ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    8 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    8 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    430
تعداد کل بازدید ها :
    24889938
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,243 كاربر
بررسی مقدماتی شخصیتی کرنل
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,علوم تربیتی اجتماعی , روانشناسی
حجم فایل : 132.67 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 139 صفحه
تعداد بازدید : 476 مرتبه


قیمت: 3,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 14

فروشنده ی فایل

footbal
سایر فایل ها
توضیحات :

دانلود پایان نامه بررسی مقدماتی شخصیتی کرنل

فهرست مطالب :
عنوان ۲
چکیده ۱۰
مقدمه ۱۲
فصل اول (موضوع تحقیق)
تعریف آزمون ۱۵
اعتبار آزمون ۱۵
روایی آزمون ۱۶
پرورش تست ۱۷
آزمونهای شخصیت ۱۸
پرسشنامه یا آزمونهای عینی شخصیت۱۹
پرسشنامه اطلاعات شخصی و ودورث ۲۲
پرسشنامه چندوجهی شخصیتی مینه سوتا ۲۳
آزمون شخصیتی کرنل ۲۴
تعریف بیماریهای روان تنی ۲۵
رویکرد تعادل حیاتی ۲۸
اختلالات روانی فیزیولوژیکی ۲۹
آسم ۳۰
دستگاه قلبی عروقی ۳۱
بیماری قلبی۳۲
بی نظمی های قلبی ۳۶
آنژین قفسۀ صدری۳۷
شخصیت نوع A و بیماری قلبی۳۸
فشار خون بالا ۴۰
هدف اساسی پژوهش ۴۱
اهمیت تحقیق ۴۱
پیشینه
عقاید باستانی ۴۳
عصر جدید ۴۴
آغاز طب روان تنی ۴۶
نظریه روان کاوی ۴۷
نظریه الکساندر۵۰
رویکرد عصبی فیزیولوژیکی ۵۱
مراحل تدوین آزمون MMPI 57
جدول رابطه بین شاخص کرنل و پرسشنامه مینه سوتا۶۱
پرسشنامه روانی کالیفرنیا۶۳
آزمون روشاخ۶۶
سؤالهای تحقیق:۶۹
تعریف عملیاتی۶۹
خلاصه ای از برنامه و شیوه ها۷۰
فصل دوم
روش تحقیق ۷۲
جمعیت هدف و روش نمونه برداری۷۲
محیط پژوهش۷۴
ابزار پژوهش۷۴
تدابیر تأمین اعتبار آزمایش۷۸
شیوه اجرا۸۰
تحلیل داده ها۸۲
تنظیم داده ها در SPSS83
توصیف آماری۸۵
شاخص همبستگی هر سؤال با نمرۀ ملاک۸۵
آزمون همخوانی مجذور کا (فی وو)۸۷
آزمون دو جمله ای۸۷
آزمون برآورد و اعتبار۸۸
روش برآورد اعتبار۸۸
فصل سوم (یافته های تحقیق)
سؤالهای تحقیق۹۲
مدلهای آماری به کار رفته۹۳
یافته های توصیفی کل آزمودنی ها برای سؤال ۳۶ ۹۳
مقایسه انتخاب های دختران با پسران برای سؤال ۳۶۹۵
مقایسه امتیازهای ۰ با ۱ برای سؤال ۳۶۹۶
تحصیل اعتبار (همگونی درونی)یافته های توصیفی کل آزمودنیها برای سؤال ۳۷۹۹
مقایسه انتخابی های دختران با پسران برای سؤال ۳۷ ۱۰۰
مقایسه امتیازهای ۰ با ۱ برای سؤال ۳۷۱۰۲
فصل چهارم (بحث و نتیجه گیری)
سؤالهای تحقیق۱۰۶
تفسیر سؤال ۳۶ پرسشنامه۱۰۷
رابطه سؤال با جنسیت۱۰۹
تفسیر سؤال ۳۷ پرسشنامه۱۱۰
رابطۀ سؤال با جنسیت۱۱۲
محدودیت تحقیق۱۱۳
پیشنهاد برای کاربرد یافته ها ۱۱۳
پیشنهاد برای تحقیقات آتی۱۱۴
فهرست مراجع۱۱۵
پیوست۱۱۷

 

مقدمه:

بحث در مورد آزمونهای مربوط به شخصیت از مباحث مورد توجه روان شناسان است و به این موضوع در خلال مباحث روان شناسی عمومی، اجتماعی، بالینی، رشد و روان سنجی و اغلب شاخه های روان شناسی دیگر پرداخته شده است. این مبحث از مباحث مهم روان شناسان است. در این آزمون سؤال 36 و37 مربوط به علائم روان تنی عروقی عصبی می باشد. انتشار ترجمۀ گنجی 1356 می نویسد: در علم روان شناسی مجموعه شیوه هایی که به ما کمک می کند تا خصایص روانی انسان را از حالت کیفی به حالات کمّی درآوریم، اصطلاحاً گردش روان سنجی نامیده می شود(ص 11) هومن 1369 می نویسد: علم روان سنجی شاخه ای از روانشناسی کاربردی است که از اصول و روشهای تهیه و کاربرد وسایل و ابزارهای سنجش ویژگیهای روانی به ویژه تست ها بحث می کند. مقصود از واژه تست در این تعریف هرگونه روش یا وسیله عینی است که به منظور اندازه گیری نمونه ای از رفتار عادی طرح شده باشد. (ص1) پرسش های آزمون فرم N2شاخص کرنل بر اساس تحلیل پرسش ها و تعیین هر شاخص یا نسبت بحرانی (اندازه های روایی انتخاب شدند ) پرسش ها در دو گروه تقسیم می شوند: نخست پرسش هایی که وجه تمایز افراد دارای اختلالات شخصیتی را با افراد فاقد این اختلالات به دقت مشخص می سازد و در گروه دیگر پرسش ها به طور عمده به نشانه های بیماری جسمانی مربوط می شوند. آزمون بر روی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر (بجز آموزش معلمان و کارشناسی ارشد) بود. این آزمون 101 سؤال دارد. اجرای آزمون در روزهای 21 و 22 و 24 و 29 فروردین 1385 صورت گرفت و سؤال 90، 92، 95 که با فرهنگ ایرانی تناسب نداشت، تغییر یافته است و این موضوع به آزمودنی ها توضیح داده شد که آزمونگر جهت یک کار پژوهشی برای تهیه یک آزمون به کلاس انها مراجعه کرده است، توضیح داده شد که می خواهیم پرسشنامه ای خدمتتان بدهیم که آن را پر کنید. از آزمودنی ها خواسته شد به گونه ای بنشینند که از همدیگر به اندازۀ فاصلۀ جلسه امتحان داشته باشند. آنگاه پرسشنامه توزیع و توضیحاتی از این دست داده شد: نام خود را بر روی پرسشنامه ننویسید، فقط جنسیت و وضعیت تأهل خود و تاریخ امروز را در محل آن مشخص کنید. آزمونگر شروع زمان پاسخ دهی را اعلام می کرد و در طول اجرای آزمون، آزمونگر بر رفتار آزمودنی ها نظارت داشت. به کلاس تذکرداده می شد که چهار صفحه یعنی 101 سؤال است ، دقت کنید که همه را پاسخ دهید.مقدار ضریب اعتبار برای 5 سؤال علائم روان تنی عروقی- عصبی که 189 دختر به انها پاسخ داده اند برابر 671/0 است. مقدار ضریب اعتبار برای 5 سؤال روان تنی عروقی –عصبی که 318 پسر به آنها پاسخ داده لند برابر 7/0 است. سؤال از قدرت تشخیص و همسانی درونی برخوردار است، لازم به کنارگذاشتن آن نیست و بهتر است در مجموع سؤالها بافی بماند و بین دختران و پسران تفوت وجود داشت و همان چیزی را می سنجند که بقیه سؤالها می سنجند. تحقیق حاضر بر روی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر صورت گرفته است. پیشنهاد می شود در تحقیقات بعدی بر روی دانشجویان واحدهای دیگر یا بر روی کارکنان واحد ابهر اجرا شود.


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.