ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    18 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    18 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    728
تعداد کل بازدید ها :
    24900520
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
بررسي رابطه افسردگی و هیستری در بین زنان حدود 30 ساله
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,علوم انسانی,علوم تربیتی اجتماعی , روانشناسی,پزشکی
حجم فایل : 133.28 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 133 صفحه
تعداد بازدید : 524 مرتبه


قیمت: 6,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 3

فروشنده ی فایل

shampsion
سایر فایل ها
توضیحات :

موضوع پایان نامه:

بررسی رابطه افسردگی و هیستری در بین زنان حدود سنی ۳۵ ساله منطقه یازده تهران

فهرست

عنوان صفحه

چکیده ۸

فصل اول : کلیات تحقیق ۹

مقدمه ۱۰

بیان مسئله ۱۱

اهداف تحقیق ۱۲

متغیرها ۱۳

فصل دوم :پیشینه وادبیات تحقیق ۱۴

نکات کلی در رابطه با هیستری ۱۵

شکل گیری هیستری در جریان تحول ۱۶

رگه های شخصیت هیستری یکی در کودک ۱۷

تظاهرات حاد در کودک ۱۸

هیستری در نوجوانی ۲۱

توصیف ضوابط تشخیص اختلال تبدیل ۲۳

دیدگاه های نظری درباره هیستری ۲۵

دیدگاه شناختی ۲۸

دیدگاه رفتاری نگر ۳۰

اختلالات بدنی شکل و اختلالات تجزیه ای ۳۲

اختلالات تبدیلی ۳۴

نشانه های حسی ۳۷

نمونه ای از فلج هیستری ۳۸

این حادثه چگونه رخ داد ۳۹

نشانه های احشائی ۴۱

تفاوت های اختلالات بدنی تبدیلی تمارض ۴۳

شرایط ایجاد اختلالات تبدیلی ۴۶

علل مولد ۴۷

نکات کلی در رابطه با افسردگی ۴۹

جدول شماره ۱۲ فهرست نشانه های جدولهای بالینی افسردگی ۵۲

افسردگی وغم واندوه ۵۳

بی حالتی خلقی ۵۷

فقر تعاملی کناره گیری ۵۸

افسردگی در خلال دوره های دوم و سوم کودک ۶۲

نشانه های وابسته به رنج افسرده وار ۶۳

رفتار های معادل افسردگی ۶۵

افسردگیهای نوجوانی ۶۶

افسردگی مبتنی براحساس رها شدگی ۶۸

جدول ۲-۱۲ معادلهای افسرده وار در نوجوان از دیدگاه مولفان مختلف ۶۹

فراوان افسردگی در خلال تحول ۷۰

طبقه بندی اختلافهای خلقی DSMIV 76

افسردگی مهاد ۷۷

نظریه ها تحقیقها ودرمان افسردگی ۸۰

نظریه های زیست شناختی ۸۱

نقش وراثت در اختلالات د و قطبی ۸۴

اثرات لیتیوم ۸۶

درمان براساس نظریه های زیست شناختی ۸۹

الکتروشوک درمانی ۹۰

نظریه های روان پویایی ۹۴

نظریه یادگیری ۹۷

افسردگی از نقطه نظریادگیری درمان ۱۰۱

نظریه شناختی ۱۰۲

فصل سوم : تعیین روش تحقیق ۱۰۴

جامعه مورد مطالعه ۱۰۵

روش آماری مربوط به فرضیه ۱۰۶

فصل چهارم : یافته ها تجزیه و تحلیل داده ها ۱۰۷

جدول ۱-۴ غلات خام آزمودینها از آزمون mmp 108

جدول ۲-۴ بررسی رابطه بین افسردگی و هیستری در بین زنان حدود سنی ۳۵ ساله ۱۰۹

فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری ۱۱۲

بحث و نتیجه گیری ۱۱۳

پیشینه تحقیق ۱۱۴

پیشنهادات ۱۱۵

محدودیت ها ۱۱۶

منابع و ماخذ ۱۱۷

ضمائم ۱۱۸

پاسخنامه ۱۲۴

چكيده

هدف از تحقيق حاضر بررسي رابطه بين افسردگي و هيستري در بين زنان حدود سني 35 ساله منطقه يازده شهر تهران كه فرضيه هاي عنوان شده عبارتند از اينكه بين افسردگي و هيستري رابطه ي معني داري وجود دارد و هيستري در بين زنان غير شاغل بيشتر از شاغل است كه جامعه مورد مطالعه زنان حدود سني 35 ساله شاغل منطقه يازده تهران است كه حجم نمونه استفاده شده با روش نمونه گيري طبقه اي 40 نفر به عنوان نمونه انتخاب گرديده كه پرسش نامه M.M.P.Iبر روي آنها گرديده كه جهت آزمون فرضيه ارزش آماري ضريب هم بستگي در سطح آمار استنباطي استفاده گرديده كه نتايج به دست آمده حاكي از آن است كه بين افسردگي و هيستري رابطه معني داري وجود دارد و هيستري در بين زنان غير شاغل بيشتر از زنان شاغل است و سطح معني داري آنها در سطح 5% >pاست.

 

فصل اول

«كليات تحقيق»

 

مقدمه :

چگونه مي توان كساني را كه همواره نسبت به ديگران به ديده سوء ظن مي نگرند يا به تمام محرك هاي محيطي بي اراده و بدون مقاومت پاسخ مي دهند، يا بي دليل به هر كس حتي به افراد نزديك و صميمي خود دروغ مي گويند، يا در كمال بي نيازي حقه بازي و كلاه برداري مي كنند و از اين قبيل رفتارها را ظاهر مي سازند، توصيف كرد. اين افراد درك صحيحي از واقعيت داشته و است و سيكوتيك نيستند، دچار ترسهاي بي دليل و اضطراب دائمي نيستند و از دردهاي  خيالي و يا حتي واقعي كه علت آنها رواني فيزيولوژيايي است رنج نمي برند. با اين وجود رفتار آنها از نظر ديگران ممكن است عجيب و غير معمول و مغاير با اصول اخلاقي باشد. افراد مبتلا به اين اختلاال يعني اختلال هيستريايي خواهان جلب توجه ديگران نسبت به خود هستند. خيلي زود توسط رويدادهاي بي اهميت و بي معني برانگيخته  مي شوند و تظاهرات هيجان انگيز نشان مي دهند. اين افراد در اغوا كردن و فريفتن ديگران با تظاهرات و رفتارهاي خود بسيار ماهرند و به راحتي مي توانند خود را گرم و صميمي نشان داده  به ديگران نزديك شوند با اين وجود به نظر آنان سطحي رابطه مي رسند. اين افراد همواره در جستجوي تحسين ديگران هستند و براي رسيدن به اين مقصود غالباً در حال ايفاي نقش هستند. آنان دنيا را صحنه و خود را بازيگران آن مي دانند. زود ممكن است عاشق شوند يا  ازدواج كنند ولي زود روابط عشقي و زناشويي خود را به هم مي زنند و آمادگي زيادي براي اعتياد دارند و ممكن است خيلي زود در  دام اعتياد يا رفتارهاي خلاف اجتماعي گرفتار شوند حالات هيجاني آنان بر حسب زمان و مكان و موقعيت خيلي سريع عوض مي شود به طوري كه وقتي مشغول گريه هستند ممكن است در همان حال خنده را سردهند. آنان بسياري از بيانات خود را با نقش بازي كردن توأم مي سازند و در ايفاي نقش بسيار مهارت دارند. بقراط در چهار قرن پيش از ميلاد از رابطه افسردگي و ماني به طور مشروح بحث خود و همچنين ارتيوس پزشك يوناني در ابتداي قرن اول ميلادي دريافت كه افسردگي كه بعضي اوقات در يك فرد رخ مي نمايد به نظر مي رسد كه از يك اختلال ريشه مي گيرند و در اوايل نوزدهم فليپ پنيل (1801) گزارشي جالب از افسردگي به رشته تحرير درآورد كه نام امپراطور رم تيبر يوس در آن منعكس شده است. غالباً يكي از نشانه هاي اختلالات خلقي كيفيت حمله اي بودن آنهاست كه در آن يك فرد عادي به طور ناگهاني در عرض چند هفته اي يا در بعضي از افراد طي چند روز به نهايت نااميدي يا اوج سرخوشي مي رسد.

(سيد محمد محمدي- ص 210  تا 213 –سال 1379)

بيان  مسأله:

مسأله هيستري بزرگسالان بخصوص زنان همواره مورد توجه روان پزشكان بوده است كه تنها از اواخر قرن نوزدهم است كه به دنبال بررسيهاي انجام شده در  رابطه با هيستري و اينكه چرا بعضي اوقات آدمي از خود رفتارهايي را نشان مي دهد كه مورد توجه ديگران قرار بگيرد و آيا اين رفتارها يعني فرار از هويت خود و فرار از تمام سختيها و يا اينكه عوامل شخصيتي مثل خود بيمار انگاري و اختلالات تبديلي مي تواند تأثير گذار در روحيه آدمي شود يا نه هيستري تبديل يك تظاهر بدني آشكار است كه در اغلب موارد جنبه عصب شناختي لارد و در عين حال مي تواند در رابطه با مشاهده گر در قالب يك اختلال چند نشانه اي جلوه گر شود كه اين اختلال را مي توان بر اثر تلقين برانگيخت و زير تأثير قرار داد در هيستري بر پايه نيازهاي ناهشيار ميل يا اضطراب واپس زده جاي خود را به يك تظاهر بدني مي دهد و چنين كاربرد بدني قابل فهم به نظر مي آيد و تقريباً همه افراد افسرده درجاتي از غمگيني شديد يا ناشادي كه دامنه آن از يك اندوهگيني متوسط تا نااميدي شديد در نوسان است. اين نوع غم زدگي ممكن است توسط فرد به صورت نوميدي شديد و گاهي اختلالات بدني را همواره دارد.                                                           (دادستان –ص 222 –سال 1381)

اهداف تحقيق

هدف از تحقيق حاضر بررسي رابطه بين افسردگي و هيستري در بين زنان است و اينكه آيا حالات غم زدگي و اندوهگيني مي تواند در اختلالات بدني و تبديلي و توجه ديگران به خود تأثير مثبت داشته باشد يا نه.

اهميت و ضرورت تحقيق

تبديلها كه به منزله نشانه هاي مرضي متداول در آسيب شناسي بزرگسالان محسوب مي شوند به ندرت در كودكان ظاهر مي گردند و در صورت بروز بر دستگاه حركتي و بخصوص راه رفتن و عوامل ديگر تأثير مي گذارد كه تمام اينها مي تواند در بزرگسالي تأثير منفي داشته باشد. در نظريه رفتاري نگر براين باورند كه بيمار هستيرتيك به نشانه هاي جسماني خود به منزله پاداش مي نگرد چه از يك سو به دليل وجود اين نشانه ها، خارج از چهارچوب  مشكلات حرفه اي يا ارتباطي قرار مي گيرد و از سوي ديگر توجهي را كه در موقعيتهاي ديگر از وي مضايقه مي شود به سمت خود جلب مي كنند. روي آوردي كه از تلقين سود مي جويد به گونه اي مستقيم يا از طريق خواب انگيزي بيمار را متقاعد مي كند و اميد است با انجام اين پژوهشها تا حدي از اين اختلالات بكاهيم و از عواملي كه بوجودآورنده اين مشكل مي شوند جلوگيري كنيم. و اين تحقيقات در محيط و نهادهاي اجتماعي و خانوادگي مي تواند تأثير مثبت داشته باشد.

فرضيه تحقيق

بين افسردگي و هيستري در بين زنان رابطه معني داري وجود دارد.

متغيرها

افسردگي متغير مستقل .  هيستري متغير وابسته.

تعاريف عملياتي و نظري

تعاريف نظري افسردگي: عبارتند از يك حالت رواني است كه افراد مبتلا به آن داراي خلق افسرده و نبود لذت يا علاقه نسبت به فعاليتهاي عادي زندگي و اختلال در اشتها و آشفتگي خواب و كندي يا برانگيختگي رواني - حركتي و نبود انرژي و احساس گناه و بي ارزشي را در فرد شامل مي شود.

تعاريف عملياتي افسردگي: عبارتند از نمره اي است كه آزمودني از مقياس افسردگي در آزمون بدست آورده است.تعاريف نظري هيستري: عبارتند از اختلالات شخصيتي كه به عنوان تبديلي و جهت حل مشكلات رواني و روحي و مبارزه با آن، آن را جايگزين با مشكلات جسماني كرده و ابراز دردهاي در ناحيه سر و معده و ... مي كند.

تعاريف عملياتي هيستري: عبارتند از نمره اي است كه آزمودني از مقياس هيستري در آزمون m.m.p.Iبدست مي آورد.

 


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.