ads ads
ورود کاربران

نام کاربری :

رمز عبور :

مرا به خاطر بسپار
فایل های مرتبط
کاربران آنلاین

وضعيت آنلاين ها :
ميهمان :
    8 نفر
اعضا :
    0 نفر
مجموع :
    8 نفر
آمار بازديد :
بازدید های امروز :
    400
تعداد کل بازدید ها :
    24900192
گزارشات سایت

فايل هاي رايگان:
    105 فايل
فایل های غیر رایگان :
    4,490 فايل
فایل های ويژه:
    220 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    2,244 كاربر
بررسی رابطه بین خلاقیت و ویژگی های شخصیتی درونگرایی و برونگرایی بین دانش آموزان دختر مقطع متوسطه
screenshot
دسته بندي : پروژه و مقاله,علوم تربیتی اجتماعی , روانشناسی
حجم فایل : 88.89 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 82 صفحه
تعداد بازدید : 736 مرتبه


قیمت: 6,800 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
امتیاز : 8

فروشنده ی فایل

honarmand
سایر فایل ها
توضیحات :
این فایل دارای فرمت word و قابل ویرایش می باشد.
 
فایل مورد نظر دارای پرسشنامه می باشد.
 
 
بررسی رابطه بین خلاقیت و ویژگی های شخصیتی درونگرایی و برونگرایی بین دانش آموزان دختر مقطع متوسطه
 
چكيده
 
فصل اول:
 
مقدمه
 
بيان مسئله
 
اهداف تحقيق
 
اهميت و ضرور ت تحقيق
 
فرضيه تحقيق
 
سوالات تحقيق
 
تعريف عملياتي
 
فصل دوم:
 
پيشينه تحقيق
 
خلاقيت چيست
 
تفكر خلاق
 
عوامل موثر در خلاقيت
 
1) نقش اطلاعات در خلاقيت
 
2) انگيزش و خلاقيت
 
3) خلاقيت و ميزان خودپذيري
 
4) تخيل خلاقيت
 
5) عوامل خانوادگي
 
ويژگي هاي افراد خلاق
 
ويژگي هاي دانش آموزان خلاق
 
چگونه مي توان خلاقيت را در دانش آموزان پرورش داد
 
هوش و خلاقيت
 
خلاقيت و پيشرفت تحصيلي
 
شخصيت چيست
 
فرآيندهاي اصلي در رشد شخصيت
 
 ساختار خانواده
 
 تفاوت هاي جنسي
 
 عدم حضور پدر و شاغل بودن مادر
 
 آثار اوليه گروه همسالان
 
نظريه فرويد در مورد شخصيت
 
ساختار شخصيت از نظر يونگ
 
سنخ هاي شخصيتي در نظريه يونگ
 
روش هاي سنجش شخصيت
 
فصل سوم:
 
جامعه آماري و حجم نمونه
 
روش اجراي آزمون
 
ابزار نمونه گيري
 
روش جمع آوري اطلاعات
 
فصل چهارم:
 
تجزيه و تحليل آماري
 
فصل پنجم:
 
بحث و نتيجه گيري
 
محدوديت ها
 
پيشنهادات
 
منابع
 
پيوست
 
 
چكيده:
 
ما دراين پ‍ژوهش به دنبال بررسي رابطه ي بين خلاقيت و ويژگيهاي شخصيتي (برونگرا، درونگرا) بين دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهرستان ابهر هستيم.و فرض ما در اين پژوهش اين است كه بين خلاقيت و شخصيت افراد رابطه ي معني داري وجود دارد.
 
براي بررسي فرضيه مورد نظر و آزمون متغيرهاي پژوهش كه شامل خلاقيت و شخصيت برونگرا و درونگرا است از آزمون شخصيت آيزنگ (بزرگسالان) كه شامل 57 سؤال است و بر روي 120 دانش اموز دختر شهرستان ابهر اجرا شده و براي خلاقيت نيز از آزمون خلاقيت عابدي استفاده شد.همچنين براي آزمون فرضيه از روش استفاده شده است كه محاسبه شده (14/9) بزرگتر از جدول در سطح معني دار 0.01 (63/6) است بنابراين فرض صفر رد مي شود و نتيجه مي گيريم كه بين خلاقيت و وي‍ژگي هاي شخصيتي رابطه معناداري وجود دارد.
 
مقدمه:
 
بررسي اهداف آموزش و پرورش در سطح جهان و در ايران، به خوص در پنج سال دوم (طرح كليات نظام آموزش و پرورش جمهوري اسلامي ايران) اراده و تعقل خويش منطقي و خلاق بينديسد و به جاي وابستگي و استفاده از دست آوردهاي اقتصادي و فرهنگي ديگران، مولد دانش، تكنولوژ‍ي و فرهنگ مناسب براي زندگي مستقل، فعال و خلاق در عصر دانايي باشند.اين موضوع اخيراً توجه بسياري از دانشمندان و مسئولان كشورهاي مختلف به ويژه ممالك در حال توسععه را به خود جلب كرده است به نحوي كه تغيير نظام آموزش و پرورش از نظري صرف به نظري توام با عمل پرورش افراد پويا و خلاق به جاي افراد ايستا مورد توجه خاص قرار گرفته است.شناسايي و به عرصه ظهور رسانيدن برخي از استعدادهاي انساني كه تاثيرات عميقي بر جامعه مي گذارد از جمله خالاقيت تفكر، مساله يابي از مهم ترين اهداف آموزش و پرورش اين قرن خلاقيت است كه يكي از ويژگي هاي ممتاز انسان به شمار مي رود و همين وي‍گي است كه انسان را از ماشين و حيوان متمايز مي سازد و يكي از عوامل پويايي و تكامل فرهنگي و صنعتي است.پيشرفت هاي سريع در عرصه ي تكنولوژي و وابستگي انسان به تكنولوژي خودكار توجه به نظام آموزشي را بيشتر مي كند. در چنين وضعيتي نظام آموزشي زماني مي تواند در رسالتش موفق گردد كه قادر به تربيت دانش آموزان خلاق اشد.گرچه براي آموزش خلاقت راهكار ثابتي وجود ندارد اما شناساي عومال موثر بر آن محيط هايي را كه خلاقيت را بهتر رشد و شكوفا مي سازد مي تواند برنامه ريزان نظام آموزشي را طراحي فعاليت ها به ان ويژگي انسان ياري دهد.و با توجه به اين كه خلاقيت امري اكتسابي است و به شخصيت فرد بستگي دارد بنابراين آگاهي از تفاوت هاي شخصيتي مي تواند ما را در شناخت و ژرورش افراد خلاق ياري دهد وقتي قبول كرديم انسان ها در ويژگي ها و خصوصيات ذاتي و اكتسابي با هم تفاوت دارند در پي آن نخواهيم بود كه از همه انتظارات يكسان داشته باشم و با توجه به اين كه تفاوعت هاي فردي و شخصيتي، جوامع و به خصوص متخصصين و صاحبان امر بايد تلاش كنند تا افراد خلاق و خصوصيات بارز آن ها را شناسايي كنند و در پروررش اين گونه استعداد ها بكوشند تا در آينده شكوفايي اين افراد، به سوي پيشرفت و ترقي سوق دهند.
 
نظريه فرويد در مورد شخصيت:
 
شخصيت ازنظر فرويد داراي سه وجه است: نهاد، كه نماينده تمايلات و غرايز حيواني و تابع اصل لذت است.خود يا من كه نماينده واقعيت ها بوده و تابع اصل واقعيت است و فراخود يا من برتر، كه نماينده ي سانسورهاي اجتماعي و وجدان شخص است و هدف آن جلوگيي از ارضا تمايلات انسان است.رشد رواني جنسي كودك طبق نظريه فرويد شامل سه مرحله است: اول، مرحله ي دهاني؛ دوم، مرحله مقعدي؛ و سوم، مرحله ي جنسي يا شهواني: كه عدم رشد مناسب و در هر مرحله يا تثبيت در هر يك از اين مراحل، عواقب نامطلوبي براي رشد شخصيت در دوره هاي بعد به همراه خواهد داشت.علاوه بر اين شخص براي انسجام شخصيت خود از يك رشته مكانيزم هاي دفاعي استفاده مي كند كه مهم ترين آن ها عبارتند از:واپس زني، جابه جائي، والايش، برون فكني، همانند سازي درون فكني، بازگشت، تثبيت، انكار، دليل تراشي، تبديل و جبران.
 
همه اين مكانيزم ها راه حل هايي غير معقول براي سازگاري هستند.
 
نظريه فرويد از جنبه هاي مختلف مورد انتقاد قرار گر فته است اما درعين حال، هنور هم به وسيله ي بسياري از متخضضان روان درماني به عنوان يك روش ردماني مورد استفاده قرار مي گيرد.
 
منابع:
 
1) افروز، غلامعلي (1371)، مباحثي در روانشناس تربيت كودكان و نوجوانان، (تهران انجمن اولياء و مربيان) ص 103.
 
2) افروز، غلامعلي (1365)، دانش آموزان تيزهوش و خلاق، مجله پيوند، شماره 18، دي ماه
 
3) افروز، غلامعلي (1376)، روانشناسي تربيتي كاربردي، تهران، انجمن اولياء و مربيان.
 
4) افروز، غلامعلي (1380)، ويژگي هاي شخصيتي و خلاقيتهاي ذهني، نشريه آموزشي بزرگسالان.
 
5) افروز، غلامعلي (1370)، دانش آموزان تيزهوش و خلاق نشريه پيوند، شماره 88، انجمن اولياء و مربيان.
 
6) كريمي، يوسف (1380)، روانشناس شخصيت، موسسه منتشر و ويرايش، تهران.
 
7) قرائني مقدم، امام اله (1375)، مديريت آموزشي، انتشارات ابجد، تهران.
 
8) سيف، علي اكبر (1379)، روانشناسي پرورش، انتشارات آگاه، تهران.
 
9) شريعتمداري، علي (1372)، روانشناسي تربيتي، موسسه انتشارات امير كبير، تعران.
 
10)  شالچيان، طاهره (1365)، چگونه مي توان نسلي متفكر و خلاق را تربيت كرد، مجله ماهنامه، تربيت، شماره 2، ص 61-59.
 
11)  مفاخري، نيره (1365)، رابطه خلاقيت با پيشرفت تحصيلي، انتشارات دانشگاه تهران.
 
12)  مفيدي، فرخنده (1372)، آموزش و پرورش پيش دبستاني و دبستاني، انتشارات دانشگاه پيام نور.
 
فایل مورد نظر دارای پرسشنامه می باشد.

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.