ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    16 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    16 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    193
تعداد کل بازدید ها :
    24905980
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
پروژه جمعیت
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,علوم تربیتی اجتماعی , روانشناسی
حجم فایل : 88.55 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : ورد
تعداد صفحات : 43 صفحه
تعداد بازدید : 468 مرتبه


قیمت: 1,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 10

فروشنده ی فایل

safafile
سایر فایل ها
توضیحات :
پروژه در مورد جمعیت
 
این فایل حدود 42 صفحه می باشد و با فرمت ورد بوده  و شما می توانید آن را ویرایش نمایید.
 
 
فهرست مطالب
 
چکیده تحقیق          ۱
 
فصل یکم
مقدمه         ۲
بیان مساله پژوهش         ۲
اهمیت و ضرورت مساله  ۳
ا هدف ویژه پژوهش    ۴
سوالات یا فرضیه     ۵
فرضیه     ۵
تعریف متغیرها      ۶  
تعریف عملیاتی    ۹
 
فصل دوم
جامعه آماری   ۹
نمونه تحقیق      ۱۰
نوع تحقیق   ۱۰
روش نمونه گیری   ۱۰
ابزار اندازه گیری   ۱۰
طرح پژوهش و روش تجزیه و تحلیل    ۱۱ 
 
فصل سوم
یافته های پژوهشی  ۱۱
مقدمه                 ۱۲
جامعه آماری معلمین مشهد   ۱۲
جدول سوالات پرسشنامه    ۱۳
جدول آماری یک       ۱۵
جدول آماری دوم       ۱۶
جدول آماری سوم       ۱۸
جدول آماری چهارم     ۱۹
جدول آماری پنجم        ۲۰
جدول آماری ششم         ۲۱
جدول آماری هفتم    ۲۱
جدول آماری هشتم          ۲۲                                                                     
جدول آماری نهم           ۲۳
جدول آماری دهم            ۲۴
جدول آماری یازدهم          ۲۵
جدول آماری دوازدهم         ۲۶
جدول آماری سیزدهم          ۲۷
جدول آماری چهاردهم      ۲۸
جدول آماری پانزدهم      ۲۹
جدول آماری شانزدهم       ۳۰
جدول آماری هفدهم         ۳۱
جدول آماری هیجدهم        ۳۲
جدول آماری نوزدهم       ۳۳
جدول آماری بیستم         ۳۴
 
فصل چهارم
بیان مسئله پژوهش        ۳۵
تجزیه و تحلیل داده ها    ۳۹
محدودیت پژوهش          ۳۹
پیشنهاد و کاربردهای پژوهشی۴۰
 
چكيده تحقيق :
 
بالا بودن جمعيت جوان كشور اين واقعيت مهم  را  گوشزد مي كند كه براي فراهم آوردن اثري مناسب جهت رشد اين گروه سني در همه جهات زندگي همه ما مسئول و معتقديم . بنابراين لازم است والدين ، معلمان ، استادان ، مديران نهادهاي آموزشي و پرورشي و بطور كلي همه مسئولان كشور مهمترين و اساسي ترين وظايف خود را پيرامون رفع نيازهاي ضروري و آينده اين قشر عظيم متمركز سازند روشن است كه اگر حركات تفكرات و تصميمات بسيار متفاوت نوجوانان و جوانان امروز در مسير و جايگاه منطقي خود قرار نگيرند ممكن است اين امر عواقب و عوارض وخيمي را به دنبال داشته باشد مقابله با ناهنجاري هاي رفتاري دانش آموزان از اهميت زيادي برخوردار است دانش آموزان كه گرفتار نارسايي اخلاقي و رفتاري هستند به كمك و ياري نياز دارند لذا بايستي ريشه هاي اين نارسائيها شناسايي شده و راههاي كاهش و نهايتا درمان آنها مشخص گردد .
 
 پرخاشگري كه به صورت رفتارهاي پرخاشگرانه مشخص مي شود ناشي از محروميتها و كمبودهاي فرد مي باشد محيط و افرادي كه فرد با آنها در ارتباط است نقش موثري در اين فرآيند دارند هدف از اين پژوهش شناخت عوامل موثر در پرخاشگري دانش آموزان ابتدايي و غير روشهاي مناسب جهت تعديل اين رفتار مي باشد .
 
در اين تحقيق به عوامل متعددي نظير نقش والدين وضع اقتصادي خانواد ه سطح سواد آنها و روابط خانوادگي و شيوه رفتار دانش آموزان با همكلاسيها و معلم مورد توجه قرار گرفته است وبيشتر مطالعاتي كه تا كنون انجام شده مربوط به عوامل ايجاد و تداوم پرخاشگري مي باشد گاهي پرخاشگري حالتي هيجاني دارد و براي جلب توجه و يا هنگام خشم و ابزار مي شود يا استفاده از اقدامات منطقي و منظم مي توان پاسخهاي پرخاشجويانه را از طريق رههاي غير مستقيم به رفتاري مطلوب تبديل كرد نقش معلم در اين فرايند از اهميت ويژه اي برخوردار است و چون پرخاشگري از راه تقليد قابل يادگيري است لذا معلم و همكلاسيها مي توانند نقش مناسبي را ايفا نمايند .
 
 
 
فصل يكم
 
مقدمه :
 
  بالا بودن جمعيت جوان كشور اين واقعيت مهم را گوشزد مي كند كه براي فراهم آوردن اثري مناسب جهت رشد اين گروه سني در همه جهات زندگي همه ما مسئول و معتقديم و با توجه به اينكه كودكان سرمايه هاي ارزشمند و سازنده آينده جامعه هستند ارضائ نيازهاي كودكان بطور مناسب راهنمايي و مشاهده كودك را ضرورت مي بخشد و غفلت در رنج مشكلات آنان خسارات جبران ناپذيري به بار مي آورد .
 
هدف كلي اين آموزش آشنايي با مفهوم پرخاشگري منشا و چگونگي كنترل آن است و همچنين پرخاشگري  يك غريزه است كه به طور كلي نمي توان آن را از بين برد بايد به دانش آموزان و والدين آنها ياد داد كه چگونه پرخاشگري خود و فرزندان خود را  در راه مثبت ارضا كنند .
 
و همچنين پرخاشگري كه به صورت رفتارهاي پرخاشگرانه مشخص مي شود ناشي از محروميتها و كمبودهاي فردي مي باشد و محيط و افرادي كه فرد با آنها در ارتباط است نقش موثري در اين فرايند دارند كه پرخاشگري آنها را به نحوه صحيحي كنترل كنند و روشهاي درست و منطقي در اختيار فرزندان آينده جامعه قرار دهند تا ما شاهد جامعه اي سالم و خوب باشيم .
 
بيان مساله پژوهش
 
با توجه به مطالعات كتابخانه اي و مشاهدات مربيان سوالات زير را عنوان نموده ام تا بتوانيم از طريق اين سوالات پي ببريم كه فرزندها تا چه اندازه پرخاشگر هستند تا از طريق استدلالهاي منطقي ميزان پرخاشگري آنها را در رابطه با محيط اطراف كودك والدين كودك و ناكامي كودك تماشاي فيلمهاي خشونت آميز و امسال آنها و ميزان پرخاشگري كه در آنها هست كم كنيم .
 
اهميت و ضرورت مساله
 
با توجه به اينكه كودكان سرمايه هاي ارزشمند و سازنده آينده جامعه هستند جهت ارضاء نيازهاي كودكان بطور مناسب راهنمايي و مشاهده كودك ضرورت  مي بخشد و غفلت در رنج مشكلات آنان خسارات جبران ناپذيري به بار مي آورد لذا با توجه به تفاوتهاي فردي كودكان و شناخت ويژگيهاي عاطفي و رفتار آنان براي حل تعارضات و رسيدن به سلامت شخصي و رشد مطلوب و شكوفايي استعداد كودكان را ياري رسانيم تا به جاي پرخاشگري  و ارعاب در آنها ، اعتماد به نفس و احساس امنيت و نياز به خود شكوفايي و رضايت از زندگي به وجود آوريم ايجاد پرخاشگري در كودكان با عوامل گوناگون مرتبط است كه با شناسايي آنها مي توانيم كمك هاي لازم  را به دانش آموزان مربيان و خانواده هاي آنان بنماييم .
 
هدف كلي تحقيق :
 
پرخاشگري يك غريزه است و بطور كلي نمي توان آن را از بين برد بايد به دانش آموزان كمك كرد تا پرخاشگري خود را در راههاي درست و مثبت ارضاء‌كند هدف از اين تحقيق يافتن مشكلات دانش آموزان پرخاشگر و ارائه راه حلهاي مناسب براي بهبود رفتار به آنان است و شناسائي عوامل پرخاشگري دانش آموزان و پرداختن به طريق اصلاح آن .
 
اهداف ويژه پژوهش
 
آگاهي از علل پرخاشگري و عوامل ايجاد كننده آن آگاهي از رابطه رفتار والدين با هم و تاثير آن در پرخاشگري كودكان آگاهي از راههاي پيشگيري از پرخاشگري كودكان آگاهي از چگونگي رفتار معلمان با دانش آموزان ، آگاهي از وضعيت اقتصادي خانواده و رابطه آن با ميزان پرخاشگري ،آگاهي از وضعيت ميزان آشنايي والدين با مسائل تربيتي با ميزان پرخاشگري آگاهي از چگونگي رفتار ديگر افراد  و هم سالان با اين شاگردان آگاهي از ريشه و علل پرخاشگري در كودكان ،آگاهي از اصلاح رفتار پرخاشگرانه در كودكان .
 
سوالات و فرضيه ها
 
با توجه به مطالعات كتابخانه اي و مشاهدات مربيان سوالات و فرضيه هاي زير را عنوان نموده ام .
 
1-  آيا الگو هاي محيط اطراف كودك در بروز پرخاشگري موثر است .
 
2-  چگونه مي توان رفتار پرخاشگرانه را اصلاح كرد .
 
3-  ناكامي و عدم ارضاي نيازهاي كودك چه تاثيري در رفتار كودك دارد .
 
4-  آيا آشنايي والدين با مسائل تربيتي با ميزان پرخاشگري ارتباط دارد .
 
5-  آيا تماشاي صحنه هاي خشونت در بروز پرخاشگري موثر است .
 
6-  برخورد نامناسب اطرافيان در پرخاشگري دانش آموزان مورد مطالعه تا چه ميزان موثر است .
 
7-  برخورد نامناسب معلم تا چه ميزان پرخاشگري دانش آموزان مورد مطالعه را تشديد مي كند .
 
8-  عدم آشنايي والدين با مسائل روانشناسي تا چه ميزان در تشديد پرخاشگري موثر است.
 
فرضيه :
 
با توجه به مطالعات كتابخانه اي و مشاهدات فرضيه زير را عنوان نموده ام .
 
1-  خانواده پرخاشگر 2- جدا شدن والدين از هم 3- تشويق و تنبيه شديد 4- نداشتن تفريحات سالم .
 
به اين نتيجه رسيده ام كه اكثر دانش آموزان پرخاشگر از خانواده هايي هستند كه بسيار پرخاشگرند و هم چنين تشويق تنبيه شديد حمايت از فرزندان در هنگام نزاع با همسالان در پرخاشگري او بسيار موثر است .
 
كودكاني كه پدرو مادرشان از هم جدا شده اند و بد دهاني والدين و نداشتن تفريحات سالم از عواملي هستند كه در پرخاشگري موثر است .
 
1-  ضعيف ا قتصادي 2- وضعيت فرهنگي 3- آشنايي والدين با مسائل تربيتي .
 
پس از انجام اين مراحل به اين نتيجه رسيدم كه اكثر دانش آموزان پرخاشگر از خانواده هايي هستند كه از وضعيت اقتصادي ضعيف برخوردارند .
 
و همچنين از نظر فرهنگي رشد نكرده اند والدين آنها با مسائل تربيتي آشنايي  نداشته اند لذا در اينگونه خانواده ها تنبيه بدني و تبعيض بين كودكان اعمال مي شود . 
 
.
 
.
 
.
 
.
 
خلاصه يافته پژوهش
 
 در اين تحقيق نتايج كل يك پرسشنامه 20 سوالي نظر خواهي از معلمين راجع به پرخاشگري كودكان مورد بررسي قرار گرفت .
 
يافته هاي حاصل نشان دادند كه اظهار نظر معلمين تحت تاثير برداشتهاي كلي آنان از دانش آموزان مورد ارزيابي قرار گرفت براي توجيه يافته هاي اين پژوهش مي توان به بيان دونكته استناد كرد پژوهشهاي انجام شده به وسيله روانشناسان در چند دهه اخير به وضوح نشان داده اند كه صفات شخصيتي و ويژگيهاي كلي محيطي ادراكها و قضاوتهاي افراد را تحت تاثير قرار مي دهند . دليلي وجود ندارد كه انتظار داشته باشيم معلمين در ارزشيابي از دانش آموزان از اين نوع تاثيرها مصون بمانند .
 
دانش آموزان با شرايط و انتظارهاي مختلفي به تحصيل مي پردازند هر چند            مي توان فرض كرد كه كسب دانش و مهارتهايي كه به آنان آموزش داده مي شود يكي از انگيزه هاي بنيادي آنان را تشكيل مي دهند نبايد فراموش كرد كه همه به يك نسبت از اين انگيزه برخوردار شوند نظر  تعدادي از معلمين اينست كه مي توان پرخاشگري كودكان را از طريق رفتار خوب كم كرد اما نظر  تعدادي ديگر از معلمين نظر اينست كه عامل  پرخاشگري نامعلوم و نامشخص است .
 
از اين رو نمي توان انتظار داشت كه همه معلمين تمام فعاليتهاي آموزشي خود را كه صرف دانش آموزان مي كنند از طريق پركردن پرسشنامه پژوهشي تكميل كنند .
 
در اين تحقيق به عوامل متعددي نظير نقش والدين وضع اقتصادي خانواده سطح سواد آنها و روابط خانوادگي و شيوه رفتار دانش آموزان با همكلاسيها و معلم مورد توجه قرار گرفته است .
 
بيشتر مطالعاتي كه تا كنون انجام شده مربوط به عوامل  ايجاد و تداوم پرخاشگري مي باشد ما از طريق دادن پرسشنامه پژوهشي به معليمن و پر كردن آن به اين نتيجه رسيديم بفهيم كه فرزندان ما تا چه حد پرخاشگر هستند و علت پرخاشگري آنها چيست و چگونه بتوانيم پرخاشگري آنها را كاهش دهيم .
 
و همچنين  به اين نتيجه رسيده ايم كه اكثر دانش آموزان پرخاشگر از خانواده هايي هستند كه بسيار پرخاشگرند و هم چنين تشويق ، تنبيه شديد حمايت از فرزندان در هنگام نزاع با همسالان در پرخاشگري او بسيار موثر است  همچنين عوامل ديگري در اين مورد شرط هستند از جمله وضعيت اقتصادي وضعيت فرهنگي آشنايي والدين با مسائل تربيتي و غيره هستند . 
 
.
 
این فایل دارای پرسشنامه در مورد پرخاشگری کودکان نیز می باشد .

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.