ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    13 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    13 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    1242
تعداد کل بازدید ها :
    24904825
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
مقایسه افسردگی در بین جوانان 18 ساله ورزشکار و غیر ورزشکار
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,علوم تربیتی اجتماعی , روانشناسی,پزشکی
حجم فایل : 84.67 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 78 صفحه
تعداد بازدید : 612 مرتبه


قیمت: 4,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : -4

فروشنده ی فایل

kashef
سایر فایل ها
توضیحات :

عنوان : مقایسه افسردگی در بین جوانان 18 ساله ورزشکار و غیر ورزشکار

این فایل به صورت WORD و آماده پرینت می باشد.

 

چكيده :

هدف از تحقيق حاضر مقايسه افسردگي در بين نوجوانان ورزشكار و غير ورزشكار 18 ساله شهر كرج است كه فرضيه هاي عنوان شده در تحقيق حاضر عبارتست از از اينكه بين ورزش و افسردگي رابطه وجود دارد و همين طور جوانان ورزشكار و غير ورزشكار از لحاظ افسردگي داراي تفاوت هستند كه جامعه مورد مطالعه جوانان ورزشكار و غير ورزشكار كرج كه در حدود 100 نفر بعنوان نمونه انتخاب گرديده كه انتخاب نمونه بصورت تصادفي بوده است كه جهت آزمون از آزمون افسردگي يك داراي 21 سئوال 4 گزينه اي است بر روي آزمودنيها اجرا گرديده است . جهت آزمون فرضيه ها از ارزش آماري tو متغيير مستقل استفاده گرديده كه نتايج بدست آمده نشان مي دهد كه بين جوانان ورزشكار و غير ورزشكار ا لحاظ افسردگي تفاوت وجود دارد و سطح ذهني داراي آن برابر 5 % است.

عنوان                                                                                              صفحه

چكيده                                                                                                 1

فصل اول : كليات تحقيق                                                                      2

مقدمه                                                                                                 3

بيان مسئله                                                                                          5

سوال مسئله                                                                                        5

اهميت و ضرورت تحقيق                                                                                5

اهداف تحقيق                                                                                       6

فرضيه هاي تحقيق                                                                               6

تعاريف عملياتي واژه ها و مفاهيم                                                                             7

فصل دوم : پيشينه و ادبيات تحقيق                                                               8

اختلالهاي افسردگي و آشفتگي –افسردگي                                                       9

تعريف افسردگي                                                                                           11

شكل گيري افسردگي در جريان تحول                                                              13

افسردگي هاي دوره اول كودكي                                                                      13

نكات كلي                                                                                            13

افسردگي نوزاد به منزله يك واقعيت شايع باليني                                                        14

افسردگي اتكايي                                                                                            14

تصريحاي جديد در قلمرو نشانه شناسي افسردگي زود رس                                        16

افسردگيهاي زود رس ديگر                                                                             17

افسردگي در خلال دوره هاي دوم و سوم كودكي                                                       21

نشانه هايي كه مستقيما به افسردگي وابسته اند                                                 22

نشانه هاي وابسته به رنج افسرده وار                                                              22

نشانه هاي دفاعي عليه افسردگي                                                                     24

رفتارهاي معادل افسردگي                                                                    25

افسردگيهاي نوجواني                                                                                     25

واكنش اضطرابي افسرده وار                                                                          26

افسردگي مبتني بر احساس كهتري                                                                  26

افسردگي مبتني بر احساس رها شدگي                                                            27

افسردگي ماليخوليايي                                                                                    28

معادلهاي افسرده وار                                                                                     28

فراواني افسردگي در خلال تحول                                                                     30

طبقه بندي اختلالهاي خلقي                                                                     32

گستره اول : افسردگيهاي  يك قطبي                                                                 33

گستره افسردگي مهاد                                                                                     34

ضوابط تشخيصي اختلالهاي افسردگي (افسردگيهاي يك قطبي)                                    35

فصل سوم : روش تحقيق                                                                    40

جامعه مورد مطالعه                                                                               41

حجم نمونه                                                                                           41

روش نمونه گيري                                                                                41

ابزار اندازه گيري                                                                                           41

روش تحقيق                                                                                         42

روش آماري مربوط به فرضيه                                                                       42

فصل چهارم : تحليل داده هاي پژوهش                                                          43

مقدمه فصل چهارم                                                                               44

تجزيه و تحليل داده ها                                                                                    46

فصل پنجم : بحث و نتيجه گيري                                                                   48

بحث و نتيجه گيري                                                                                49

پيشنهادات                                                                                            51

محدوديت هاي تحقيق                                                                                      52

ضمائم پرسشنامه افسردگي بك                                                                      53

منابع و ماخذ                                                                                        60

 

چكيده :

هدف از تحقيق حاضر مقايسه افسردگي در بين نوجوانان ورزشكار و غير ورزشكار 18 ساله شهر كرج است كه فرضيه هاي عنوان شده در تحقيق حاضر عبارتست از از اينكه بين ورزش و افسردگي رابطه وجود دارد و همين طور جوانان ورزشكار و غير ورزشكار از لحاظ افسردگي داراي تفاوت هستند كه جامعه مورد مطالعه جوانان ورزشكار و غير ورزشكار كرج كه در حدود 100 نفر بعنوان نمونه انتخاب گرديده كه انتخاب نمونه بصورت تصادفي بوده است كه جهت آزمون از آزمون افسردگي يك داراي 21 سئوال 4 گزينه اي است بر روي آزمودنيها اجرا گرديده است . جهت آزمون فرضيه ها از ارزش آماري tو متغيير مستقل استفاده گرديده كه نتايج بدست آمده نشان مي دهد كه بين جوانان ورزشكار و غير ورزشكار ا لحاظ افسردگي تفاوت وجود دارد و سطح ذهني داراي آن برابر 5 % است.

فصل اول

كليات تحقيق

مقدمه

در زندگي همه ي ما روز هايي وجود دارند كه همه چيز را سياه مي بينم و هيچ چيز شادي ما را بر نمي انگيزد و هيچ اميدي به موفقعيت نداريم .بد خلق و غمگين هستيم و احساس تنهايي ، خلأ  نا اميدي و گنهكاري بر ما چيره مي شود و اضطراب ما را فرا مي گيرد همه ما با چنين حالتها و احساسهايي كه اغلب پس از شكست ها يا فقدا نها و يا حتي بدون دليل آشكار به وجود مي آيند ،كم و بيش آشنا هستيم و با آنها با موفعقيت بيش وكم ، مقابله مي كنيم . اما انچه موجب مي شود تا چنين احساسهايي به صورت اختلال هاي رواني درآيند نوع و تعداد نشانه هاي،شدت و طول مدت و هم چنين حدي است كه به جريان بهنجار زندگي روزمره آسيب مي رسانند در قلمره زندگي بهنجار و در زمينه تجربه  آسيب شناختي ، اين احساس ها و شيوه  دريافت آنها را با مفهوم افسردگي مرتبط ساخته اند .از زماني كه بقراط نخستين نظريه علت شناختي افسردگي را با عنوان عارضه سودا ارائه كرد فرضيه هاي متعددي درباره ي مبناي افسردگي مطرح شده اند و كوشش هاي فراواني براي درمانگري آن انجام داده اند معادل اصطلاح سودا در زبان يوناني ،اصطلاح ماليخوليا ست كه امروزه نوع خاصي از افسردگي را مشخص مي كند .بدرغم پايدار ماندن مفهوم ماليخوليا در خلال قرون ،همواه معاني مبهم و متفاوتي به آن نسبت داده شده است كه با معناي كنوني ماليخوليا كه عبارت است از ختلال عميق خلقي و بر اساس غمگيني مرضي مشخص مي شود متفاوت بوده است در قرن 19 مؤلفان دو گروه هذيانهايي كه «تك جنوني »ناميده ميشوند «هذيانهاي جزي غمگيني » «با ماليخوليايي هذياني»را متمايز كردند و در وهله بعد مفاهيم جنون ادواري (فالزه) وجنون دو شكلي ( با يارژه)به منظور متمايز كردن افسردگي هاي راجعه كه در تناوب با حالات شادي نا آرام بودند ،ظاهر شدند و سپس بيماري اخير توسط كرپلين «روان گستسگي–آشفتگي افسردگي »ناميده شد ، اما حالت افسردگي اين روان گستسگي ،انواع ديگر افسردگيها را پوشش نميدهد و فقط مي توان آنرا به عنوان يك زير گروه افسردگيها در نظر گرفت ، بنا بر اين بايد گفت كه اصطلاح افسردگي از چنين چارچوبي فراتر مي رود وهله غمگيني و كاهش تنود رواني كه رفتار و زندگي فرد را زير تأثير مي گيرد متمايز كند .

                                                                                  ( دادستان -1382-صفحه269  )   

 

بيان مسئله

گرچه غمگيني معادل افسردگي نيست اما بي تريد افسردگي شامل حالت غمگيني است كه بر زندگي روزمره فعاليت و ارزشيابي خود ، قضاوت و كنشهاي ابتدايي مانند خواب و اشتها اثر مي گذارد .

غمگيني ميتواند واكنشي نسبت به يك ديدار رنج آور باشد و هنگامي مرضي محسوب مي شود كه از لحاظ شدت و طول مدت با در نظر گرفتن اهميت اين رويداد ، جنبه افراطي پيدا كند و به خصوص وقتي بدون علت ظاهري آشكار شود ، بنا بر اين غمگيني افراطي يا بدون علت موجه در چارچوب افسردگي قرار مي گيرد و وجود عوامل آمادگي و آسيب پذيري فردي را القا مي كند اين عوامل ميتواند ژنيتكي روان شناختي –وزيست شناختي يا محيطي باشند و در اغلب موارد با هم در تنيدگي آنها مواجه هستيم افسردگي در اقشار مختلف كودك ونوجوانان و ورزشكار و غير ورزشكار مي تواند وجود داشته باشد كه بر حسب ويژگي هاي هر فرد اين افسردگي مي تواند كم يا زياد باشد كه مسأله مورد تحقيق در اين پژوهش مقايسه افسردگي در بين افرادي كه ورزش مي كنند با افرادي كه ورزش نمي كنند است .

سؤال مسئله

آيا افسردگي در بين جوانان غير ورزشكار بيشتر از جوانان ورزشكار است؟

اهميت و ضرورت تحقيق

اصطلاح افسردگي در بزرگسالان و كودكان داراي معناي مشابهي نيست و همين مورد در بين قشرهاي مختلف مانند جواناني كه ورزش مي كنند و به نوعي ورزشكار هستندو جواناني كه ورزش نمي كنند و به نوعي ورزشكار نيستند تحول مفهوم افسردگي دربين افراد ورزشكار به وضوح ديده مي شود و اين كه حتي پس از بازشناشي و پذيرش واقعيت باليني اين مفهوم نظريه هايي بيان شده كه شخص مي كند استفاده بهينه از وقت و به كار بردن اوقات فراغت به نحوه احسن و حتي تمايل به ورزش كاهي باعث از بين رفتن ناراحتي هاي رواني بخصوص افسردگي مي شود و تمايل افراد به ورزش مي تواند راهي به سوي سلامت رواني فرد باشد . كه اميد است با تحقيقات انجام شده در اين رابطه ميزان افسردگي را در جوانان خود كاهش دهيم و  تمايل آنها را به ورزش و ورزش كردن بيشتر كنيم تا به اين وسيله بتوانيم ميزان افسردگي را در اين گروه سني حساس كاهش دهيم.

.

.

.

.

بحث و نتیجه گیری: 

همانطور كه ميدانيد افسردگي يك عامل رواني است كه جزء بيماريهاي رواني بحساب مي‌آيد كه اگر تشخيص آن بدرستي اقدام نكنيم دچار حادش شدن اين بيماري ميشود و گذراندن امور متفرقه باعث ميشود كه اين افسردگي و حل آن كمتر و كمتر بشود وخود ورزش و گذراندن ساعتها به اين مقوله كه باعث بالا رفتن « نشاط » آدمي ميشود باعث كاهش روحيه افسردگي و گوشه‌گيري و انزوا طلبي درانسان مي‌شود هدف از تحقيق حاضر بررسي مقايسه افسردگي در بين جوانان 18 ساله ورزشكار و غيرورزشكار شهر كرج است كه فرضيه عنوان شده در تحقيق حاضر عبارتست از جوانان ورزشكار و غيرورزشكار است كه حجم نمونه انتخاب شده 100 نفر است كه با استفاده از روش نمونه‌گيري تصادفي انتخاب گرديده است. جهت آزمون فرضيه تحقيق از آزمون افسردگي بِك استفاده گرديده كه اين آزمون بك جهت سنجش افسردگي طراحي شده است و اين آزمون داراي 21 سوال است كه داراي 4 گزينه كه گزينه اول 0 گزينه دوم 1 و گزينه سوم 2 و گزينه چهارم 3 نمره به آن تعلق مي‌گيرد كه به ترتيب نمره 0 تا 3 نشان دهنده عدم افسردگي و ناراحتي تا افسردگي به طور گسترده است كه جهت آزمون فرضيه از روش آماري تا متغير مستقل استفاده گرديده كه نتايج بدست آمده نشان مي‌دهد كه ورزش در افسردگي تاثير دارد و همين طور جوانان 18 ساله غيرورزشكار به نسبت، جوانان ورزشكار دچار افسردگي بيشتر شود و آزمون سطح 5% است كه نتايج تحقيقات انجام شده با تحقيق حاظر خواه هم خوان و خواه ناهم خوان كه تحقيق حرندي در سال 1368 كه تحت عنوان بررسي رابطه ورزش و اختلالات عصبي در بين دانشجويان شهر بابل بوده است كه نتايج بدست آمده نشان مي‌دهد كه بين اختلال عصبي و ورزش رابطه وجود دارد و افراد غيرورزشكار بيشتر تحت تأثير بيماري و اختلالات عصبي مانند اضطراب ، وسواس، افسردگي .... ميشود.


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.