درون شخصيت انسان                   12
 
عوامل تاثير گذار در شكل گيري شخصيت             16
 
عوامل ژنتيكي                                17
 
ژن هاي رفتاري                               18
 
چگونگي شكل گيري شخصيت دنياي دروني انسان     20
 
خودپنداره : خود                              23
 
 
 
عنوان                                                    صفحه
 
مساله عزت نفس                               25
 
خود پنداره                                  28
 
طرحواره هاي خود                             29
 
ويژگي هاي انگيزش طرحواره هاي خود            31
 
خود هماهنگ                                  33
 
خودهاي ممكن                                    36
 
ناهمخواني شناختي                            40
 
موقعيت هاي برانگيزنده ناهمخواني             43
 
توجيه ناكافي                                44
 
توجيه تلاش                                   45
 
اطلاعات جديد                                     46
 
فرايند انگيزش زيربناي ناهمخواني             47
 
نظريه ادراك خويشتن                          48
 
هويت                                        50
 
نقش ها                                       51
 
نظريه كنترل عاطفه                            53
 
عنوان                                                     صفحه
 
چرا افراد خود را تائيد مي كنند؟             57
 
عامل بودن                                   58
 
خود به عنوان عمل و رشد از درون              59
 
دروني كردن و يكپارچه كردن خود               62
 
خودسازگاري                                  65
 
فصل سوم : جامعه آماري و روش تحقيق          69
 
مقدمه                                       70
 
ابزار اندازه گيري در تحقيق حاضر             71
 
پرسش نامه چند شخصيتي مينه سوتا              72
 
روش تحقيق                                   74
 
روش آماري مربوط به فرضيه                    75
 
فصل چهارم : يافته ها وتجزيه و تحليل آنها    76
 
مقدمه                                       77
 
يافته ها و تجزيه  و تحليل داده ها           78
 
فصل پنجم : بحث و نتيجه گيري                 85
 
بحث و نتيجه گيري                            86
 
عنوان                                                     صفحه
 
چكيده                                       88
 
پيشنهادات                                   89
 
محدوديت ها                                  90
 
منابع و ماخذ                                91
 
ضمائم                                       92
 
 
 
 
فصل اول
 
كليات تحقيق
 
 
 
مقدمه
 
انسان موجودی اجتماعی است وبدین خاطر ادامه زندگی وی به شیوه ای معقول وموفقیت آمیزبه صورت انفرادی تقریبا غیرممکن است .انسان ازبدوتولد با دیگران ارتباط برقرارمیکند این دیگران درمرحله بسیارمحدود است وشامل گروه کوچک خانواده می باشد
 
اما درمسیررشد با گروههای دیگری که به تدریج بزرگترمی شوند مانند همبازیها ،دوستان ،که درزمینه رشد اجتماعی وی رافراهم می آورند .رشد اجتماعی فردمانند سایرزمینه های رشدی اوکم کم وسعت یافته وتقریبا تمام فعالیتهایش تحت تاثیر اطرافیان قرارمی گیرد ، رشد اجتماعی هم چنین برای بیشتر افراد به تدریج وبه طورطبیعی دربرخورد با تجربه ها حاصل می گردد رفتارمناسب ومطلوب اجتماعی میتواند برای رسیدن به خودیابی وخود شکوفایی نقش بسزایی داشته باشد . دردوره نوجوانی ، رشد فرد درجنبه های مختلف ادامه می یابد .علائم برخی ازجنبه های رشد مانند رشد جسمی رابه سرعت وبایک نگاه میتوان دریافت مثل رشد وزن وقد که به طورآشکار ازافزایش وزن وبلند شدن قد مشهود است ، شخصیت هم باید تاثیر تربیت درست ومناسب قرارگیرد وگاهی عدم روابط درست ومناسب با اطرافیان باعث ایجاد روابط نادرست وشخصیت روان نژندی درفرد می شود که تمام اینها می تواند دررسیدن به خود شکوفایی وخودیابی نقش منفی داشته باشد واگراین روابط به درستی صورت نپذیرد موفقیت اودربه کارگیری استعدادها وشکوفا ساختن آنها به حداقل خواهد رسید به علاوه بسیاری از روابط ورفتارهای مناسب ونامناسب مثل به اوج رسیدن ، شکوفا شدن شخصیت ویا خودخواهی ووابستگی به دیگران درتشخیص وتمیز بین واقعیت ها ، رویا ها وتخیلات که جزرفتار ضد اجتماعی روان نژندی است که دراین حالت فرد دربسیاری ازموارد نمی تواند درست تصمیم بگیرد ویا بتواند برنامه ریزی خود برای رسیدن به خودیابی وخود شکوفایی که تمام اینها بستگی به اوضاع اجتماعی وخانوادگی وفردی افراد دردوره نوجوانی وجوانی دارد وتاکید روان شناسی انسان گرابرای کتنگری وخود شکوفایی ورسیدن به خود پنداره قوی رامیتوان بانقل قول معروف کارل راجرز نشان داد : ارگانیزم یک گرایش وتلاش اساسی دارد –شکوفا کردن –حفظ نمودن وتقویت کردن خود تجربه گر ، ارضا کردن نیازهای فیزیولوژیکی –ارگانیزم راحفظ وتقویت میکند تافرد بتواند ازشخصیت روان نژندی دورشود .
 
 
 
 
بیان مساله
 
درک ازخویشتن وخود پنداره تلاش فطری درجهت رشد کردن است وخودپنداره فرایند است ، فرایند پشت سرگذاشتن نزولی –ارزیابی های دفاعی ووابستگی به دیگران همراه با پیش روی به سمت جرات آفریدن ، ارزیابی های واقع بینانه وخودگرائی است ، خودشکوفایی جریان زیربنایی حرکت به سمت تحقق بخشیدن سازنده امکانات فطری است ؛ خودشکوفایی تحقق بخشیدن هرچه کاملتراستعدادها ، قابلیت ها وتوانایی های انسانی است درمسیراصلی که خود پنداره رابه عنوان فرایند مشخص میکند ، استقلال وگشودگی به تجربه وتجربه پذیری است ، استقلال به معنی دورشدن ازوابستگی به دیگران وپیشروی به سمت توانایی روزافزون متکی بودن به خود وتنظیم کردن رفتارخویش است واگرگاهی نیازها مطابق با قدرت یا نیرومندی شان درسلسله مراتب نباشد باعث به وجود آمدن شخصیت نامناسب وروان رنجوری درفردمی شود که گاهی اوقات باید درنظرداشت که بعضی ازروابط مانند عدم روابط درست با دیگران وارزیابی ازاشخاص ودنیای اطراف درروابط بین فردی وعدم تحمل فشار وبالا بودن سطح اضطراب وتمام این عوامل باعث به وجود آمدن شخصیت روان نژندی درفردمی شود که برای درک خود پنداره دچار اختلال می شویم .
 
 
 
اهمیت وضرورت تحقیق
 
به نظرمی رسد که برخی نگرش ها واعمال والدین موجب میشود که جوان به عزت نفس خوبی برسد یکی ازتحقیقات نشان داده است که والدین ونوع رفتارفرد وشناخت شخصیت درراه خود میتواند فردرابه خویشتن یابی برساند وازتواناییها وضعف های خود آگاهی داشتن وخودرابا آنچه شخصی تروبا ارزش تراست پذیرفتن ومنظوراین است که فرد بتواند به خودیابی وخود شکوفایی برسد ودرشناخت رفتارنادرست وافکارپریشی خود راه درستی راانتخاب کند که امید است با ارائه این گونه تحقیقات وارائه راه حلهای مناسب بتوانیم میزان افکارروان پریشی راکاهش دهیم وشخصیت فرد را درجهت مثبت آن راهنمایی کنیم وهمین طوربرای رسیدن به خودیابی وخود شکوفایی قدم مناسب ومثبتی برداریم واهمیت وضرورت این تحقیق درمراکزآموزشگاهی ونهاد خانواده میتواند نقش بسزایی داشته باشد .
 
 
 
چکیده
 
هدف ازتحقیق حاضربررسی رابطه بین خود پنداره وشخصیت روان نژندی دربین دانشجویان دختررشته روان شناسی ومشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر است که فرضیه عنوان شده عبارتند از اینکه بین خود پنداره وشخصیت روان نژندی رابطه معنی داری وجود دارد که جامعه مورد مطالعه عبارتند ازدانشجویان دختررشته روان شناسی ومشاوره است که ازبین جامعه مورد نظر 80نفربه عنوان نمونه انتخاب گردیده وآزمون شخصیت روان نژندی کوندور وهمین طور درک ازخویشتن راتوس برروی آنها اجراگردیده است که جهت آزمون فرضیه تحقیق ازروش آماری ضریب هم بستگی پیرامون استفاده گردیده که نتایج بدست آمده حاکی ازآن است که بین خود پنداره وشخصیت روان نژندی رابطه معنی داری وجود دارد وسطح معنی داری آن برابر5% است .
 
 
 
 
 
منابع وماخذ
 
احدی –حسین –روان شناسی شخصیت –انتشارات باران- 1385 –تهران
 
آزاد –حسین –آسیب روانی (1)  - انتشارات رشد - 1384 –تهران
 
آزاد- حسین -  آسیب روانی (2) –انتشارات رشد - 1384- تهران
 
بیانی –احمد –روش تحقیق درعلوم تربیتی –انتشارات پیام -1383 –تهران
 
پیروانی –سعید –شخصیت وشناخت آن –انتشارات نور- 1384 –تهران
 
دلاور- علی- آمار استنباطی  - انتشارات رشد –1385 تهران
 
دلاور- علی –روش تحقیق درعلوم انسانی –انتشارات رشد- 1384 تهران
 
دادستان –پریرخ –روان شناسی شخصیت –انتشارات رشد –1385تهران
 
دوستی –مسعود –خود شناسی –انتشارات فرهنگ -1384 تهران
 
محمدی –سید یحیی –انگیزش وشخصیت –انتشارات سمت –1385 تهران
 
محمدی –سید یحیی –نظریه های شخصیت –انتشارات رشد -1384تهران
 
منصور- محمود –روان شناسی بالینی –انتشارات ارجمند –1385 تهران
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.